SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › seo voor fout zoekwoord
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
8 januari 2010 om 10:45 am #21545
Hallo,
Ik ben ongeveer twee maand bezig met het optimaliseren van een webshop.
Voor mijn vraag zijn 3 zoekwoorden van belang:
Zoekwoord A: Hier zit gigantisch veel concurrentie en zoekvolume op en met dit zoekwoord sta ik op pagina 30 in Google.
Zoekwoord B: Hier zit veel minder concurrentie op, maar ook veel minder zoekvolume. Met dit zoekwoord sta ik op de 8e positie in Google en hiermee haal ik ook bijna al m’n bezoekers binnen.
Zoekwoord C: Dit is eigenlijk gewoon zoekwoord A, maar dan verkeerd geschreven. Toch zit hier 3 keer zoveel zoekvolume op als op zoekwoord B en veel minder concurrentie.
Volgens mij is het niet al te moeilijk om zoekwoord C minimaal net zo hoog in Google te krijgen als zoekwoord B en kan dit wel redelijk wat bezoekers en conversie opleveren.
Ik zit er aan te denken om een 2e domeinnaam aan te vragen met hierachter de zelfde website, maar dan met andere tekst (zodat ik geen dubbele content heb) en zoekwoord C in de tekst.
Wanneer een klant wil bestellen klikken ze gewoon zonder dat ze het zelf doorhebben naar de bestelpagina van de ‘originele’ website.Mijn vraag is:
Wat is de beste manier om dit te doen?
Optie 1: Bij de nieuwe domeinnaam zit ook een paar MB ruimte. Hier zet ik alleen een homepagina op en wanneer er op een link wordt geklikt ga je gewoon naar de desbetreffende pagina op het originele domein. De bezoeker merkt hier niks van, alleen de website die ik nu voor zoekwoord C heb geoptimaliseerd bestaat maar uit één pagina. Heeft dit invloed op de vindbaarheid? Misschien is het verstandiger om wat meer pagina’s voor zoekwoord C te optimalseren, zodat je pas met het daadwerkelijke bestellen naar de originele website wordt verwezen.
Optie 2: Ik laat het nieuwe domein redirecten naar de originele website, maar dan de url: http://www.mijnwebsite.nl/index2/. Ik maak dus alleen een 2e homepagina aan op de al bestaande website en optimaliseer deze voor zoekwoord C. Alleen via het nieuwe domein kom je dus op deze pagina terecht, via de originele website kun je deze pagina niet vinden.
Optie 2 is makkelijker, ik vind het alleen moeilijk in te schatten wat de mogelijke gevolgen van optie 1 en 2 zijn. Misschien zie ik dingen over het hoofd, waardoor de hele actie juist een negatief effect heeft voor de hele website. Dus ik hoor hier graag wat advies over.
Hopelijk is mijn probleem en vraag duidelijk.
Groeten Berjan -
8 januari 2010 om 11:17 am #25284
Optie 1: Eén pagina is inderdaad erg weinig. Alleen als zoekwoord C geen concurrentie kent kan het met één pagina lukken. Waarschijnlijk is er meer nodig. Unieke content tweede website is daarbij cruciaal.
Optie 2: Redirect biedt geen toegevoegde waarde bovenop de index2-pagina binnen de bestaande website.
Waarom niet gewoon eerst eens kijken of een extra pagina binnen de bestaande website, met een goed (maar wat onopvallend) linkje vanaf de index-pagina (en ankertekst met zoekwoord C), het gewenste resultaat levert?
-
8 januari 2010 om 11:33 am #25286
Natuurlijk is er wel wat concurrentie op zoekwoord C, maar dit is relatief weinig. Ik verwacht ook niet dat deze website direct hoog in Google zal staan, daar zal ik wel voor aan het werk moeten, ik verwacht alleen dat het wel veel minder werk is dan dat ik tot nu toe in het optimaliseren van zoekwoord B bezig ben geweest.
Ik wil eigenlijk niet dat bezoekers die via het normale domein op de website komen zoekwoord C zien. Vandaar het idee om http://www.zoekwoordC.nl te redirecten naar http://www.mijnwebsite.nl/index2
-
8 januari 2010 om 11:41 am #25287
Punt is dat de redirect je geen seo-voordeel zal opleveren.
-
8 januari 2010 om 3:40 pm #25288
Bedenk ook of je een website wilt met verkeerd geschreven woorden. Staat niet echt professioneel. Hou in de gaten dat bezoekers niet achterlijk zijn tegenwoordig.
Je zou bijvoorbeeld in de serps (zoekresultaten google) kunnen kijken welke websites hoog scoren op dit woord zonder foute woorden te gebruiken. Doe wat zij doen en dan beter en je bent er ook.
Is volgens mij veel netter.
-
10 januari 2010 om 3:14 pm #21546
Ik ga net als SEOguru voor optie 3 (lekker eigenwijs weer hehe ;)):
Waarom niet gewoon eerst eens kijken of een extra pagina binnen de bestaande website, met een goed (maar wat onopvallend) linkje vanaf de index-pagina (en ankertekst met zoekwoord C), het gewenste resultaat levert?
Onthoud dat als je met andere domeinen gaat werken je hier ook unieke inkomende links voor moet gaan maken. Voor een langere termijn visie is een domein met trefwoordC erin echt geen goede oplossing. Wat je wel dient te doen is landingspagina’s maken voor de verkeer geschreven woorden. Doe dit op zo’n manier dat gewone bezoekers van je website niet op deze pagina’s komen, maar bezoekers die het woord verkeerd schrijven wel.
@site-maker, verkeerd geschreven woorden kunnen ook bijvoorbeeld oude spelling zijn, denk aan bureau en buro. Waren bezoekers vroeger wel achterlijk :D? Bovendien kun je gewoon een zin maken als: “U heeft gezocht naar agterluk. Bedoelt u misschien achterlijk? Dan bent u aan het juiste adres! Agterluker of achterlijker dan dit vind u het niet!”
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.