SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Omgekeerde zoekwoorden in domeinnaam
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
3 mei 2012 om 10:38 am #23055
Als voorbeeld neem ik twee zoektermen.
1. auto kopen
2. kopen autoNaar mijn mening zoeken er meer mensen op “auto kopen” dan op “kopen auto”.
Toch geeft Adwords Keywords Tool aan dat op beide zoek termen 201.000 keer gezocht wordt. Hier heb ik altijd mijn twijfels bij omdat hij dit bij elke zoektermen doet die je omdraait. Wil het zeggen dat het google niet uitmaakt op welke volgorde het wordt ingetyped?Stel dat autokopen.nl bezet is en kopenauto.nl nog vrij is, is het dan raadzaam om deze te registreren? Oftewel heb je met kopenauto.nl ook een voordeel in de zoekmachines als mensen zoeken op auto kopen?
Wie o wie?
-
3 mei 2012 om 10:56 am #27180
Eerste vraag: gebruik [exact] om het werkelijk zoek volume te begrijpen. Dan zal je zien dat er een groot verschil zit tussen beide.
[auto kopen] 33.100 zoekopdrachten
[kopen auto] 58Verder is het ook interessant om even verder te onderzoeken naar “auto kopen”. Er zijn ruim 90.000 zoekopdrachten die deze op één of andere manier bevatten. Ik vermoed (ken de auto markt niet echt) dat het voornamelijk met een plaatsnaam is.
je tweede vraag: Een exacte trefwoord in de domein is volgens mij nog steeds wat beter, maar in het post Panda en nu Pinguïn tijdperk is het verstandig om niet te veel over-optimalisatie signalen te hebben. Als overigens dit exacte keyword domein nog vrij zou zijn, zou ik er wel voor gaan. Maar ik zou meer aandacht besteden aan de inhoud en structuur van de site. En daar een strategie omheen bouwen die past bij de doelgroep waar je je op richt. Dat gaat voor de lange termijn in mijn beleving meer opleveren.
-
3 mei 2012 om 11:32 am #27181
Dankje, geeft weer meer helderheid.
Wat versta je precies onder over-optimalisatie signalen. Waar moet ik dan rekening mee houden wat ik dan vooral niet moet doen? ik moet de site nog online gaan zetten dus houd ik hier dan liever vooraf rekening mee 🙂
En een vraag die nu direct bij mij omhoog komt is:”kan ik dan niet beter een exacte domeinnaam registreren met bijv 123 er voor, dus 123autokopen.nl” omdat de zoekterm hier wel exact in voor komt. Of is het omgekeerde zoekwoord kopenauto.nl dan aan te bevelen?
-
3 mei 2012 om 12:17 pm #27185
Wat versta je precies onder over-optimalisatie signalen. Waar moet ik dan rekening mee houden wat ik dan vooral niet moet doen?
Google wordt steeds beter in het begrijpen van SEO trucs. SEO trucs zijn bijvoorbeeld je exacte keyword meerdere keren terug te laten komen in je eerste paragraaf. Als je normaal een tekst schrijft is dat niet normaal. Google heeft nu algoritmes die dit kunnen herkennen.
Maar ik zou beginnen met dit te lezen:
https://www.seoguru.nl/seo-forum/actueel/1106-google-overoptimalisatie-penalty-van-start.htmlEn een vraag die nu direct bij mij omhoog komt is:”kan ik dan niet beter een exacte domeinnaam registreren met bijv 123 er voor, dus 123autokopen.nl” omdat de zoekterm hier wel exact in voor komt. Of is het omgekeerde zoekwoord kopenauto.nl dan aan te bevelen?
Hier kan ik niet echt een goed advies op geven. Als het enige doel van de domein selectie SEO is dan zou ik daar nog eens over nadenken. Als het ook werkelijk is omdat het gewoon gemakkelijk is voor gebruikers dan zou ik er zonder twijfel voor gaan.
-
3 mei 2012 om 3:16 pm #27187
mmm… duidelijk. Dit maakt het als maar moeilijker lijkt wel 🙂
Het onderwerp waar ik over wil gaan schrijven komt namelijk best vaak in mijn tekst voor maar is wel heel natuurlijk. Zonder deze woorden zouden de pagina’s namelijk niet te begrijpen zijn 🙂
Ik neem aan dat we nog wel enige vorm van keyword density nodig hebben om op die zoektermen te scoren in de zoekresultaten?
-
4 mei 2012 om 6:07 am #27188
mmm… duidelijk. Dit maakt het als maar moeilijker lijkt wel 🙂
Het wordt niet moeilijker voor de sites die voor een bepaalde doelgroep interessante en unieke content hebben. Het wordt wel moeilijker voor de sites die weinig toegevoegde waarde hebben voor de gebruikers. Sites die bijvoorbeeld met content van andere proberen geld te verdienen. Google wil deze middenpartij uitschakelen.
Het onderwerp waar ik over wil gaan schrijven komt namelijk best vaak in mijn tekst voor maar is wel heel natuurlijk. Zonder deze woorden zouden de pagina’s namelijk niet te begrijpen zijn 🙂
Ik neem aan dat we nog wel enige vorm van keyword density nodig hebben om op die zoektermen te scoren in de zoekresultaten?
Ik zou me niet druk maken over begrippen als “keyword density”. Wat belangrijker is, is dat je op een voor Google crawlbare manier duidelijk maakt wat de relevantie is tussen de content en het onderwerp (keyword) op een pagina. Dit doe je door content te hebben die niet rond één trefwoord is gebouwd, maar door ook synoniemen en relevante andere woorden toe te voegen.
-
4 mei 2012 om 8:31 am #27189
Keyword density is inderdaad geen goed uitgangspunt. M.b.t het schrijven van een goede, op een bepaald zoewoord geoptimaliseerde tekst vind ik het volgende uitgangspunt altijd wel intrigerend:
Dan krijg je dus een tekst met verschillende lege plekken. Om dan toch nog te begrijpen over welk zoekwoord de tekst handelt, moet je dus inderdaad synoniemen gebruiken, maar moet ook de hele sfeer van de tekst duidelijk maken waar het over gaat.
-
4 mei 2012 om 11:48 am #27190
Sites die bijvoorbeeld met content van andere proberen geld te verdienen
Hier ben ik het helemaal mee eens. Als mensen niet hun eigen content schrijven en toch geld willen verdienen met de content van anderen dan vind ik het een goed punt dat Google dit aanpakt.
Uiteindelijk is wel mijn doel om geld te verdienen met mijn website d.m.v. affiliate.
Nu heb ik begrepen dat Google affiliate websites ook wil weren omdat ze de zoeker liever rechtstreeks naar bijvoorbeeld de desbetreffende winkel wil leiden.In deze gedachte kan ik deels meegaan, maar als je bijvoorbeeld een goede overzichtswebsite hebt waarin je winkels en prijzen vergelijkt dan vind ik dit wel degelijk een waardevolle site. Stel dat je bijvoorbeeld 8 aanbieders van iPhones op rij zet en twee daarvan bieden de iPhone voor 100 euro minder aan dan vind ik dit als zoeker zeker interessant om op zo’n pagina te landen omdat ik dan de goedkoopste deal scoor.
Bedankt voor deze nuttige tip!
-
4 mei 2012 om 3:09 pm #23056
In deze gedachte kan ik deels meegaan, maar als je bijvoorbeeld een goede overzichtswebsite hebt waarin je winkels en prijzen vergelijkt dan vind ik dit wel degelijk een waardevolle site. Stel dat je bijvoorbeeld 8 aanbieders van iPhones op rij zet en twee daarvan bieden de iPhone voor 100 euro minder aan dan vind ik dit als zoeker zeker interessant om op zo’n pagina te landen omdat ik dan de goedkoopste deal scoor.
De sleutel hier is deze “een waardevolle site”. Als je een site hebt die werkelijk iets toevoegt voor de doelgroep binnen het bestaande spectrum van sites dan is er volgens mij geen enkel probleem om goed in Google te scoren. En het maakt dan niet uit of je een vergelijkingssite hebt met een affiliate verdien-model.
Uiteraard rekening houdend met de Google richtlijnen en dus voor volledige white-hat SEO gaat.
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.