SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › statische pagina hoog houden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
19 april 2015 om 8:44 am #24264
Hallo,
De meeste websites (bedrijfs) bestaan uit statische pagina’s. Bij de start kan je de pagina prima optimaliseren met relevante inhoud en gaat die ook best wel goed scoren. Na verloop van tijd zakt die echter langzaam naar beneden.
Dat heeft wellicht te maken met de content die statisch is en dus niet wijzigt?
Je laat de klant betalen voor een copywriter en je wil dus de teksten ook niet elke week opnieuw wijzigen …
Hoe kunnen we dit best oplossen?Dank.
-
19 april 2015 om 8:35 pm #28285
Het is inderdaad van belang om ook de oude pagina’s up to date te houden. Dus doorloop bijvoorbeeld jaarlijks (wekelijks is normaal gesproken veel te vaak, tenzij de pagina ook wekelijks achterhaald raakt) even de aller belangrijkste pagina’s van de site en maak ze weer helemaal perfect. Vervolgens kan je die pagina weer rondtwitteren, etc., wat mogelijk weer leidt tot nieuwe verwijzingen (dus ook weer goed voor seo), etc. De rol van de tekstschrijver is dus in toenemende mate niet alleen het schrijven van het oorspronkelijke artikel, maar ook het up to date houden ervan.
-
21 april 2015 om 10:26 pm #24265
De reden dat een pagina in het begin goed scoort, is een tijdelijke ‘boost’ voor verse content. Daarna zal het idd wegzakken.Als je pagina voor lange tijd blijft wegzakken, zijn de concurrerende pagina’s blijkbaar relevanter. En relevantie wordt voor een belangrijk deel gemeten in binnenkomende links naar die pagina.
Bij pagina’s die maandenlang of jarenlang relevant blijven (zogenoemde evergreens) vanuit het oogpunt van bezoekers (zo nuttig dat ze ernaar linken), heb je minder kans op daling in ranking.
M.a.w. versheid is een trucje waarbij je constant bezig blijft (en dus blijft betalen), terwijl je over langere tijd gezien meer resultaat haalt uit content die algemene vragen oplossen waar je bezoekers mee zitten. Stel dat je veters verkoopt (ik noem maar wat), kun je vertellen over het verschil tussen veters, klittenband en gespen. Of over verschillende diktes en kleuren. Of over veterpatronen. Of wat het verschil is in kwaliteit (waar zit het ‘m in). Of de geschiedenis. Zelfs over veters valt iets te vertellen. Als je het maar breder ziet dan sec welke X producten/diensten het bedrijf aanbiedt.
-
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- 3,18K pagina's zijn uitgesloten 4 maart 2022 Hallo, Om te beginnen wil ik vast zeggen dat ik nieuw ben in het opzetten van een website. Ik heb een eigen website ( mijnsportartikelen.nl…
- Canonicals op blogpages om meer verkeer op categorie pagina's te krijgen 15 april 2022 Hoi, Ons online marketing bureau heeft onder een aantal rankende blog pages een canonical gezet die gaat naar een categorie pagina om zo meer verkeer…
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.