SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › <strong> versus <em>
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
30 september 2009 om 9:20 am #21399
Met kan je extra gewicht toekennen aan een bepaald woord. Zowel voor de bezoeker (vet) als voor de zoekmachine. Is dat ook van toepassing op italic?
-
30 september 2009 om 2:46 pm #25026
Op Search Engine Ranking Factors | SEOmoz geeft SEOMoz aan dat:
Keyword Use in or Tags; 26% minimal importance met 7.6% moderate consensus
en
Keyword Use in or Tags; 21% very minimal importance met 8.4% light consensus
Uit wetenschappelijk onderzoek is echter gebleken dat mensen het niet fijn vinden als een tekst veel Italic geschreven tekst bevat. Bold is beter om te gebruiken.
-
1 oktober 2009 om 12:30 pm #25028
Voor bepaalde gevallen is het prima om te gebruiken natuurlijk. Bijvoorbeeld als je iemand citeert.
Kan me wel herinneren trouwens dat ik op een blog ergens had gelezen dat iemand had onderzocht wat het meeste effect had vet of . Tot zijn verbazing bleek het schuin te zijn, maar dat scheelde echt zo weinig (ook te zien bij de cijfers die GoalGorilla citeert) dat je er niet druk om meot maken.
De aandacht gaat automatisch uit naar dikgedrukte worden in een tekst, dus als je het met mate gebruikt en voor de goede woorden heeft het invloed op het resultaat.
-
2 oktober 2009 om 6:07 am #25029
@rraalte, Heb je nog een link naar het betreffende blog?
Dik gedrukt is er voor gemaakt om bepaalde woorden er uit te laten sprinten, een h1 is daarom ook zonder css dik gedrukt. Zo ver ik weet heeft dus meer invloed dan of
trouwens ff off topic:
rraalte = rohda raalte? -
2 oktober 2009 om 6:28 am #25030
Nee, dat ben ik niet 🙂
Ik ga m’n best doen om het terug te vinden, heb hem echter niet als favoriet of bladwijzer opgeslagen kan dus even duren.
Overigens ben ik met je eens dat meer van invloed is op de lezer. De blog ging er ook meer om dat het meer invloed zou hebben op zoekmachines.
-
2 oktober 2009 om 8:22 am #21400
Wij houden dit aan o.a. van Wheildon (2005):
en
WHEILDON, C. (2005). Type and Layout: Are You Communicating or Just Making Pretty Shapes? Hastings, Victoria, Australia: Worsley Press.
door Dr. D. Moody (Universiteit Twente)Zo zijn er nog een aantal dingen:
Wel of niet justify? (wel)
Underline? (nee)
Zware letters op witte achtergrond? (5% grijs achtergrond)
Serif vs Sans Serif? (Serif voor papier, op computer nog geen bron voor)
Font size? (11 points)
Uppercase? (Nee!)etc. erg interessant allemaal!
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.