SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Zoekmachinemarketing trends
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
24 december 2009 om 8:35 pm #21521
Mooi artikel van Joris Toonders, op Frankwatching, in samenwerking met o.a. Eduard Blacquiere en Roy Huiskes:
http://www.frankwatching.com/archive/2009/12/22/zoekmachine-marketing-trends-voor-2010/
Artikel staat mooi in het verlengde van het dossier zoekmachinemarketing, dat deze week is uitgebracht door de taskforce search van het IAB (en waar ondergetekende aan heeft meegewerkt): https://www.seoguru.nl/seo-blog/dossier-zoekmachinemarketing/
-
26 december 2009 om 11:21 am #25240
Mooie Onafhankelijke samenvatting van wat we eigenlijk allemaal wel weten, maar zo graag elke keer weer bevestigd zien. Vooral het Dossier van IAB vormt een handig nalsagwerk.
Bedankt.
-
28 december 2009 om 12:16 pm #25242
Ik vond dit artikel eigenlijk beter: SEOmoz | 8 Predictions for SEO in 2010
-
29 december 2009 om 12:52 pm #25246
Hey Taco,
Wat vind je daar precies beter aan als ik vragen mag? Het overlapt voor een groot deel volgens mij? en ze gaan minder direct in op Nederlandse zaken en meer US based. (80/20, in europa overal al 97/3 ongeveer), het is meer de nieuwsgierigheid als iets anders, dat ik dit vraag hoor.
Gr. Roy
-
29 december 2009 om 3:12 pm #25247
Dat het overlapt is al vreemd aangezien het eerste artikel 6 dagen eerder is gepost. Ik kom teveel dubbele blogs tegen geschreven door mensen die alleen maar inkomende linkjes najagen.
Real time – dubbel
Personalized – dubbel
Zoekmachine marktaandeel – dubbel (80/20, tja lucky bastards.. daar gaat onze gezonde markt, voor ons dus iets om naar te streven)
Conversie optimalisatie – dubbel
Meer inhouse/consultancy/meer investering in SEO – dubbelLaadtijd, ok wellicht belangrijker, maar dit was het voor 2010 ook al vanuit usability oogpunt. En niet het meest interessante ontwikkeling in ranking factor. Aangezien inkomende links nog steeds een gigantische seo factor zijn is de invloed van Twitter links (icm short URLs) een veel interessantere strategische ontwikkeling:
Mobile search en meer advertenties, ok ok interessant toespitst op ‘Nederlandse zaken’ is dit ook niet. Bovendien zijn deze trends al veel langer zichtbaar…
-
29 december 2009 om 3:29 pm #25248
Geloof het of niet, maar ik het heel het artikel van Rand niet gelezen omdat hij zo vaak onzin informatie post (afgelopen dagen weer PageRank Sculpting onzin…). Daarbij heeft Joris een behoorlijke uitgebreide, Nederlandse post met links gemaakt naar bronnen op een website waar hij zelf niets aan de linkjes heeft, hoogstens paar eigen links kan plaatsen. Vind ik niet direct een ‘dubbele post’ maar goed, ik snap wel dat je dat wel vind, omdat ik er zelf eigenlijk ook een hekel aan heb.
Dat er aantal zaken dubbel in staan lijkt me dan ook niet zo raar, gezien er gebaseerd en gefantaseerd wordt op openbare onderzoeksdata, zaken die er aan zitten te komen en de invloed van nieuwe implementaties in het nieuwe jaar.
Kun jij al daadwerkelijk aantonen dat links van Twitter en Facebook werken? Dan zou ik daar graag met je eens over praten want vooralsnog is dat nog een hoop speculatief gerommel en ligt het niet genoeg in de controlerende sfeer van Google om dit zo optimaal in te gaan zetten.
Mobile wordt nu al zolang geroepen terwijl er nu (2009) pas echt een duidelijke stijgende lijn in het gebruik te zien is, dus dat word gewoon doorgeschoven naar voren, Android komt ook naar NL, Layar doet het prima etc.
Morgen komt op SearchCowboys.com mijn exacte, ingezonden, mening te staan, en ik denk dat we het vanavond (en in de podcast) op webmasterradio.fm samen met Bas het wel over de voorspellingen van volgend jaar gaan hebben.
-
29 december 2009 om 3:55 pm #25249
Ah, je hebt aan het artikel meegeschreven zie ik nu ;)…
Ik denk dat het verschil vooral zit in de titel: ‘voorspellingen’ van Rand en de ’trends’ van Joris. Rand spreekt over ‘my personal perception’…
Dus nee, nog geen harde bewijzen gezien over Twitter of Facebook, maar dat maakt de discussie wel interessanter!
Ik zie dat je ook in Enschede zit. Wanneer kom je een keer langs op de Moutlaan voor een kop koffie? Wellicht kunnen we nog wat voor elkaar betekenen.
-
29 december 2009 om 6:41 pm #25250
Meegeschreven is een groot woord. Ik heb mijn mening/input gegeven.
Een keer koffie lijkt me leuk, ik neem nog wel even contact op over een afspraak, agenda is nu beetje onoverzichtelijk door deadlines, borrels etc.
-
31 december 2009 om 1:50 pm #25253
Eindelijk, op de valreep van 209/2010, weer tijd om te bezien wat er allemaal op het forum plaatsvindt. Ik ben druk bezig geweest met de redesign van de seoguru-website. Die is nu klaar (foutjes, suggesties, etc. graag bij melden, dank!), voor zover je in deze markt van ‘klaar’ kan spreken. Maar dat terzijde.
Wat onderhavige discussie betreft, ik heb zojuist beide artikelen nog eens doorgelezen, maar vind je wel een beetje streng, Taco. Natuurlijk zit er overlap, maar dat is ook logisch. Ik krijg bij het lezen echter totaal niet het idee dat de één de ander zit na te praten.
In het algemeen gesproken heb je wel een punt, en vind ik je kritische houding moedig: je ziet weinig werkelijk originele content verschijnen. Dat zet wel te denken. Maar volgens mij is dat van alle tijden. Je hebt altijd een kleine groep die iets weet toe te voegen aan het bestaande, uit het weet te creëren. Maar daarvoor moet je wel met de billen bloot durven gaan, d.w.z. durven laten zien wat je weet, wat je niet weet, wat je hebt bereikt en wat je niet hebt bereikt. Dan wordt het pas spannend, echt en nieuw.
Als ik in dit verband een voorspelling mag toevoegen: ik lees alleen maar over groei van internet marketingbudgetten en groei van winst voor internet marketingbureaus. Het aantal bureaus dat zich op deze budgetten stort rijst de pan uit. Het opportunisme is sky-high. Na de financiele bubble een marketing-bubble? Ik voorspel dat alleen die bureaus stand houden die met de billen bloot durven gaan. Integriteit zal de sleutel worden.
-
31 december 2009 om 1:54 pm #25255
Ik ben het helemaal met je eens alain, qua transparantie en openheid moet er nog eea gebeuren, waarbij integriteit zeker heel belangrijk blijft, dit geldt denk ik voor grote en kleine bureaus…
-
31 december 2009 om 2:09 pm #25257
Het kan nooit kwaad om de discussie wat leven in te blazen door wat olie op het vuur te gooien ;).
@Roy, afspreken komt goed!
Verder goed punt Alain! In en nieuwe markt is iedereen een expert . Reclame- en webdesign bureaus ‘doen’ nu ook allemaal SEO. Tijd om het kaf van het koren te scheiden!
-
31 december 2009 om 3:59 pm #21522
Ha!
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.