SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Wanneer concurrentieanalyse?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
2 februari 2011 om 9:00 am #22213
Op welk moment voer je een concurrentieanalyse uit, bij
– zoekwoordenonderzoek? en/of
– nulmeting ?En wat onderzoek je dan precies?
-
3 februari 2011 om 10:14 am #26193
Mijn concurentie analyse is meestal :
backlinks
aantal geindexeerde pagina’s
content op de pagina’s
structuur van de site
welke keywords ze gebruiken, dus h1/h2 enzMaarja, mensen doen alsof een concurentieanalyse in SEO een soort geheime wetenschap is, het komt neer op een paar progjes draaien en logisch nadenken…
-
4 februari 2011 om 1:55 pm #26199
Mij valt wel op dat die tooltjes nogal eens vreemde resultaten laten zien. Zo heeft een concurrent in week 1 volgens bijv. market samurai 1.200 backlinks en een week later meer dan 2.000. En dan hebben we het nog niet eens over de verschillen tussen de tools…
-
4 februari 2011 om 2:18 pm #26200
Mij valt wel op dat die tooltjes nogal eens vreemde resultaten laten zien. Zo heeft een concurrent in week 1 volgens bijv. market samurai 1.200 backlinks en een week later meer dan 2.000. En dan hebben we het nog niet eens over de verschillen tussen de tools…
yahoo en google herkennen de ene week ook meer backlinks dan anderen. Sommige tools kijken ook naar site-wide links, anderen enkel naar homepage-links. Meestal controleer ik ook gewoon via de yahoo site explorer op : Site Explorer – Yahoo! Site Explorer
zorg wel dat je de ‘except this domain’ optie kiest, anders worden interne links ook als backlink meegeteld (zelfde geld voor tools). Als je tool alleen google zijn backlinks meetelt krijg je idd hele andere resultaten. Google toon over het algemeen alleen pr4/5+ backlinks.
-
4 februari 2011 om 2:30 pm #22214
Fluxuaties in backlinks zul je altijd aantreffen. Zowel google als yahoo herkennen de ene week 1000 backlinks en de volgende week ‘opeens’ 2000. Heeft volgens mij met wisselende algoritme te maken.
Maar ook het verschil in tools kan de oorzaak zijn, sommige tools kijken automatisch naar site-wide backlinks, anderen enkel naar inkomende links naar de homepage.Sommige tools scannen alleen yahoo voor backlinks, andere (seo spyglass bv) kijken ook naar veel landelijke en kleinere zoekmachines die misschien links op hebben genomen die ’the big G’ nog niet heeft gezien. (hoewel dit wel zeldzaam is)
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.