SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › webwinkel: url-structuur + artikelprijzen in SERP
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
1 augustus 2012 om 1:23 pm #23195
Ik wil voor iemand een webwinkel verder optimaliseren voor vindbaarheid en gebruikersvriendelijkheid.
Nu heb ik een klein aantal vragen waarop ik antwoord hoop te krijgen via dit forum.
1.
De huidige url-structuur is plat, namelijk:domein.com/categorie/categorienaam.html
domein.com/product/productnaam.htmlDe webwinkel wordt prima gevonden op de productnamen maar minder op de categorienamen. Dit wordt echter wel nagestreefd. Is het verstandig om de url-structuur aan te passen naar:
domein.com/categorie/subcategorie
domein.com/categorie/subcategorie/productnaam (.html)Zou dit ook negatieve gevolgen kunnen hebben op de ranking? In mijn ogen haal je er een waardeloze (category/product) subdir uit en verplaats je deze door een waardevollere categorienaam.
Mijn idee was dan om aan de hand van mod-rewrite de urls 301 te herschrijven naar een .php die de juiste nieuwe url opzoekt in de database en met een 301 weer doorverwijst naar de nieuwe url.
Wat is jullie visie hier op?
2.
Google laat soms verkeerdere prijzen zien in de zoekresultaten. Op de website staan de adviesprijs, de eigen prijs en de aanbiedingsprijs. Google toont regelmatig in een zoekopdracht niet de aanbiedingsprijs. Het zou natuurlijk mooi zijn voor zoekers als de huidige aanbiedingsprijs wordt getoond. Is dit mogelijk met bijv. iets van een XML sheet?Ik heb rondgekeken op internet maar kan hier niet echt iets over vinden. Alle zoekopdrachten mbt Google, xml en prijzen verwijzen naar pagina’s over Google shopping.
Ik hoop samen met jullie tot een passende oplossing voor deze webwinkel te vinden. Alle reacties worden dan ook zéér gewaardeerd!
Groeten,
Nick
-
1 augustus 2012 om 1:37 pm #27330
In mijn ogen haal je er een waardeloze (category/product) subdir uit en verplaats je deze door een waardevollere categorienaam.
Precies, ik zou ook gaan voor . Zorg er dan ook voor dat je breadcrumbs hetzelfde schema volgen. Dan kan je heel makkelijk een stapje terug en heeft je website een duidelijke structuur.
Mijn idee was dan om aan de hand van mod-rewrite de urls 301 te herschrijven naar een .php die de juiste nieuwe url opzoekt in de database en met een 301 weer doorverwijst naar de nieuwe url.
Persoonlijk zou ik de extensie helemaal weglaten. Herschrijven hangt een beetje af van hoe je systeem is opgebouwd, maar kan meestal wel volledig via .htaccess.
Google laat soms verkeerdere prijzen zien in de zoekresultaten. Op de website staan de adviesprijs, de eigen prijs en de aanbiedingsprijs. Google toont regelmatig in een zoekopdracht niet de aanbiedingsprijs.
Is het niet het makkelijkst voor iedereen dat als er een aanbiedingsprijs is dat die vervangen word met de eigen prijs? Als bezoeker zou ik ook in de war raken.
Je kan in ieder geval rich snippets gebruiken om aan te geven wat wat is op je page. Dus een speciale tag voor de prijs, reviews, voorraad, e.d. Zie http://schema.org/Product.
-
2 augustus 2012 om 1:43 pm #23196
Bedankt voor de informatie!
Ik ga er mee aan de slag 🙂
Groeten,
Nick
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.