Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hee,
echt gaaf om nr.1 te zijn! Misschien is het dan handig om die positie niet op te geven. Als ik me niet vergis, is het namelijk zo dat blogposts los gerankt worden. Dan wordt dus niet je homepage geïndexeerd, maar alle losse berichten. Daar wordt je dan op gevonden. Nu is bloggen heel goed voor je vindbaarheid, maar zo’n extreem vindbare homepage zou ik niet meer af willen staan. Wat je kunt doen, is in de zijbalk een overzicht of feed met blogposts toevoegen? Of een slider met je laatste post boven je homepage? Dan kun je het een beetje combineren. Maar goed, zelf weten natuurlijk:).Beste Edjon,
tsja, inderdaad, in dat opzicht zit er een duidelijk verschil in de ‘voorkeuren’ van zoekspiders en echte bezoekers, wat ook blijft als zoekspiders meer en meer op deze bezoekers gaan lijken. Daar had ik nog niet over nagedacht:).
En met de blog gaat het goed! Nu blijkt dat de vindbaarheid de afgelopen jaren structureel verbeterd is, dus mijn werk heeft absoluut geloond en daar plukken we nu de vruchten van. Dankzij de goede tips op dit forum heb ik een lijst kunnen opstellen met een aantal leuke en creatieve plannen om de blog verder te helpen(ik mag deze niet op dit forum delen ben ik bang). Dus nogmaals bedankt! Hoe is ie met jouw site?Beste Edjon,
bedankt voor je artikel! Ik werk zelf als SEO-medewerker bij een webshop en probeer dit al jaren duidelijk te maken, en nu zet jij het allemaal helder op een rijtje. Wel ben ik nog benieuwd waar de termen ‘long tail’ en ‘short tail’ vandaan komen, die heb ik nog nooit gehoord namelijk, zijn het ‘vaktermen’ die ik niet ken of specialistische zaken?
Daarnaast wil ik nog even opmerken dat Google’s zoekrobots (zoals ook blijkt uit jouw verhaal) steeds meer op menselijke bezoekers lijken te gaan lijken. Optimaliseren voor zoekrobots wordt dus automatisch verouderde SEO als je te lang wacht. Hoe meer echte bezoekers je site waarderen, hoe meer de zoekrobots dit zouden moeten doen, zou je zeggen. Ben je het hiermee eens? Of trek ik overtrokken conclusies?Hoi,
naast bloggen helpt het inderdaad ook om enkele informatiepagina’s te maken. Daarvandaan kan het zelfs goed zijn om de silostrategie een beetje te laten varen, als het om een webshop gaat. Dan zou je van deze pagina’s naar je artikelen kunnen linken en andersom. Mensen kunnen dan goede informatie vinden over het artikel wat ze willen hebben, maar wat nog belangrijker is, de kans is groot dat je gevonden wordt op je informatiepagina’s. Al aardig wat webshops hebben op die manier hun SEO verbeterd, die ervaring wilde ik graag nog even aan de discussie toevoegen, al ben ik er wat laat mee.
In die zin heeft Robet-Jan denk ik gelijk: als je zorgt dat je overal minstens driehonderd woorden aan tekst hebt staan, levert dat meer op dan linkstructuur, want zoekspiders houden vooral van tekst. Misschien hoef je dan helemaal niet zoveel aandacht aan die structuur te besteden…. Die structuur maak je wat dat betreft vooral voor de gebruikers ‘van vlees en bloed’, want als zij duidelijk kunnen vinden wat ze zoeken, is dat het allerbelangrijkste.Succes nog,
AnneloesBedankt! Daar kan ik wel wat mee denk ik. Via je link heb ik gevonden dat ‘saaie’ onderwerpen juist goede kansen kunnen bieden, omdat:
-
[*]het lezerspubliek heel specifiek is, en dus vrij snel interesse heeft
[*]er weinig concurrentie is
[*]je veel aandacht krijgt als je erin slaagt om er een goede draai aan te geven en het interessant te makenIn die zin biedt bloggen over een ‘saai’ onderwerp misschien dus juist wel SEO-kansen, omdat er niet zoveel mensen naar zoeken, maar degenen díé zoeken ook wel echt willen weten wat je hen te vertellen hebt. Veel ‘saaie’ onderwerpen zijn in feite gewoon lastig, dus als je het duidelijk en met een vleugje humor kunt brengen….
Om een lang verhaal kort te maken: bedankt voor de tijd en de moeite. Ik heb weer eens wat inspiratie opgedaan en wat verhalen gehoord en ga het weer proberen…Bedankt, dat klinkt allemaal als goede informatie! Ik schrijf nu o.a. over:
– de artikelen in de shop(hoe werkt een elektrische tandenborstel, wat is het actieve ingrediënt van een bepaalde tandpasta en waarom werkt dat, waarom heb je een gebitsbeschermer nodig voor hockey…)
– algemene ’tandeninformatie’: wanneer moet je je tanden poetsen, is koffie goed voor je gebit, dat soort dingen
– releases: nieuwe technologie(zoals laatst die tandenborstel met bluetooth), producten en dat soort dingen
– onderzoeken: af en toe komt er iets voorbij wat betrekking heeft op bepaalde producten(zoals dat je elke drie maanden je opzetborstel moet wisselen) en dan kan ik daar weer een blogbericht uit halen.
Dat het lang duurt, is bekend, maar volgens mijn bazen helpt het ook echt héél goed als je het een paar jaar volhoudt. Ik ben nu anderhalf jaar bezig, en het effect schijnt al aardig merkbaar te zijn. Jammer genoeg ben ik dus een beetje door mijn fantasie heen…. -
AuteurBerichten