Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi Dries,
Dit komt doordat:
1) Je geen categoriepagina’s gebruikt. Er is geen ‘Cafes in Almere’ overzichtspagina.
2) Je pagina’s bevatten nauwelijks (originele) content en de hele site is eigenlijk een ‘SEO template’, waarbij je steeds een SEO variabele injecteert: “ [SEO Variabele].” Dit is makkelijk te herkennen voor Google en dodelijk voor iedere Panda update.
3) Een deel van je businessmodel is gebaseerd op het betalen voor een omschrijving op jouw website. Hiermee sla je de deur dicht voor originele,gratis content die jouw zakelijke doelgroep kan aanleveren en tuimelt de meerwaarde van jouw site (in de ogen van Google) drastisch. Je bent slechts één van de vele bedrijvengidsen / agenda’s (zie 4). De focus/survival van jouw site hangt dus af van de tools die je jouw zakelijke doelgroep aanbiedt, bijvoorbeeld het eenvoudig toevoegen van agenda items.
4) Je concurreert met tripadvisor, detelefoongids,eetnu, partyflock, dichtbij.nl, allebedrijvenin etc. etc. Niet een eenvoudige markt, dus nog meer de noodzaak om je te onderscheiden door middel van content en tools.Hoi Mathijs,
Hieronder wat vragen:
1. Is de pagina uitgesloten via robots.txt?
2. Bevat de pagina een robots meta tag noindex,nofollow?
3. Wordt deze pagina met een redirect doorverwezen? Zo ja, hoe zien de redirects naar/van deze pagina eruit?
4. Bevat de pagina een link rel=”canonical” naar een andere pagina?
5. Zijn de keywords die jullie hebben toegevoegd automatisch geinjecteerd en zijn ook andere pagina’s ook zo automatisch geoptimaliseerd dat er steeds een variabele in een introzin wordt vervangen?
6. Heeft deze pagina links vanaf andere pagina’s op de website en evt. links vanaf andere websites? Zo ja, hoeveel interne/externe links? Welke externe links (volgens Webmaster Tools)?Indien hier niets bijzonders aan de hand is, dan ligt het probleem mogelijk bij overoptimalisatie, doordat je alleen elementen in de pagina hebt gewijzigd om de keyword density te verhogen. Mocht dit het geval zijn, dan kun je de volgende dingen doen:
Old Skool:
1) Oude content terugzetten, zodat je in ieder geval weer geindexeerd wordt/traffic krijgt.Copywriting Camouflage
2a) Verander de vers geoptimaliseerde elementen met overlappende keywords: ipv ‘blue widgets’, ‘blue widgets’ > ‘afbeelding van blue widgets’ ‘Blue widgets kopen?’
2b) Voeg een aantal complete zinnen aan de content toe en verander een aantal zinnen. Hierdoor is de optimalisatie wat subtieler.
2c) Zorg voor wat extra interne/externe links naar de pagina.Phoenix Strategie
3a) Verwijder de pagina (404) en herbouw de pagina op een andere URL.
3b) Volg 2a,b,c voor de nieuwe pagina
3c) Maak géén gebruik van (301) redirect van de oude URL naar de nieuwe URL.Lees verder:
1. http://moz.com/blog/beyond-exact-match-anchor-text-to-next-generation-link-signals-whiteboard-friday
2. https://blog.kissmetrics.com/avoid-over-optimizing/
3. http://moz.com/blog/duplicate-content-in-a-post-panda-world@ottorockit
Volgens mij kan Google op meerdere manieren achterhalen wie de eigenaar is van een site, zoals IP-adres en WHOIS gegevens. Check je website bijvoorbeeld op http://netcomber.com/Het is in principe ook niet heel erg als Google weet dat twee sites van dezelfde eigenaar zijn. Google straft dat niet af; ook niet als je de sites naar elkaar laat linken. Ik zie bedrijven met meer dan 150 verschillende satellietsites die allemaal naar elkaar linken, zonder enige negatieve invloed. Zorg alleen wel voor originele content op de sites (geen duplicates van elkaar).
Interessant artikel, alleen als bij zoveel tools: SEO scores zeggen weinig over rankings.Dit heeft natuurlijk te maken met het type links, teksten en ankerteksten etc. maar dat kun je niet uit de tabel halen.
Voorbeelden:
1) Als topictravel de beste score heeft waarom ranken ze niet 1 voor hun belangrijkste zoekwoord ‘vakantiehuizen’
2) Als vliegtickets.nl beter scoort dan vliegwinkel.nl, waarom staat vliegwinkel dan boven vliegtickets.nl op het woordje ‘vliegticket’?Hier wordt niet dieper op ingegaan met het artikel. Misschien kun je wat meer tekst en uitleg geven over de gevonden resultaten?
Ik zou me er niet te druk om maken. Google pakt geeft wel vaker de H1 weer in plaats van de paginatitel, als deze beter aansluit bij de zoekopdracht, bijvoorbeeld wanneer:
– De homepage title ‘Home’ heet.
– De paginatitel te lang is om in zijn geheel weer te geven.
– Het zoekwoord beter aansluit bij de H1 dan de paginatitel. Zoek maar eens op:
online bloemen bestellen (= H1)
graag online bloemen bestellen (=paginatitel)Je webdesigner duidt op duplicate content, waardoor de kans bestaat dat beide websites wegzakken. Maar met de regiotargeting richt je een website specifiek op één regio, dus dat bijt elkaar niet.
Google geeft zelfs aan dat het niet noodzakelijk is voor ccTLD’s, maar ik zou het voor de zekerheid wel instellen via Webmaster Central. Duidelijkheid boven alles. Ook kun je de inhoud van de sites wat ‘nationaler’ maken door bijvoorbeeld in de footer van de co.uk iets over UK te noemen (bijvoorbeeld het adres van het hoofdkantoor in de UK, indien dat er is), of in de paginatitel iets van ‘[Mijn Merk] UK’ te zetten en dingen als US dollar of Pound Sterling noemen om toch onderscheid te maken en signalen af te geven aan Google.
Houd er rekening dat ‘Google is óók maar geen-mens’ dus er kan altijd een samenloop van technische omstandigheden zijn, waardoor er dingen toch misgaan of verkeerd geinterpreteerd worden.
http://googlewebmastercentral.blogspot.nl/2010/03/working-with-multi-regional-websites.html
http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=182192#2Mocht je zien dat Google in Google.co.uk ook resultaten van het .us domein zien, dan kun je een aantal dingen doen:
– Gebruik maken van een cross-domain canonical tag of 301-redirect (gaat ten koste van één domein/taalvariant)
– Content origineel maken voor de verschillende domeinen ( de lange, tijdsintensieve route).Succes ermee!
De websites hebben beiden een apart ccTLD, namelijk .us en .co.uk. Verandert dat de zaak?
Jazeker, via Google Webmaster Central kun je bijvoorbeeld het targetgebied van de .us zetten op United States en de co.uk op United Kingdom. Dan weet Google voor welk gebied de content bestemd is en hoef je je niet druk te maken over duplicate content.
Het is ook afhankelijk van of je ingelogd bent met een Google account. Wanneer je ingelogd bent zie je vaker resultaten van hetzelfde domein. Verder is ‘verslechtering’ nogal relatief. Heb je een aantal voorbeelden van zoekwoorden waarvan de resultaten beroerd zijn?
Leuk onderzoek, goed gespot! Ik vond de laatste 2 grafieken ook interessant. Daarin zie je dat 50% van de gestrafte websites vooral links had van niet-gerelateerde websites. Het is in mijn ogen van groter belang dat de links die je werft van niche-gerelateerde (kwaliteits)websites komt, dan de variatie in linkteksten. Een site als Hema kan er bijvoorbeeld weinig aan doen dat het gros van de linkteksten ‘Hema’ is en zou raar zijn als de Hema website daarvoor gestraft wordt. Het is daarom ook geen zwart-wit verhaal. Je moet tegenwoordig alleen wat slimmer zijn met variatie in linkteksten om ‘natuurlijk linkgedrag’ na te bootsen en om ervoor zorgen dat je links krijgt van betrouwbare websites die in dezelfde niche zitten (of beter: hetzelfde semantische cluster, zie ook: Latent Semantic Indexing of het oudere artikel van SEO King uit 2007, waaraan je al kan zien dat er eigenlijk niets veranderd is aan SEO of linkbuilding.)
Wil je voor een bepaalde site ranken voor een zoekwoord dan kun je ook gebruik maken van synoniemen (volgens Google).
Type bijvoorbeeld in Google: ~vakantie -vakantieJe ziet dan ook vetgedrukte synoniemen als: vakanties, reizen, reis, zomervakantie. Deze kun je dan ook als variatie gebruiken voor linkteksten:
vakantie X
vakanties X
zomervakantie X
vakantie in X
X vakanties
reis naar XOp dezelfde manier kun je ook kwaliteitscontent creeren door niet eindeloos op een ‘Vakantie X’ phrase match in te zetten, maar ook ‘reis X’ of ‘zomervakantie X’ te gebruiken of andere termen die gerelateerd zijn aan X, bijvoorbeeld: de hoofdstad van X is Y. Tip: kijk maar eens hoe de vliegticketboeren dit principe gebruiken om te ranken op termen als ‘vliegticket frankrijk’.
Bart,
Bedankt, ik zie ze idd in de webmaster tool wel terugkomen. Is er een specifieke reden hiervoor en op welke grond wordt bepaald welke links worden getoond?
Louis
Nee, Google noemt het ‘een sample’ van de websites die naar jouw linken met de link: operator. Het is dus niet zo dat er bijvoorbeeld alleen de ‘sterkste links’ getoond worden met de link: operator.
Hier kan je wel snel winst in behalen.
Dus titel wat interessanter maken, misschien longtail keywords gebruikenDa’s zeker een goede tip. De metadescription is idd een beetje te vaag. Met name de paginatitel iets langer maken met longtail of secundaire zoekwoorden (bijvoorbeeld: parket vloer, eiken parket, parket prijzen) zorgt er niet alleen voor dat je beter gevonden wordt op deze termen, maar ook de CTR op het zoekresultaat vergroot omdat het zoekresultaat meer ruimte in beslag neemt en daardoor meer aandacht trekt. Nu zijn het vooral de Adwords advertenties die de aandacht opeisen en valt jouw zoekresultaat een beetje in het niets vlak daaronder.
28 augustus 2012 om 1:38 pm In reactie op: Zoekwoorden die niet zichtbaar zijn voor gebruiker… hoe? #23236Ik raad aan om niet de verkeerde spelling op je website te gebruiken. Dit is inconsistent en kan bezoekers afschrikken omdat je dan ‘kennelijk niet weet hoe je eigen restaurant heet’. Je kunt het wel via linkbuilding proberen door de alternatieve spellingen als linktekst te gebruiken. Dit is niet zozeer grijs gebied, omdat anders alle ‘klik hier’ linkteksten op het web ook verdacht zouden moeten zijn.
Vraagje: rankt de website wel voor zijn eigen ‘goede’ naam?
Het antwoord is redelijk simpel: Google geeft slechts een klein deel van de informatie terug met de link: operator.
Maak gebruik van Webmaster Tools om de linkdata van jouw website te zien.
28 augustus 2012 om 12:06 pm In reactie op: Wat betekent <meta property=’og:locale’ content=’en_us’/> #23246“zie: http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=182192. Bing gebruikt ze overigens wel.
-
AuteurBerichten