SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Seo VS en UK: in hoeverre kan dit elkaar ‘bijten’?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
3 oktober 2012 om 1:57 pm #23302
Hallo allemaal,
Heb er al veel over gelezen, maar zit met het volgende… Wij hebben als bedrijf zowel websites in Engeland als Amerika. De sites hebben een apart domein, staan compleet los van elkaar. De zoektermen die in beide landen worden gebruikt, zijn voor onze branche verschillend. Daarom hebben we nu voor beide landen ook verschillende keywords waarop we ons richten. Echter, wat gebeurt er als we in Engeland, naast de huidige, ook de keywords uit Amerika gaan gebruiken (want ook Engels)? In hoeverre gaan we dan met onszelf concurreren en hoeveel schade heeft dit?
Hoop dat iemand hier een antwoord op kan geven. 🙂
-
3 oktober 2012 om 5:38 pm #27471
Indien je voor beide domeinen de landspecifieke toplevel domains hebt zul je lokaal (per land dus) niet snel met elkaar gaan concurreren daar de gelokaliseerde website dan de voorkeur krijgt. Internationaal gezien (google.com) kan het wel zo zijn dat je met elkaar gaat concurreren maar dit hoeft niet slecht te zijn.
Gezien de informatie kan ik verder niet bepalen of dit voor uw branche / websites negatieve gevolgen heeft.
-
4 oktober 2012 om 7:21 am #27472
De websites hebben beiden een apart ccTLD, namelijk .us en .co.uk. Verandert dat de zaak?
-
8 oktober 2012 om 2:23 pm #27460
De websites hebben beiden een apart ccTLD, namelijk .us en .co.uk. Verandert dat de zaak?
Jazeker, via Google Webmaster Central kun je bijvoorbeeld het targetgebied van de .us zetten op United States en de co.uk op United Kingdom. Dan weet Google voor welk gebied de content bestemd is en hoef je je niet druk te maken over duplicate content.
-
8 oktober 2012 om 2:37 pm #27462
Bedankt voor de reactie! 🙂
Dus: als ik me bijvoorbeeld in de UK richt op, ik noem maar wat, ‘monkeys’ en ik doe dat ook in de US, met dezelfde content, schaadt dit niet?
Ik begreep van onze webdesigner dat je hierdoor met jezelf zou gaan concurreren en dit negatieve gevolgen zou hebben op de ranking van beide websites… Echter, dit klopt dus niet?
-
8 oktober 2012 om 3:10 pm #27451
Je webdesigner duidt op duplicate content, waardoor de kans bestaat dat beide websites wegzakken. Maar met de regiotargeting richt je een website specifiek op één regio, dus dat bijt elkaar niet.
Google geeft zelfs aan dat het niet noodzakelijk is voor ccTLD’s, maar ik zou het voor de zekerheid wel instellen via Webmaster Central. Duidelijkheid boven alles. Ook kun je de inhoud van de sites wat ‘nationaler’ maken door bijvoorbeeld in de footer van de co.uk iets over UK te noemen (bijvoorbeeld het adres van het hoofdkantoor in de UK, indien dat er is), of in de paginatitel iets van ‘[Mijn Merk] UK’ te zetten en dingen als US dollar of Pound Sterling noemen om toch onderscheid te maken en signalen af te geven aan Google.
Houd er rekening dat ‘Google is óók maar geen-mens’ dus er kan altijd een samenloop van technische omstandigheden zijn, waardoor er dingen toch misgaan of verkeerd geinterpreteerd worden.
http://googlewebmastercentral.blogspot.nl/2010/03/working-with-multi-regional-websites.html
http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=182192#2Mocht je zien dat Google in Google.co.uk ook resultaten van het .us domein zien, dan kun je een aantal dingen doen:
– Gebruik maken van een cross-domain canonical tag of 301-redirect (gaat ten koste van één domein/taalvariant)
– Content origineel maken voor de verschillende domeinen ( de lange, tijdsintensieve route).Succes ermee!
-
10 oktober 2012 om 6:39 am #23303
Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Hier kan ik wat mee!
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.