Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat is een hoop informatie π
Het maakt in principe niet uit dat je meerdere domeinnamen op een hostingpakket heb. En ook niet dat ze naar elkaar linken. Wel gaat het om context en relevantie. (Dus geen site over kleren linken naar een seo site en die linken naar een site over ijsthee.) Denk vanuit de bezoeker: is een link vanaf die pagina naar de andere pagina relavant/nuttig voor de bezoeker. Is het antwoord ja, kan je een link plaatsten, antwoord nee: niet doen π
300 characters is iets anders dan 300 woorden. 300 woorden voor een hele website is wel summier. Heb je alleen gekeken naar google keyword tool voor de maandelijkse zoekresultaten? Heb je gekeken op exact zoeken in Nederlands? Heb je gekeken naar de concurrentie op het keyword en de concurrentie die het keyword ook in de titel hebben staan? Indien je de keywords goed heb geanalyseerd zou 300 woorden genoeg kunnen zijn. Toch betwijfel ik het.
Je maakt namelijk een website met 1 webpagina, dus niet heel relevant voor de bezoeker en de zoekmachine. Ben benieuwd naar jouw huidige resultaten in de zoekmachine π
Zelf ben ik geen fan van Joomla en raad voor zulke dingen altijd WordPress aan. Kost veel minder tijd in onderhoud en in het aanmaken van de website.
15 domeinnamen is erg veel. Als ik jou was zal ik kijken naar wat de beste domeinnamen zijn. Daar een website op bouwen met stuk of 5-10 pagina’s met minimaal 300 woorden. Elke website draait op 1 of meerdere keywords (die relevant aan elkaar zijn). En die verwijs je met 1 link door naar je hoofdwebsite.
Omdat dit namelijk heel veel werk is, vond ik 15 domeinnamen al erg veel π Dus hou de beste domeinnamen en verleng die andere niet.
Een exacte URL keyword.nl heeft een flinke voorsprong op een keyword na de maindomein. website.nl/keyword, maar dat neemt niet uit dat zulke websites hoger dan jouw ranken. Gaat namelijk ook om de content van die website en de linkwaarde wat die website/webpagina krijgt.
Je moet niet teveel hooi op je vork nemen. Begin met 1 website (je hoofdwebsite) en bouw pas als die klaar is een nieuwe.
Ik denk dat hij zijn naam heeft gegooglet en gekeken welke site hij beheert. Bij zijn linkedin wordt verwezen naar een website. Dat is het waarschijnlijk π
Je zei net dat je rvt ook zag bij afbeeldingen. Waarschijnlijk komen heb je veel afbeeldingen erin staan waar .rvt voorkomt.
Zulke websites waarop jij kijkt, kijken in de code welke woorden het vaakst voorkomen en zeggen dat dat de belangrijkste keyword is. Dat kan dan ook in de html code zijn. Dus in principe zegt het niets.
Kijk gewoon naar je titel en de teksten op jouw website. Zo kan je zelf snel bekijken waar je website over gaat. π Waarschijnlijk heb je de tekst om een bepaald onderwerp geschreven, waardoor de belangrijkste zoekterm vanzelf voorkomt, anders moet je daar even naar kijken π
Ik kijk meestal niet op zulke soort websites, maar ok.
Klik is bij jouw website op de rechter knop en klik op : View Page Source .. Doe dan CTRL F en typ rvf in. Misschien kan het voorkomen dat jouw software gehacket is, waardoor er spam is opgeplaatst. En als je nergens rvf ziet voorkomen, moet je die website niet zo serieus nemen.
Interessant. Ik zou graag de ervaringen van andere SEO’ers horen over zulke wisselende rankings. Hebben andere daar ook ‘last’ vast? Misschien heb ik geen website in de sector waar je in zit, waar dat misschien voorkomt? Wel leuk om te lezen, nog nooit eerder gezien bij oudere websites (wanneer er geen (grote) aanpassingen worden gedaan)
Die posities heb je zelf gemeten (met dezelfde instellingen)? Zonder ingelogd te zijn en op nederlands zoeken gedrukt? Of via een programma?
Ik heb met mijn websites nog nooit zo’n sterke daling of groei meegemaakt (zoals jouw website) indien je niets hebt veranderd (wanneer ik het zelf meet). Wanneer ik programma’s gebruik om de ranking te meten heb ik dat wel. Daarom check ik het liefst zelf.
Hoe populair is die website? Hoe vaak wordt die gecachet door Google?
Goed punt, ik heb dit ooit een keer gelezen in een gids over WordPress en vond het wel logisch klinken. Zelf gebruik ik geen categorieΓ«n, omdat ik een korte url duidelijk vind, seo vriendelijker (titel van post komt naar voren in de URL + geen last van duplicate content wanneer je producten/ berichten in meerdere berichten plaatst.
Maar wat ik las sloeg een beetje op:
Wanneer je een hele grote website hebt (duizenden artikelen) en dan een pagina laad, het langer duurt voordat hij de pagina heeft gevonden, opgevraagd en geleverd dan dat er een kleine tussenstap (categorie/datum) tussen zit.Zelf heb ik geen grote websites waar ik duizenden webpagina’s heb en heb me daarom nooit me hoeven verdiepen in dit probleem. Als jij het 100% zeker kan zeggen dat dit geen invloed heeft, heb ik ook weer wat geleerd =)
Maar om terug te koppelen naar jouw webshop. Waarschijnlijk biedt jij geen duizenden artikelen (maar honderden?), dus de laadtijd zal niet echt meetellen qua argumentatie. Wanneer je alleen sokken aanbiedt, zou ik een korte url gebruiken en wanneer je andere producten ook gaat aanbieden met een categorie ertussen (broeken,sokken, schoenen etc).
Mee eens met seoguru. Het ligt aan de kwaliteit.
Hoe uitgebreid en volledig is jouw zoekwoorden onderzoek? Verder: wat is het verwachte resultaat. Wanneer jij zeker weet dat hij een X percentage bezoekers erbij krijgt, kan je wat meer vragen dan dat de positie van pagina 7 naar pagina 3 stijgt (dus niet relevante stijging.
Verder ben je particulier, zit je bij een officieel seo bedrijf, heb je medewerkers, ben je ZZP’er, hoelang heb je ervaring?Bekijk hoeveel uur je eraan besteed, kies een uurloon die bij je past (volgens de aspecten hierboven) en reken het uit π
Uit me hoofd nergens op gebaseerd zou ik zeggen Β70 – 250. Ligt aan jouw expertise
Succes!
Na ben ik niet mee eens.
Wanneer je richt op niche markten en je keyword analyse goed doet, kan je heel veel bereiken met alleen on page optimalisatie.
Hoe groter je concurrentie is, hoe groter het belang van linkbuilding wordt.
Dus bij competitieve zoekwoorden is linkbuilding essentieel en daar ben ik het met jullie eens. Aantal goede punten seoguru!
Wel een opmerking over ‘niet hetzelfde IP-nr hebben”
Ben ik ook niet mee eens. Als goed is zei Matt dat nog. Zolang het relevante links zijn en natuurlijk overkomen/zijn maakt het niet uit. Bij vele shared hosting pakketten zit je ook met websites die niet van jou zijn. Dus het lijkt me heel onlogisch dat Google hier wat tegen doet. Natuurlijk als je er misbruik van maakt wordt je wel gestraft (wat je ook zegt met linkruil (en zelfs hier zou 1 link niet veel uitmaken).Opmerking over bouncepercentage
Ik denk dat bouncepercentage wel invloed heeft, maar niet letterlijk. Google ziet ook hoeveel mensen teruggaan naar de zoekmachine en weer een zoekactie doen of op een andere link klikken. Deze bouncepercentage telt mee (mijn mening). Alleen het percentage apart zegt weinig. Google kijkt waarschijnlijk ook over het gemiddelde bouncepercentage over soort gelijke websites. Als jouw bouncepercentage hoger ligt, kan dit dus negatief zijn,Tijdsduur werkt hetzelfde, als bouncepercentage. Hoe lang bezoekt de bezoeker de concurrenten en hoe lang bezoekt iemand jouw website.
top π
Soms komt een nieuwe website (of nieuwe pagina) in de sandbox terecht. Het kan daardoor voorkomen dat jouw website van positie wisselt (Google probeert de juiste positie voor jouw website te vinden). Na een tijdje heb je vaste positie en zal je niet meer snel stijgen of dalen (behalve bij hele grote veranderingen).
Eerlijk gezegd lijkt het bijna onmogelijk voor een nieuwe website op iets ranken zoals sokken. Er zijn al 680.000 webpagina’s in Nederland die het woord sokken in hun titel hebben staan. Verder zijn de meeste beschrijvende domeinnamen met sokken erin bezet. Dus lijkt me niet logisch.
Maar ok,
Ik zou de tweede optie doen, hoe korter hoe beter. En buiten de main-url (merknaam.nl) heeft de rest minder nut en helemaal weinig wanneer je geen links bouwt naar de desbetreffende pagina’s. Wanneer je ook andere producten aanbiedt, zoals broeken en t-shirts, kan de /sokken wel handig zijn m.b.t. de laadtijd, maar ligt aan de grootte van de shop.
Als ik jouw was zal ik een uitgebreide keyword analyse doen waarop je minder concurrentie hebt en zelfs misschien een deel van de aandacht in social media steken in plaats van seo.
Dan kan ik je moeilijk inhoudelijk helpen.
Denk vanuit een bezoeker die van die keyword op jouw website komt. Is de webpagina precies hetzelfde wat ze verwachten? Laat de pagina langzaam? Is de tekst niet te lezen.. Misschien een lelijke site of een onbetrouwbare site.. Het kan aan alles liggen..
Je krijgt geen bericht van Google over ene penalty.
“Ik denk dat het komt omdat ik teveel met de website’s bezig was en een hoofdsite had gemaakt die ik nu verwijderd heb. (hoofdsite bevatte wel wat dubbele content met de andere 2 website’s) Daarnaast heb ik de domeinnamen nog wel eens gewisseld omdat ik er niet uit was welke domeinnaam het beste was.”
Daar ligt het aan denk ik.
Dubbele content, domeinnamen wisselen. Google ziet dan jouw website als minder betrouwbaar.
Dus ik denk als je gewoon zelfde websites houdt en tijdje en rustig uitbouwt en niet grote veranderingen doorvoert, zal je de ranking terugkrijgen.
Geen ervaring mee.
Toch zal ik het niet aanraden. Ook al zou het momenteel werken.
Ik bekijk zoekmachine optimalisatie vanuit de bezoeker en Google doet dat ook. Dan moet je je afvragen, wat is de toegevoegde waarde voor de bezoeker aan een 1 px afbeelding?Je zou op een onbelangrijke website een test uit kunnen voeren, hoe effectief het is en hoe lang. Maar zoals ik van alle ervaringen lees van iedereen wordt alle trukjes vroeg of laat bestraft. En dan is het moeilijker om naar die top 10 te komen.
Ook kan het zijn dat het ergens anders aan lag dat je pagina 6 plaatsen steeg. Nieuwe links toegevoegd? Nieuwe content op de website? Andere websites worden geraakt door een aanpassing in het algoritme.
Int kort: Ik zou het niet doen, maar het zijn jouw websites π
Waarschijnlijk zijn zo’n hoeveelheid links niet echt van kwaliteit. Heb je al gekeken wat voor soort links ze zetten? Een paar kwalitatief goede links zijn meer waard dan 10-100 slechte links. Je moet zorgen om relevante links te krijgen. Op me blog (in de link hieronder) schrijf ik er vaak ook over (misschien heb je daar wat aan).
Maar concreet:
Kijk op google keyword tool welke keywords er gerelateerd zijn aan jouw gekozen keyword (waar je op gevonden wilt worden). Neem de top 5 bijvoorbeeld.
Google het woord dan. En kijk op welke van de websites in de zoekresultaten je een link kan krijgen (blogs, forums, startpagina’s). Die in de top 50 staan, zijn websites die al een ranking hebben, dus daar kan je mee profiteren.
Verder kan je bijvoorbeeld bij forums over dat onderwerp reageren met een handtekening (met een link naar je website bijvoorbeeld). Zet de link in je sociale profielen.Hier twee links voor seo tips en tips voor meer bezoekers
http://000.nl/seo-tips/
http://000.nl/linkbuilding-tips-meer-bezoekers-volgers/Succes!
-
AuteurBerichten