SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Opbouw URL landingspagina’s
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
19 mei 2015 om 8:56 am #24289
Goeiedag,
voor een nieuw project had ik een SEO-gerelateerde vraag waar ik na online research moeilijk een antwoord op vind.
Situatie:
Er werd een webplatform aangemaakt met een dealer locator, waarbij elke dealer een aparte dealerpagina heeft. De URL is momenteel als volgt opgebouwd: …/dealers/nl/provincie/plaatsnaam-postcode/dealernaam.Nu hadden we graag de URL van deze dealerpagina’s geoptimaliseerd voor enkele keywords. Wat lijkt jullie de beste manier om dit te doen? Ik zie enkele opties:
Optie 1: dealers/nl/keyword-provincie/plaatsnaam-postcode/dealernaam
Optie 2: dealers/nl/keyword-provincie/keyword-plaatsnaam-postcode/dealernaam
Optie 3: dealers/nl/provincie/keyword-plaatsnaam-postcode/dealernaamOptie 2 lijkt me alles te coveren, zowel zoekopdrachten op provincie als plaatsnaam, maar lijkt me dan weer wat overkill. Misschien kunnen jullie me helpen?
Alvast bedankt!
-
23 mei 2015 om 7:04 am #28307
* Hoe meer het keyword vooraan staat in de URL, hoe belangrijker het wordt (keyword prominence)
* Hoe dichter twee keywords bij elkaar staan hoe beter de combinatie scoort (keyword proximity)Al je opties zijn geschikt op het scoren op keyword+plaatsnaam en keyword+provincie. Als ze beide maar ergens in de URL voorkomen. Ze hoeven dus niet (zoals optie 2) in één en dezelfde directorynaam voor te komen.
-
3 juni 2015 om 8:50 pm #24290
Vraagje aan de vragensteller: als jij een product zoekt, zoek jij dan ‘product noord-holland’? Of bijvoorbeeld ‘dealer 1012aa’ ? Ik iig niet en ik denk jij ook niet. Zulke gegevens in een URL vermelden is irrelevant. Ik zou URL en title beperken tot dealernaam plaatsnaam. Tenzij je tientallen dealers per provincie of per plaats hebt, voegen de extra levels alleen overhead toe.
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.