SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › SEO op HEMA website
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
7 juni 2010 om 3:52 pm #21753
Ik vroeg mezelf al een poosje af of wat Hema doet wel goed is. Want, mijns inziens doet Hema hier eigenlijk (bijna) alles fout wat je fout kan doen:
– Teveel links
– Slechte title
– Geen description
– Geen H1Dit bereikt toch niet z’n doel?
Nu snap ik dat je met veel zoekwoorden zit, en vroeg me wel af hoe je hiermee om zou moeten gaan. Enig idee?Ben benieuwd naar jullie mening over HEMA – home
-
7 juni 2010 om 8:38 pm #25685
Tja, dit is een mooi voorbeeld van non-seo denken bij het ontwerp van de gehele site.
Zo zijn er nog wel meer. Wat dacht je van V&D ook zo’n gruwel site voor SEO.
Er wordt bijzonder veel aandacht besteed aan usability, navigatie en search. Maar SEO is een ondergeschoven kindje…….Jammer de bammer, herstel is niet eenvoudig en kost veel tijd en moeite.
Blijkbaar vinden dit soort bedrijven de resultaten in zoekmachines niet zo belangrijk en steken ze lever veel meer geld in adwords en andere middelen. Op zich prima als dat een wel overwogen strategische keus is.
-
8 juni 2010 om 8:52 am #25686
Helaas zijn er websites met resultaten waar wij alleen van kunnen dromen.
Ondanks dat ze er veel en veel meer uit kunnen halen doen ze het niet slecht hoor.
Op zoektermen als fotoservice, foto, verzekeringen, mobiel prepaid etc. staan ze er gewoon netjes tussen.
Groot Merk staat sterk. Dat is wel duidelijk. Maar ben het eens dat ze er veel meer uit kunnen halen op specifieke artikelen dan alleen op hoofdthema’s.
-
9 juni 2010 om 12:11 pm #25688
@Sybren
SEO-technisch ziet het er inderdaad niet optimaal uit.Paar opmerkingen:
* Inderdaad zeer veel links. Op de homepage bijna 400. Google geeft aan dat 100 links per pagina veilig is, daarboven zijn we afhankelijk van hun goodwill. De goodwill wordt overigens groter naarmate de pagerank groter is. En die is vijf, dus redelijk.* Title homepage is inderdaad heel suf. Achterliggende pagina’s zijn op dat punt beter.
* Homepage heeft ook inderdaad geen description, achterliggende pagina’s wel. Waar ze wel aanwezig zijn, zijn ze echter nagenoeg identiek aan de title. En dat is natuurlijk niet goed. De description moet juist iets toevoegen aan de title, zodanig dat de kans groter wordt dat zoekers gaan klikken op het resultaat.
* De H1 is wel aanwezig, maar heeft in ieder geval op de homepage een zeer slechte inhoud, op achterliggende pagina’s zit er een image in de H1, maar is in ieder geval dat alt-tag van de image gevuld met een goed zoekwoord.
* En nog een beginnersfout: op de pagina’s is de Home-button gelinkt aan http://www.hema.nl/nl-NL/home.aspx. Hiermee ontstaan er meerdere homepages, met dubbele content. Alles zou simpelweg moeten verwijzen naar http://www.hema.nl.
En in je reactie op je vraag: een grotere hoeveelheid zoekwoorden maakt het zoekwoord-onderzoek in de kern niet anders. Het is alleen meer werk. In ieder geval zou ik er voor zorgen dat de shorttail zoekwoorden goed verwerkt zijn binnen de categorie en subcategorie-pagina’s. Dat is in ieder geval een goed en overzichtelijk begin.
-
9 juni 2010 om 12:15 pm #25689
Ps. even gegoogled op “SEO Hema”. Onze discussie staat nr.1. :rolleyes:
-
10 juni 2010 om 12:30 pm #25706
De HEMA is gewoon heel relevant. Het domein heeft een goede geschiedenis en ze hebben veel extra domeinnamen die naar bepaalde producten verwijzen. Consumenten vinden bij HEMA vaak wat ze zoeken. Ik Optimaliseer de website van CanvasCompany en als je op “foto op canvas” zoekt staat HEMA op 1 terwijl CanvasCompany al jaren de beste is op het canvas gebied.
Ik ben nu bezig om de hele CanvasCompany website aan te pakken en binnenkort hoop ik de HEMA te gaan verslaan 🙂
PS: HEMA wint ook bijna altijd bij de Consumentenbond…. Waarom? Zo goed zijn ze niet altijd.
-
13 juni 2010 om 12:07 pm #21754
Hema en andere grote sites richten zich vooral op usability, wat bekend zijn ze al. Ze hoeven geen traffic op “online tompouse kopen”, als ze oranje tompouse willen promoten gooien ze er simpelweg een reclame tegenaan of Adwords (of iets dergelijks).
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.