SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Titel zoekresultaat bevat opeens dubbele punt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
16 oktober 2013 om 7:23 am #23792
Hallo,
de TITLE van een homepage is: appels en peren | Groenteboer
Google maakt hier echt van Groenteboer: appels en peren
Hoe kan dit?
-
16 oktober 2013 om 8:30 am #28023
Je title is waarschijnlijk te kort of onvoldoende relevant. Dan pakken ze een stukje tekst van de pagina zelf.
-
16 oktober 2013 om 9:28 am #28024
Ok bedankt!
De titel is wel 40 char, zou dat dan te kort zijn?
Ik kwam een andere site tegen waarbij de TITLE wel 60 char of meer was maar in google ook met site: werd de bedrijfsnaam getoond. Blijkbaar omdat Google dat relevanter vind?
-
16 oktober 2013 om 9:54 am #28025
40 is prima. Kan je voorbeelden laten zien?
-
16 oktober 2013 om 10:13 am #28026
Kan ik een voorbeeld ook over een privébericht sturen? Vind ik wel zo netjes.
-
17 oktober 2013 om 8:27 am #28027
Liever hier, openbaar. Het kan ook niet-openbaar maar dan moet ik je een consult rekenen.
-
17 oktober 2013 om 10:48 am #28028
Ok duidelijk,
ik heb een voorbeeld: http://www.omoda.nl/ De Title is anders dan Google vertoont.
-
17 oktober 2013 om 12:04 pm #28029
Ok, helder.
Ik zie sinds maart dit jaar verschillende meldingen over dit fenomeen. Als Google je herkent als merk, dan willen ze de merknaam vooraan tonen in de title van het zoekresultaat, gevolgd door een dubbele punt. Daarna volgt de title zoals je die zelf hebt gedefinieerd (zonder de merknaam). Dit fenomeen lijkt alleen plaats te vinden op de homepage.
Meer info: http://www.seroundtable.com/google-brand-title-appending-16432.html
Nu is het zo dat de titel van een homepage (volgens webconventies) inderdaad zou moeten beginnen met bedrijfs- of merknaam. Als dat echter niet zo is, is Google blijkbaar niet te beroerd die titel even voor je aan te passen. Als je dit niet wilt is hier niets aan te doen, ben ik bang.
-
23 oktober 2013 om 11:22 am #23793
Ik heb het in ieder geval opgelost! Zodra er een rechtopstaande streep ( | ) in je title voorkomt is dat blijkbaar voor Google genoeg om je brandname te achterhalen.
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.