SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Zoekwoord onderzoek
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
20 juli 2011 om 5:34 pm #22543
Iedereen doet zoekwoord onderzoek op een andere manier.
Graag jullie mening over de volgende methode. Goed of slecht?Als je als fiscaal advocaat (fiscaalrecht advocaat) wil ranken op de zoekterm
Fiscaal Advocaat Rotterdam, wat is dan de beste manier om een zoekwoordonderzoek uit te voeren voor deze specifieke pagina?Eerst verschillende groepen bedenken die te maken hebben met het fiscale recht, zoals:
Fiscaal recht (hoofdthema)
- Nederlands fiscaal recht (sub-thema)
– belastingheffingen (sub-sub thema)
– directe en indirecte belastingen (sub-sub thema)
– invordering van belastingen (sub-sub thema)
– jurisprudentie (sub-sub thema)… en vervolgens aan elk sub-sub-thema (zoals belastingheffingen) zoekwoorden
aan gaan hangen door te brainstormen, online informatie, offline informatie, etc?Of zouden jullie het zoekwoordonderzoek op een andere manier uitvoeren?
Hebben jullie een beter of ander voorstel? -
22 juli 2011 om 1:49 pm #26632
Ik gebruik min of meer dezelfde methode. Ik definieer eerst doelgroepen. Wie wil ik benaderen? En wat ik wil bereiken?
Ik vermoed dat in jouw geval het hoofddoel van de site is het vinden van leads voor het advocaten kantoor. De vraag die je dan stelt zou volgens mij moeten zijn: wie maken gebruik van fiscaal advocaten (de doelgroepen). Waar vind je die op het internet (handig voor linkbuilding). En waar zoeken deze personen werkelijk naar: wat is het probleem, wat de persoon die op zoek is naar een fiscaal jurist, eigenlijk beantwoord wil hebben?
Pas hierna komen voor mij de trefwoorden in beeld. Het is leuk te weten dat er veel gezocht op bepaalde woorden, maar als die niet resulteren in het behalen van het doel van de site zal “elke” euro die er betaald wordt eigenlijk weggegooid zijn.
Als je deze trefwoorden hebt kan je ze groeperen (wat zijn synoniemen of proberen eigenlijk hetzelfde te vertellen) en één of meerdere van deze woorden gebruiken je dan op landing-pages met weer als doel om zo’n hoog mogelijke conversie te verkrijgen.
Ik hoor het wel als iets niet geheel duidelijk is 🙂
-
1 augustus 2011 om 5:25 pm #26646
Hartelijk bedankt voor je waardevolle reactie.
Hier kom ik zeker een eind mee vooruit.Ik heb nog ‘ns wat zitten lezen en nagedacht over jouw tip
en ben daarmee tot de volgende vraag gekomen die je moet
beantwoorden als je start met een zoekwoord onderzoek:Welke woorden typt men in op het moment dat iemand op zoek is naar
mijn dienst of product?Als je deze vraag zo goed mogelijk beantwoord, kom je vanzelf tot een
grote lijst zoekwoorden.Jouw benadering leidt echter tot meer conversies, denk ik.
Als iemand nog meer informatie heeft of iets wilt delen over dit onderwerp,
plaats gerust een reactie. -
2 augustus 2011 om 8:03 am #26648
Welke woorden typt men in op het moment dat iemand op zoek is naar mijn dienst of product?
Dit is inderdaad een belangrijke vraag en de vraag klopt helemaal.
Je zegt ‘mijn dienst of product’. Het lastige is alleen het vooroordeel wat iedereen heeft over de meest belangrijke trefwoorden. Je zal ze de kost moeten geven die denken HET woord or woorden wel te kennen waar ze op gevonden moeten worden, maar wat niet of nauwelijks gebruikt word. Of wat uit eindelijk niet de werkelijke conversie veroorzaakt. Trefwoord onderzoek begint bij het bestuderen van de eigen analytics data. Welk type woorden zorgt voor conversies. Verder kan je een start punt creëren door in informatie in te winnen bij ingeschreven mensen, klanten, medewerkers of vrienden. Ook zij kunnen je een stap verder helpen aan trefwoorden waar je daarna kunt onderzoeken welke werkelijk gebruikt worden.
-
12 september 2011 om 7:11 am #26717
Graag hou ik dit topic levendig. Het is nogal leerzaam.
Worden de landingspagina’s apart aangemaakt op basis van het zoekwoordonderzoek of zijn dit gewoon de pagina’s die in de sitestructuur moeten voorkomen gericht op een bepaalde zoekterm?
Ook heb ik de volgende vraag:
Als je een dienst verkoopt in Amsterdam, heeft het dan ook zin om in je zoekwoordonderzoek woorden op te nemen de plaatsnaam “Amsterdam”?
B.v. mensen die zoeken naar een schildersbedrijf in Amsterdam… zij kunnen ook alleen het woordje “schildersbedrijf” invoeren.
De lokale resultaten (Google Places) geven zoekresultaten van schildersbedrijven in Amsterdam dat je in je zoekwoordonderzoek het woord “Amsterdam” hebt gebruikt.
Vandaar de vraag, heeft het altijd zin om in je zoekwoordonderzoek deze plaatsnaam te gebruiken?
-
12 september 2011 om 9:27 am #26718
Je kan de vraag ook anders stellen:
“Heeft het zin om long(er) tail keywords te gebruiken?”
Het antwoord op die vraag is bijna altijd volmonding JA. Vaak wordt er wel gekeken naar de effectieve exacte trafficwinst die je kan behalen uit de long tail keywords, het heeft namelijk minder zin als niemand er op zoekt. -
12 september 2011 om 1:10 pm #26719
Wat bedoel je met “effectieve exacte trafficwinst”?
Je bedoelt hiermee dat long-tail traffic beter converteert?Verder begrijp ik uit je reactie dat het dus verstandig is om wel “Amsterdam” te gebruiken,
hoe specifieker de zoekterm, hoe beter de kwaliteit van de bezoekers. -
14 september 2011 om 4:52 pm #26728
Ik bedoel dat je met long tail keywords vaak minder competitie hebt en daar dus makkelijker voor kan ranken. Daarnaast is mijn ervaring dat bijvoorbeeld ‘rode jurk kopen’ beter convert dan ‘jurk’. Nu is het zo dat je in nederland niet zo snel dergelijke letterlijke long tail keywords vindt maar er zitten soms aardig wat goudmijntjes tussen.
Het toevoegen van deze long tail keywords is echter alleen interessant als mensen er ook daadwerkelijk op zoeken, vandaar dat ik het heb over effectieve winst.
-
7 november 2011 om 6:25 pm #26831
Om te bepalen welke woorden je het beste kunt gebruiken voor een bepaald onderwerp, gebruik ik sinds kort een handig programma. Het meet hoe sterk de concurrentie is en geeft ook veel informatie op 1 scherm weer.
Wellicht een beetje commercie, maar als het iemand kan helpen… er is een Nederlandse video over, voor een snel overzicht, via dit HulpProgramma voor Zoekwoorden
Succes
-
7 november 2011 om 6:48 pm #26832
Ik doe het op verschillende manieren. Ik ondervraag de mensen ‘in het veld’, bvb. verkopers, en ik interview enkele klanten. Luisteren hoe zij hun probleem definiëren, hoe zij het gezochte product of de gezochte dienst benoemen. IK kijk ook even bij de concurrentie. Ik kijk ook welke termen Google automatisch completeert wanneer je een zoekterm ingeeft in de zoekmachine.
Dan start ik een Adwords-campagne. Ik geef die woorden, synoniemen, meervouden e.d. in. Ik kijk nog even in de zoekwoordvoorstellen vanuit Google, die wellicht gegenereerd worden door de concurrerende Adwords.
Vervolgens laat ik de campagne even lopen en krijg ik mooi de resultaten van welke zoekopdrachten het meest ingetypt worden. De toptermen verwerk ik dan in mijn sites, op de belangrijke plaatsen.
-
7 november 2011 om 6:59 pm #26833
Ja, bij Adwords ligt het ook aan de beschrijving die je geeft. De combinatie tussen zoekwoord, tekst en de website zelf tegenwoordig ook, maakt een Ad succesvol of een flop… of zelf duur.. ik heb die berekening gezien en dat is best lastig….
-
8 november 2011 om 3:57 pm #26834
Ja, bij Adwords ligt het ook aan de beschrijving die je geeft. De combinatie tussen zoekwoord, tekst en de website zelf tegenwoordig ook, maakt een Ad succesvol of een flop… of zelf duur.. ik heb die berekening gezien en dat is best lastig….
De grap is dat dit exact ook opgaat voor SEO. Met als verschil dat hier de titel en description in de Google SERP de waarde zijn die de relevantie met de landingpage opbouwen. Is deze scheef dan zie je geen conversies en een hoge bounce rate. Het is eerste is zonde, elke pagina waar mensen op binnen komen zou een conversie moeten generen. Het kan echter een andere zijn dan de hoofd conversie van je site (bijvoorbeeld sales). De 2e kan zelfs op langere termijn een slechte invloed hebben op je hele SEO strategy.
Nog even over trefwoord onderzoek. Waar het omgaat is dat je creatief moet zijn en de verschillende mogelijke informatie bronnen moet gebruiken. Het is niet één of de andere, maar allemaal. En waak voor vooroordelen.
-
10 november 2011 om 10:23 am #22544
Bij zoekwoord onderzoek draait het vooral om de top 10 concurrentie, de maandelijkse EXACTE zoekresultaten en of het daadwerkelijk een koop-zoekwoord is.
Top 10 concurrentie kun je vinden door je keyword in google zoekmachine te tikken. Waar moet je op letten? Hoeveel backlinks er naar hun pagina gaan, hoeveel kwaliteit die backlinks bieden en hoe hun onpage optimalisatie eruit ziet. Het komt vaak voor dat een site hoog rankt omdat deze veel backlinks heeft toch wordt overrankt door een site met veel minder backlinks die kwalitatief beter zijn.
Bekijken of je ook echt daadwerkelijk een koop-zoekwoord hebt, kan je checken door je trefwoord in google te typen en kijken of er aan de rechterkant veel adverteerders zijn.Is dit het geval dan heb je een koop-trefwoord.Als u interesse heeft in een keyword research dan kunt u mij gerust pmen. Een beetje commercieel maar hier is een link voor meer informatie:
KEYWORD Killer. Makkelijk Domineren in top 5 van Google – koop keywords met geringe c – SiteDeals
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.