SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › webshop koptekst, meta…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
13 oktober 2014 om 2:20 am #24100
Hoi
Snel vraagje wat het beste seo wise is. Ik gebruik een shopprogramma waar je koptekst en beschrijving kunt invoeren. Het programma gebruikt automatisch de koptekst als meta description ook.
Mijn vraag is, is het de beste manier om de koptekst leeg te laten,als je een andere meta zal gebruiken die de bezoekers toch niet kunnen lezen. Of is het tegenwoordig beter om een kleine koptekst te hebben die ook als meta gebruikt wordt.
Er wordt op veel plaatsen gesproken dat het belangrijk is een goede koptekst te hebben, omdat je dan seo er ook in kunt steken, maar dan snap ik het nut niet van de meta tekst, De metatekst zal normaal vrij verschillend zijn dan een koptekst die bezoekers kunnen lezen.
Dus ik ben effe verward of het nu beter is een goede koptekst te hebben, of een goede metatekst. Als je beide hebt dan wordt toch vooral de metagetoond in search.
Persoonlijk wil ik geen koptekst gebruiken voor m’n produkten, omdat het een samenvatting is en je dus eigenlijk tweemaal ongeveer hetzelfde zegt, koptekst vrij kort en dan uitgebreid in de beschrijving. Ik zou dan zelf een meta schrijven of google het zelf laten kiezen.
bedankt
-
13 oktober 2014 om 7:43 am #28198
De koptekst, mits die in een H1 is uitgevoerd:
* Bevat bij voorkeur de belangrijkste zoekwoorden voor de paginaDe metatitle:
* Moet de belangrijkste zoekwoorden voor de pagina bevatten (Title voor SEO belangrijker dan H1)
* Wordt gebruikt als koptekst voor het zoekresultaat, dus wervende tekstDe metadescription:
* Hoeft geen goede zoekwoorden te bevatten
* Wordt gebruikt als tekst in de zoekresultaten, dus wervende tekstIndien je CMS koptekst en metadescription koppelt (hoe vreemd ik dat ook vind), dan moet je bovenstaande twee combineren, dus:
* Bevat bij voorkeur de belangrijkste zoekwoorden voor de pagina
* Wordt gebruikt als tekst in de zoekresultaten, dus wervende tekst -
13 oktober 2014 om 9:24 pm #24101
Ik heb nog een opvolgende vraag;
Ik heb veel merken die hetzelfde product verkopen.
bv
rozen zaden hoofdsectie
productsecties
aptus rozen zaden
shimona rozen zaden
bertus rozen zaden
debrakere rozen zadenDit zou ertoe leiden dat ik veel productpagina heb met rozen zaden,ikzelf zou denken heel goed, want dan denkt google dat ik veel te doen heb met rozen zaden dus als iemand dat zoekt dan zal ik hoog scoren?
Blijkbaar is dezelfde term verspreiden over meerdere pagina niet goed, en ik heb niet genoeg synoniemen om voor iedere pagina een ander goed keyword te gebruiken.
Hoe ga je hiermee om? Hoe slecht is het om vele paginas te hebben met hetzelfde keyword, dat moet toch voor google meer belang geven dan 1 pagina maar met het keyword. Anders moet ik iedere pagina backlinken naar de hoofdpagina van het keyword om die te versterken. Maar dan zit ik met vele pagina die niet goed geoptimaliseert zijn.
Kort gezegd, is het beter om pagina’s te hebben die allemaal hetzelfde keyword hebben,of 1-2 goede pagina en de rest zonder echt goede keyword. Zal een site die 1000 keer rozenzaden vermeldt even goed gevonden worden als een site met 1 pagina met rozenzaden.
Als m’n product pagina vol staat met keyword rozen zaden,dan zal veronderstel ik de hoofdpagina rozenzaden hier last van hebben, sinds google dan moet beslissen welke het meest belangrijk is.
bedankt
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.