SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Talen en indexering
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
27 december 2008 om 4:31 pm #21203
Hallo,
heb een website in 6 talen, echter als ik site:domeinnaam bij google tik, hebben de meeste pagina’s alleen een UK versie weergave in resultaten.
De Metatitle en description zijn per taal verschillend (maar gelijk voor alle pages in zelfde taal).
Any ideas? -
27 december 2008 om 8:01 pm #24709
Robin,
Het is voor de zoekmachines in ieder geval belangrijk dat je alle pagina’s in dezelfde taal een verschillende title en description geeft. Dat heeft op zichtzelf niet iets met het probleem te maken denk ik wat je hier schetst maar is wel belangrijk voor je ranking.
Ik ga ervan uit dat je in elke pagina de juiste taal hebt aangegeven ?
Het is ook nog van belang met welke zoekmachine variant je dit check, een duitse, engelse of nederlandse. Ze zullen namelijk allen proberen in hun eigen taal de zoekresultaten te geven.
Zomaar wat suggesties….
-
28 december 2008 om 6:05 am #24710
Hallo,
heb een website in 6 talen, echter als ik site:domeinnaam bij google tik, hebben de meeste pagina’s alleen een UK versie weergave in resultaten.
De Metatitle en description zijn per taal verschillend (maar gelijk voor alle pages in zelfde taal).
Any ideas?Op mijn weblog heb ik recentelijk een artikel geschreven over de wijze waarop een website in meerdere landenversies van Google kan worden opgenomen:
SEO tutorial on “geo targeting” and “language targeting” | SEO blog | SEO guru
In jouw geval moet je ieder van de zes landen afzonderlijk als site toevoegen aan je webmaster tools account (ook al is het in zijn geheel één site, bv onder een .com). Vervolgens moet de Geographic Target van iedere site worden gezet op het betreffende land.
Op die manier kan Google de verschillende landen binnen de ene website indexeren binnen de verschillende landenversies van Google.
En, inderdaad, alle titles en descriptions moeten uniek zijn om een kans te maken goed te gaan scoren met betreffende pagina’s.
-
28 december 2008 om 9:02 am #24711
Okee, thanks.
Er wordt nu een auto title generator voor me gebouwd met edit mogelijkheid op alle URLs van de site voor title en description. Te lang laten liggen, hoge verwachtingen van.Die Google versie lijkt in mijn geval geen invloed te hebben, heb ook fr versie met hl:fr gebruikt….idem: engelse weergave.
De algemene pages worden in alle talen opgepakt, maar de ‘produkt’ pages (honderden per taal) niet.Thanks voor de tips! Kan ik mee verder.
Nog even door op geo targeting: begrijp ik het volgende goed?
Heb nu een domeinnaam.com:bedrijfsnaam (matig converterend in zoekmachines, redelijke bekendheid in branch) Kan ik een keyword gunstige URL .nl registreren en redirecten van de NL versie van de .com naar de .nl
Geen last van double content, alles wordt geindexeerd van de NL (2e)versie?
Reden: extra vindbaarheid zoekmachines op keyword in URL en extra exposure op andere keywords en combinaties. NL URL ook extra te promoten met Adwords op best converterende zoekworden (dubbele exposure op paid)
Of ‘makkelijk’ doen met sub domeinen/keyword toevoegingen? Wat heeft in dit geval voor vindbaarheid de voorkeur keyword.domeinaam of domeinnaam/keyword en zit hier nog een maximum caracters aan?Nog een vraagje in het verlengde van indexering: heb ook XML sitemaps op mijn sites. Zijn XML sitemaps zoals gegenereerd door Google auto aanvullend op te indexeren pages (sites ‘groeien’ met ongeveer 20 product pages per dag) en kan dit invloed hebben op indexering van deze nieuwe pages?
Ja, ja, ik weet het, ik ben een novice.
-
29 december 2008 om 11:21 am #24712
Okee, thanks.
Nog even door op geo targeting: begrijp ik het volgende goed?
Heb nu een domeinnaam.com:bedrijfsnaam (matig converterend in zoekmachines, redelijke bekendheid in branch) Kan ik een keyword gunstige URL .nl registreren en redirecten van de NL versie van de .com naar de .nl
Geen last van double content, alles wordt geindexeerd van de NL (2e)versie?
Reden: extra vindbaarheid zoekmachines op keyword in URL en extra exposure op andere keywords en combinaties. NL URL ook extra te promoten met Adwords op best converterende zoekworden (dubbele exposure op paid)
Of ‘makkelijk’ doen met sub domeinen/keyword toevoegingen? Wat heeft in dit geval voor vindbaarheid de voorkeur keyword.domeinaam of domeinnaam/keyword en zit hier nog een maximum caracters aan?Redirect van ‘keyword-gunstige url’ naar andere website heeft geen zin. Alleen keywords in urls (domeinnaam, directories, bestandsnamen) van de website zelf hebben zin.
Subdomein (keyword.domein.com) of subdirectory (domein.com/keyword) maakt volgens mij niet (veel) uit. Als anderen andere ervaringen hebben hoor ik dat graag!
Nog een vraagje in het verlengde van indexering: heb ook XML sitemaps op mijn sites. Zijn XML sitemaps zoals gegenereerd door Google auto aanvullend op te indexeren pages (sites ‘groeien’ met ongeveer 20 product pages per dag) en kan dit invloed hebben op indexering van deze nieuwe pages?
Deze vraag begrijp ik niet…
-
3 januari 2009 om 7:57 pm #21204
Okee, bedankt.
Dat van die site maps is opgelost.
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.