SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Titel homepage
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
3 februari 2011 om 10:28 am #22215
Allen,
Wat is aldus jullie de beste titel voor mijn website:
1: Meervoud term – Dé enkelvoud term outlet van Nederland | naam website
2: Naam website | Meervoud term via dé enkelvoud term outlet van Nederland.
3: Meervoud term en enkelvoud term aanbiedingen op naam website
Het is een afweging tussen een sterke call to action en een goed positionerings effect van zowel enkelvoud en meervoud zoektermen.
Mochten jullie nog andere of betere suggesties hebben dan hoor ik graag van jullie.
-
3 februari 2011 om 12:21 pm #26195
Wat de beste keuze is, hangt van een aantal zaken af:
Voor de plek van de merknaam in de titel, hangt het er van af of je een sterke, bekende merknaam hebt. Is dat het geval, dan valt het te overwegen deze voorop in de titel te zetten. In de zoekresultaten valt de merknaam dan beter op, waardoor mensen eerder naar je site doorklikken. Achteraan in de titel kan dan overigens ook, het is ook een kwestie van smaak. Is je merknaam minder bekend, dan zou ik hem sowieso achteraan zetten.
Voor de afweging om enkelvoud of meervoud in de titel te gebruiken, moet je op het volgende letten:
– wat is gebruikelijk voor je product? Als het gezochte artikel meestal uit meer dan 1 exemplaar bestaat, gebruikt men meestal meervoud in de zoekopdracht. Je kunt dan ook beter meervoud in de titel gebruiken. Bijvoorbeeld: mensen zoeken vaker naar ‘zwarten velgen’ voor een auto, dan naar een ‘zwarte velg’, omdat je er meestal meer dan 1 nodig hebt.
– wil men aanbieders vergelijken of het product direct kopen? Mensen die verschillende aanbieders willen vergelijken, gebruiken vaak meervoud. Mensen die direct een aankoop willen doen, gebruiken waarschijnlijk eerder enkelvoud.Het hangt van jouw type pagina af wat het meest relevant is. Het kan helpen door de varianten in een zoekopdracht uit te proberen. Aan het type resultaten, zie je dan vaak wel of jouw pagina daar bij past. Zie je bij de meervoud-variant bijvoorbeeld alleen maar vergelijkingssites, terwijl jij dat niet bent, dan is de kans klein dat je een hoge positie krijgt als je meervoud gebruikt.
Op mijn site, staan nog andere invalshoeken waar je rekening mee kunt houden: Invalshoeken voor zoekwoorden onderzoek.
Succes!
-
10 februari 2011 om 8:17 am #26215
Je belangrijkste keyword zou zo veel mogelijk vooraan moeten staan, dus het hangt ervan af of je meervoudsvorm of enkelvoudsvorm het belangrijkst is. Waar wil je het liefst mee gaan scoren? Hierbij kan meespelen welke vorm een hoger zoekvolume en/of meer/minder concurrentie heeft.
De naam van de website kan het beste achteraan, want als mensen daarop zoeken, zou je sowieso goed moeten scoren vanwege je domeinnaam e.d..
-
10 februari 2011 om 6:21 pm #22216
Keyword onderzoek doen, inderdaad om te bepalen of de enkelvoudsvorm of juist de meervoudsvorm geschikter is. Na dat vastgesteld te hebben keyword vooraan in title zetten als eerste of tweede woord. Maar ook heel belangrijk denk ik: Zorg voor een UNIEKE titel, dus gebruik voor je call to action bijvoorbeeld woorden die niet door iedereen gebruikt worden en dus uniek zijn. En ik ben van mening dat de gekozen call to action woorden geeneens zo heel erg gerelateerd aan de gebruikte keywords in de title hoeven te zijn. Sterker nog, in deze tijd kan dat zelfs voor de rode vlag zorgen bij google, teveel keywords + keyword gereateerde woorden in de titel.
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.