SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Welke domeinnaam extensie voor seo?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
7 mei 2009 om 8:30 pm #21309
Hallo,
Ik moet voor iemand een website maken waarvan de bezoekers uit België, Nederland, Engeland, Duitsland en Frankrijk zullen komen.
Uiteraard moet deze website goed terug gevonden worden in google in het land van de bezoeker!
Van elk land dat we willen bezoekers trekken hebben wij de extensie alsook de .com en .eu .
Op welk domein extensie zouden jullie deze site plaatsen zodat deze goed terug gevonden wordt?
Of zouden jullie op ieder domein de website plaatsen?
Alvast bedankt voor jullie reactie’s !
-
7 mei 2009 om 9:31 pm #24857
Hi Taxx, klinkt als een interessant project.
In welke taal ga je de content voor de website maken? Frans, Engels, Duits etc. Of maken jullie de site in slechts één taal?
-
8 mei 2009 om 6:35 am #24858
Hey,
De site zal in alle talen gemaakt worden.
Eerst hadden we gedacht enkel de content op de .com te plaatsen en de resterende domeinen laten redirecten naar het hoofddomein.
Maar het probleem is dan wanneer de bezoekers via google zoeken “enkel pagina’s uit het betreffende land” ons hoofddomein niet word weergegeven!Stof tot nadenken dus!:rolleyes:
-
8 mei 2009 om 7:24 am #24859
Ik zou het plaatsen op het .com domein en alle talen een eigen directory geven. Dus engels in domeinnaam.com/en en duits in domeinnaam.com/de enz. En dan in Dashboard van Google voor elke taal een Geographic target meegeven, zodat Google per talenafdeling indexeert voor het juiste geogr. gebied.
-
8 mei 2009 om 11:10 am #24861
– De domeinnaam-extensie (.com, .nl, .de, .fr, .nl, etc.).
Volgens Seoguru.nl. Andersom, een .com domein zou ook goed in de Franse Google moeten kunnen scoren. Vreemd dat je niet op (de naam van?) je hoofddomein gevonden wordt. Houd er rekening mee dat iemand in Frankrijk in Google.fr andere resultaten zien dan iemand die vanuit Nederland naar Google.fr gaat. (gebruik de Adword previewtool)
Wat TexelSites schrijft is een goede optie. Al met al hangt je keuze ook af van andere factoren zoals je algemene marketing. Een merknaam opbouwen met één website is makkelijker in al je uitingen dan dit voor verschillende domeinen te doen. Plus al je linkkracht gaat dan naar één domein ipv te worden verspreid over meerdere domeinen.
Mijn advies: directories maken op één hoofddomein, vervolgens zorgen dat duidelijk in je meta tags, xml language en google webmaster tools wordt aangegeven in welke taal de pagina’s zijn. Dan kan er weinig mis gaan.
Wellicht dien je extra linkbuilding te doen bijvoorbeeld vanaf Franse websites om te scoren in Google Frankrijk.
Soms is bovenstaande ook niet bruikbaar, we maken nu een hoofdsite in het Engels plus een .com.cn site in het Chinees (via Drupal wel op één database). Dit omdat we hebben gezien dat Baidu.com een voorkeur aan .cn domeinen geeft met Chinese content.
-
8 mei 2009 om 11:14 am #24862
Ik maak me er even makkelijk van af: SEO tutorial on “geo targeting” and “language targeting” | SEO blog | SEO guru
Daarin staat het allemaal precies vermeld.
-
8 mei 2009 om 3:56 pm #24863
Ik ben op dit moment een website aan het maken voor een klant waar ook duitse en franse versie van moeten komen. Omdat zij een gangbare term in hun bedrijfsnaam hebben, hebben we ervoor gekozen deze steeds te vertalen in de betreffende taal en daarvoor een domein te registreren. Op die manier ranken ze gelijk al op hun bedrijfsnaam.
Wellicht ook een idee. Ik weet natuurlijk de betreffende bedrijfsnaam niet, maar het is een optie.
-
12 mei 2009 om 12:38 pm #21310
Bedankt voor jullie reactie’s en tips!
We zullen de website op het .com domein plaatsen en directories aanmaken per land en dan ook de bijhorende meta tags, xml language en google webmaster tools gebruiken om aan te tonen in welke taal de pagina’s zijn opgemaakt.
Hopelijk zal dit voldoende zijn om tot een goed resultaat te komen.
Ik hou julllie op de hoogte van de resultaten.
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.