SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Vervelende recensie blijft tonen in places
- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 3 maanden geleden door Rpronk.
-
AuteurBerichten
-
-
12 augustus 2020 om 9:30 am #39753
Beste mensen, het kan zijn dat ik een hele lange tijd geleden hier deze vraag ook al eens gesteld heb. Ik weet het niet meer. Ik heb het even losgelaten en probeer het nu toch weer op te lossen . Voor de afgelopen 2 jaar hebben wij een zeer vervelende recensie die als tweede getoond wordt bij de google places notering. Nu kan mij die hele recensie niet schelen, maar op de plek waar die staat en met de zin die uitgelicht wordt ben ik ervan overtuigd dat we er heel veel schade aan ondervinden. Het verhaal is dat deze man scheef geknipt zou zijn door ons. Van mijn personeel heb ik begrepen dat ze zeer angstig voor deze man zijn geweest, hij was erg agressief in onze winkel. Nu hebben we een gemiddeld cijfer van 4.8 met over 220 recensies die een slechte ertussen geen enkel probleem. Maar nu komt het, de zin die er staat “Dit is geen kapper maar een roekeloze man met een schaar” deze komt binnen.
Ik weet iets van neuromarketing af en als je dit leest dan is dat een rode vlag, ondanks dat de recensie die er boven staat en eronder staan geweldig zijn, ondanks dat ons cijfer 4.8 is denk ik dat deze zin ons schade toe brengt. Nu kan je zeggen it’s all in the game. Maar dit veranderd dus niet, zolang deze recensie geschreven is zolang wordt deze als tweede getoond en dat is nu al twee jaar of zo.Er is mij veel aangelegen om dit te veranderen. Als iemand een tip voor mij heeft zou ik je zeer dankbaar zijn!
Wil je het resultaat liever zien google dan kapper Jitty of Jitty’s Hair and Make-up
Dank voor alle hulp!
- Dit onderwerp is gewijzigd 4 jaren, 3 maanden geleden door Rpronk.
-
19 augustus 2020 om 10:14 am #39755
Ha Ronald, ja, ik herinner mij inderdaad dat je hier eerder al mee worstelde. Vervelend dat het nog steeds een probleem is. Punt is dat Google bij de reviews bij voorkeur zowel positieve als negatieve reviews wil tonen. Als er maar één negatieve review is, krijg je die niet meer weg. Je zou kunnen proberen om nóg een negatieve review toe te (laten) voegen, die iets minder negatief -wat vriendelijker- is. Misschien pakt Google die dan, i.p.v. de huidige, op. Verder zou ik het niet weten.
Overigens zal de review niet heel snel opvallen. Op desktop moet je eerst naar beneden scrollen, en dan staat het rechts in kleine letters vermeld, tussen andere (positieve) reviews. Op mobiel moet je zelfs eerst het kennisvenster uitklappen (meer over…), wil je de negatieve review in beeld krijgen. Als je rechtstreeks op de tab ‘Reviews’ klikt, zie je die negatieve review er zelfs niet eens bijstaan.
Ik vraag mij dus af of deze negatieve review werkelijk voor veel mensen als een rode vlag fungeert.
Groet!
Alain
-
19 augustus 2020 om 10:32 am #39756
Hoi Alain, dank voor je info. Ik weet niet of het een klacht moet zijn. Ik zie bij andere bedrijven soms de middelste ook gewoon positief. ik zie dat deze recensies vier likes heeft. We gaan nu testen om anders recensies likes te geven. Kijken of dat wat uithaalt. Mocht dat zo zijn dan meld ik dat direct hier.
Fijn dat je denkt dat het weinig invloed heeft, stelt me iets gerust 🙂
Fijne dag en groetjes!!!!
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.