SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Waarom is SEO nodig voor bekende bedrijven?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
9 september 2011 om 12:35 pm #22641
Is het toepassen van SEO waardevol voor een bekende onderneming zoals H&M en de webshop van Albert Heijn?
De reden waarom ik dat vraag is omdat dergelijke grote ketens op internet vaak gevonden woorden op brand name, niet via losse zoekwoorden of zoektermen in de organische zoekresultaten.
Is het zinvol voor een bekend bedrijf, bijvoorbeeld een Blokker of zo, om hun website of webwinkel goed vindbaar te maken via Google als iemand zoekt op “strijkijzer bestellen” of iets dergelijks?
Of voor een JustEat of Thuisbezorgd.nl. Die via de natuurlijke zoekresultaten gevonden willen woorden op “chinees eten bestellen Amsterdam”.
De bekende bedrijven gebruiken vaak alleen Adwords, toch?
Ik zie zelf bijna nooit grote bedrijven tussen de normale, natuurlijke resultaten staan.
SEO bestaat ook uit het technisch verbeteren van een website, dat is vaak sowieso wel zinvol, omdat bots je site moeten kunnen crawlen, hoe dan ook. Maar aan de content, linkbuilding en dat soort zaken…..
Interessant artikel op WebWereld: Grote bedrijven falen in zoekmachine optimalisatie
Graag jullie mening hierover?
-
10 september 2011 om 11:42 am #26716
Ik denk dat grote bedrijven niet geheel begrijpen hoe ze optimaal van het internet gebruik kunnen maken. Het is mooi dat men de website vindt als ze de merknaam invoeren echter loop je zo veel inkomsten mis zoals jij al aangeeft op andere zoekwoord combinaties.
Een bedrijf die niet alle manieren van marketing toepast mist gewoon een groot gedeelte ‘would be’ inkomsten. Grote bedrijven gebruiken vaak inderdaad Adwords of andere PPC, PPV of media buy platformen. Niet alleen op internet maar ook op TV en ik denk dat daar de vork in de steel steekt. De overstap van dergelijke platforms van TV –> Internet is minder groot en anders dan de overstap naar organische zoekresultaten immer die heb je (nog) niet op tv.
Kortom is het zinvol? JA, in de meeste gevallen zeker als je een bedrijf bent met een groot budget heeft het zeker veel zin.
Waarom gebeurt het dan niet?
Vaak ligt dat aan 1 van de volgende dingen:
* Na onderzoek blijkt dat marketing middels SEO en dus organische zoekresultaten niet of minder rendabel is voor het bedrijf
* Het is anders dan normaal, ze zijn het niet gewend en/of geloven er nog niet in. Ik heb vaak genoeg met bedrijven gesproken die in dogma’s blijven hangen.
* Het is moeilijk toepasbaar voor hun bedrijfsconcept. Het vindbaar zijn is één ding, het effectief gebruik maken van het gevonden worden is een ander.Er zijn vast nog wel andere redenen te bedenken. Maar als ik het budget had van dergelijke grote bedrijven dat wist ik het wel.
-
10 september 2011 om 5:25 pm #22642
Super bedankt voor jouw mening Backlinkcenter!
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.