SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › rel=nofollow voor gerelateerde producten?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
11 mei 2012 om 4:32 pm #23063
Beste mensen,
Ik kwam terecht op dit artikel:
Silos for better rankings in search engine results | Eapen's Internet Marketing DiaryHier in staat dat je website het liefst een silo structurering moet hebben. Ze praten over dat je je site goed moet opdelen in “silos” en vanaf de silos link je verder door naar dieper gelegen pagina’s. Dus laat zeggen op de volgende manier:
home > silo 1 > categorie > post
home > silo 2 > categorie > postZe zeggen dat je wel naar silo’s mag linken ongeacht welke pagina, maar posts mogen niet linken naar posts van andere silo’s. Zouden posts uit de ene silo wel naar de andere posts linken, dan zou dit de structuur niet te goede komen.
Nu hadden ze het in dit geval over een blog, maar als je dit nu eens vanuit een ecommerce oogpunt bekijkt.
dan wordt het zoiets als dit:
home > silo 1 > productcategorie > product
home > silo 2 > productcategorie > productHet is dus niet goed om te linken van product naar product. Gerelateerd producten is dus niet goed voor je structuur. Doe je geen gerelateerde producten, dan verlies je natuurlijk conversies, dus dat wil je niet. Ik dacht als je nu gewoon de gerelateerde producten een rel=nofollow attribuut meegeeft, dan is dit probleem opgelost. Zoekmachines volgen de link van het gerelateerde product niet, maar hij blijft wel staan. Op deze manier lijkt mij dat de architectuur van je website verbeterd wordt voor de zoekmachines.
Snappen jullie mijn issue?
Joey
-
14 mei 2012 om 8:50 am #23064
Je refereert naar een techniek die PageRank sculpting wordt genoemd, maar niet bestaat. In 2009 heeft Google hierover gepubliceerd. Meer info:
Pagerank-sculpting via de nofollow: einde verhaal | SEOguru
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.