SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Trefwoorden zijn nu echt definitief verleden tijd?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
22 september 2009 om 11:48 am #21387
Meta Trefwoorden zijn schijnbaar voltooid verleden tijd…. Google komt met een officiele bekendmaking dat trefwoorden geen enkele invloed meer hebben op de zoekresultaten…
Zie:
Official Google Webmaster Central Blog: Google does not use the keywords meta tag in web rankingNou zijn er hele fora aan dit onderwerp gespendeerd, en de een zegt dat trefwoorden totaal geen enkel nut hadden, en anderen zeggen weer indien de trefwoorden ook voorkomen in de leesbare teksten, dat ze wel voor bonuspunten kunnen zorgen…
Seo Guru, kan jij dit ook bevestigen of het uberhaupt nut heeft om de meta’s te gebruiken?
Wat is wijsheid? Bij nieuwe sites de trefwoorden er helemaal uitlaten? Of kan dit toch nog z’n meerwaarde nog hebben bij andere zoekmachines? (of internet applicaties)
-
22 september 2009 om 12:09 pm #25003
Wat Google betreft lijkt me hun boodschap heel duidelijk, hetgeen ook door seo-onderzoekers bevestigd wordt, bv via de seomoz-onderzoeken: de meta keywords hebben geen invloed. Ook niet als ze binnen de content terugkomen.
Ik vul ze zelf meestal nog wel, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik wat hardleers ben…
-
22 september 2009 om 12:15 pm #25004
Interessant stuk!
Je vraagt het dan wel niet aan mij, maar op een klein stukje wil ik toch even reageren. Je vraagt of het zin heeft om de meta’s te gebruiken. Ik neem aan dat je hier de meta-keywords bedoeld? De meta-description en de meta-title zijn absoluut belangrijk. Met name de meta-title kan invloed hebben op de score bij de zoekmachine.
-
22 september 2009 om 12:29 pm #25005
Yes ik bedoelde uiteraard de meta keywords..
Das balen, gezien ik een semi geautomatiseerd systeem in mijn CMS had ontwikkeld waar je snel per pagina de belangrijke woorden kon selecteren als keywords…Hoe zit het eigenlijk met andere zoekmachines, als yahoo, ilse en bing :p
Geven deze nog wel een meerwaarde aan trefwoorden? Of volgen deze google op de voet?Goed, google is in west-europa natuurlijk op dit moment de uber-zoekmachine, maar wie weet hoe het internet over 5 jaar eruit ziet….
-
22 september 2009 om 1:25 pm #25006
Voor de volledigheid: Google geeft ook aan dat de Metatag Description niet gebruikt wordt voor de ranking van pagina’s. Wel wordt de description soms gebruikt als ‘snippet’ (omschrijving in de zoekresultaten). Indirect heeft de description dus nog wel waarde, omdat het gebruikers kan aansporen om naar jouw pagina door te klikken.
Het schijnt dat alleen bij Yahoo nog gekeken wordt naar de Metatag Keywords. Maar omdat zij gebruik gaan maken van de technologie van Microsoft’s Bing, zal dat ook wel snel voorbij zijn.
-
22 september 2009 om 2:27 pm #25007
Volgens mij kun je de META Description ook weglaten en een hele goede eerste allinea opnemen. Is ook beter voor je content.
Keywords zou ik weglaten, zo kan iedereen zien waar jij je op richt. Laat ze dat maar mooi zelf onderzoeken. 🙂
-
22 september 2009 om 2:37 pm #25008
Zonder meta-description ben je aan de ‘Goden’ overgeleverd. Zou ik dus niet doen, omdat het zo’n belangrijke motivator is om al dan niet te klikken op een zoekresultaat.
Weglaten van keywords opdat anderen niet bij je kunnen ‘spieken’ vind ik eigenlijk wel een goed idee.
-
22 september 2009 om 2:40 pm #25010
Ik vind dat google altijd prima in staat is de eerste allinea te gebruiken. Hangt er wel vanaf hoe je je code organiseerd. ALs je eerst met grote lappen script komt dan wordt het niets.
Het is veilig ze te laten staan en uitdagend om ze weg te halen.
Google laat het overigens ook afhangen van de zoekopdracht van de zoeker. Als deze iets zoekt wat beter bij een ander “snippet” op de pagina past zullen ze die tonen.
-
22 september 2009 om 7:49 pm #25011
Vaak wordt de snippet inderdaad uit de eerste paragraaf gehaald, dus helemaal mee eens om veel aandacht aan die tekst te geven.
Maar toch zijn er ook wel situaties, waarbij een description iets toevoegt. Bijvoorbeeld voor de homepage of een landingspagina als deze weinig tekst bevatten, maar vooral links. Verder kun je de description heel goed gebruiken voor woorden, waar mensen wel mee zoeken, maar die je niet op de pagina zelf zet. Op de homepage van Ziggo of UPC komt een woord als ‘kabelleverancier’ of ‘internetprovider’ niet voor, terwijl mensen wel met dat soort woorden zoeken. En kijk maar eens hoeveel verzekeringsmaatschappijen het woord ‘verzekeringsmaatschappij’ op hun homepage hebben staan. Dergelijke woorden kun je dan mooi in de description tag verwerken, zodat er wel een mooie snippet te zien is met dit woord vet weergegeven. Helemaal weglaten zou ik de description dus niet.
-
24 september 2009 om 2:36 pm #25013
Ik dacht dat het algemene kennis was dat Google geen meta keywords gebruikt. Kunnen we gelijk een aantal andere mythes zoals die van keyword density ook uit de weg ruimen?
@ Kevin. Bedoel je gewoon de titel?
Meta descriptions probeer ik altijd wel te laten schrijven. Zo kun je iemand in Google overhalen op je zoekresultaat te klikken. Prikkelende teksten die vragen oproepen bij mensen. Dit in tegenstelling tot een eerste alinea waar iemand al op de pagina is en je doel dus anders is. Subtiel, maar soms erg belangrijk!
@ eblocks, ik heb gehoord dat dat Ilse erg groot gaat worden binnen nu en 5 jaar 😮
-
24 september 2009 om 2:42 pm #25014
Ja ik bedoel gewoon de title tag.. de meta title en de title tag worden nog wel eens door elkaar gehaald en zijn inderdaad verschillend
-
28 september 2009 om 11:39 am #25018
Wat Google betreft lijkt me hun boodschap heel duidelijk, hetgeen ook door seo-onderzoekers bevestigd wordt, bv via de seomoz-onderzoeken: de meta keywords hebben geen invloed. Ook niet als ze binnen de content terugkomen.
Ik vul ze zelf meestal nog wel, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik wat hardleers ben…
Same here. Beetje uit automatisme vul ik ze nog in, al weet ik dat het weinig uitmaakt. Ach, blaat het niet dan schaadt het niet verder.
-
30 september 2009 om 2:43 pm #25025
Same here. Beetje uit automatisme vul ik ze nog in, al weet ik dat het weinig uitmaakt. Ach, blaat het niet dan schaadt het niet verder.
Kans is groot dat andere zoekmachines deze nog wel gebruiken? niet dat veel mensen andere zoekmachines dan google gebruiken. . .
-
30 september 2009 om 2:51 pm #21388
Kans is groot dat andere zoekmachines deze nog wel gebruiken? niet dat veel mensen andere zoekmachines dan google gebruiken. . .
Ik vind dat percentage toch nog wel redelijk hoog. Google heeft een marktaandeel van zo’n 65%, dan blijft er toch nog 35% over, ik vind dat veel!
Bing maakt daarnaast nog steeds gebruik van de meta keywords. Het heeft niet heel veel invloed, maar volgens Bing moet je elke kans aangrijpen om je keywords onder de aandacht te brengen voor de zoekmachine.
Wil niet zeggen dat al deze andere zoekmachines gebruik maken van de meta keywords.
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.