- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
16 juni 2011 om 3:01 pm #22445
Beste allen,
Onze website meubelpagina.nl is nu ca. 3 jaar online. En er zijn aardig wat SEO optimalisatie ’technieken’ toegepast:
– Er zijn diverse linkjes geplaatst op externe websites.
– Intern hebben we SEO teksten toegevoegd op vele pagina’s en deze ook onderling naar elkaar gelinkt.
– De sitemap is aangemeld via de Webmastertool.
– Alle pagina’s worden goed geindexeerd.
– We scoren goed op vele zoektermen.Toch blijft onze pagerank al die tijd steken op ‘0’. Nu begrijp ik dat pagerank een middel is en geen doel, toch vind ik het frappant dat onze website geen pagerank heeft.
Kunnen jullie wellicht verklaren waarom onze website nog met een PR van 0 te kampen heeft.
Ik hoor graag van jullie.
Gr,
Qu1ntus -
16 juni 2011 om 6:13 pm #26473
Hallo,
Bedankt voor je goede vraag.
Pagerank is Google’s mening over de populariteit van een pagina,
niets meer dan dat.Als je een lage pagerank in de toolbar ziet, wil dat nog niet zeggen dat je pagerank daadwerkelijk laag is. Oh, nee, zeker niet.
De Pagerank in de toolbar wordt namelijk zo’n 3x per jaar geupdate.
In Google’s computersystemen echter, is de pagerank wel actueel.Het kan dus best zo zijn dat je nu een PR 2 hebt, maar nog niet kan zien.
Er zijn allerlei factoren die hier invloed op hebben.
Grotendeels komt het neer op het aantal backlinks die naar je site verwijzen en de kwaliteit van die links. De kwaliteit bestaat weer uit o.a. de relevantie, de waarde van de linkende pagina, de links en kwaliteit die de pagina krijgt waar jij een link vandaan krijgt, en vele andere “wiskundige” berekeningen.
Het is een ingewikkelde formule. In principe verhoog je de pagerank door goede content te schrijven waar men uit zichzelf naartoe wil linken (linkwaardige content opbouwen).
Indien men naar je toe gaat linken vanwege de fantastische content, neemt de pagerank vanzelf toe. Een link van een grote, populaire website kan jouw pagerank positief beïnvloeden.
Focus niet op pagerank. Maak in plaats daarvan goede content waar mensen enthousiast over raken, zodat ze naar je toe gaan linken.
Bekijk deze goede video van Matt Cutts over: Wat is Pagerank – Hoe lage Pagerank verhogen?
-
17 juni 2011 om 6:51 am #26474
Bedankt voor je antwoord Gebruiker2500. Hier was ik inderdaad van op de hoogte. Maar als de PR 2 a 3x per jaar wordt geupdate dan zou dat nu wel zichtbaar moeten zijn, aangezien de website al ca. 3 actief is.
We doen ons best om de content op de homepagina up-to-date te houden en zo te tonen aan Google dat de website actief is.Is er wellicht nog iets te verbeteren aan de website structuur?
We hebben er voor gekozen om de URL zo kort mogelijk te houden.
Dus niet domein.nl/sub_a/subsub_a, maar direct de 2e /subsub_a pagina ook direct achter het domein, oftewel domein.nl/subsub_a
Zou dit een factor kunnen zijn?Ik ben benieuwd of jullie wellicht iets aan de structuur kunnen ontdekken die wellicht nadelig is voor de verdeling of het toekennen van de PR.
Gr,
Qu1ntus -
17 juni 2011 om 2:45 pm #26475
Maar als de PR 2 a 3x per jaar wordt geupdate dan zou dat nu wel zichtbaar moeten zijn, aangezien de website al ca. 3 actief is.
Nee, dat zie je verkeerd. Hij wordt ongeveer 3x per jaar ververst in de toolbar.
– In de werkelijkheid wordt de PageRank achter de schermen constant vernieuwd, echter, Google zet dit slechts zo’n 3x p/j live voor het grote publiek.
– Dat er 3x per jaar een publieke PageRank vernieuwing plaatsvindt, wil zeker nog niet zeggen dat jij er automatisch PR bij krijgt, toch? Het zou dus heel goed kunnen dat er na 3 jaar nog steeds geen PR van 1 is gerealiseerd.
Oplossing: zorg dat andere websites naar je toe gaan linken door zelf artikelen te schrijven die, zo goed, zo bruikbaar zijn, dat anderen naar je wíllen linken.
Goede content maken waar mensen naar willen verwijzen is key.
We doen ons best om de content op de homepagina up-to-date te houden en zo te tonen aan Google dat de website actief is.
Voor een verhoging van de Pagerank of stijgende posities is content op de homepage niet genoeg. Vertel mensen wat over je producten en wat de voordelen ervan zijn. Maak interessante inhoud wat waar mensen wat aan hebben. Deel tips.
Is er wellicht nog iets te verbeteren aan de website structuur?
We hebben er voor gekozen om de URL zo kort mogelijk te houden.
Dus niet domein.nl/sub_a/subsub_a, maar direct de 2e /subsub_a pagina ook direct achter het domein, oftewel domein.nl/subsub_a
Zou dit een factor kunnen zijn?Of dit een factor zou kunnen zijn? In principe niet. Het is echter wel belangrijk om vanaf de homepage de PageRank naar de best converterende en belangrijkste pagina’s te laten doorvloeien, omdat de homepage de meeste waarde naar zich toe trekt. Doorgaans linken mensen naar de homepage van een website, vandaar.
Probeer de PageRank naar de belangrijkste pagina’s te laten glijden.
Site-structuur is veel breder dan alleen de URL-structuur. Het begint allemaal met zoekwoordonderzoek. Daaruit moet blijken wat de belangrijkste pagina’s in je website zijn en die moet je bovenaan in het hoofdmenu plaatsen + zo dicht mogelijk bij de root directory.
Om de PageRank te verhogen raad ik je eerst aan om te participeren in de community.
Maak jezelf bekend. Laat jezelf zien. Deel je kennis. Maak vrienden online. Reageer op blogs, op forums, maak contact met webmasters. Maar … het belangrijkste…Start een WordPress blog en deel elke dag de kennis die jij bezit middels artikelen.
Promoot die artikelen via social media en door mee te doen in de markt.Omdat je via een WordPress blog de mogelijkheid hebt om zelfstandig linkwaardig content te maken, is dit de eerste stap in mijn optiek om je pagerank te verhogen.
-
18 juni 2011 om 11:42 am #22446
Een lage PR hoeft per definitie geen nadelig effect te hebben op je ranking.
Naast alle eerder vernoemde On Page factoren van o.a. gebruiker2500 is het ook verstandig naar je Off Page factoren te kijken. Je kan de PR van een pagina of website nog altijd het makkelijkste en snelste beïnvloeden met veel hoge PR niet nofollow links.
Maar zoals eerder gezegd vind ik het veel belangrijker om gewoon goed te ranken zonder al te veel aandacht te spenderen aan PR of andere ‘gimmicks’.
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.