SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Nuances Long tail theorie
Tags: long tail, niche marketing
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
18 september 2009 om 8:16 am #21385
Ik las vandaag een artikel geschreven door Jos Schijns, ondermeer werkzaam bij Cendris. Wel een interessant artikel. Niet geheel SEO, maar meer over de uitwerking van long tail in de fysieke wereld in verhouding tot de webwereld.
Leest makkelijk weg en geeft een aantal punten die we wel eens kunnen vergeten (hoewel ze logisch zijn).
Enjoy!
-
18 september 2009 om 8:54 am #24993
Leuk artikel, maar wel heel erg op de nichemarkt gericht. Terwijl de long Tail toch ook heel interessant is voor de grotere markten aangezien 20% van de zokopdrachten NIEUW zijn die bij Google binnen komen.
Maar genoeg om over na te denken.
-
20 september 2009 om 3:18 pm #24994
Erg interessant en inspirerend artikel!
Het sluit aan bij mijn visie op SEO dat optimalisatie van websites zowel short- als longtail dient te omvatten. Het hoogste niveau van de website wordt geoptimaliseerd op de shorttail. Hoe dieper in de structuur, hoe meer we de longtail induiken.
Omdat het hoogte niveau door Google als belangrijker wordt beschouwd, krijgen die de maximale kracht om de zwaardere concurrentie aan te gaan. Lagere niveaus krijgen -door hun plaats in de structuur- minder kracht, maar hebben dat meestal ook minder nodig.
Bovendien versterkt de longtail-informatie de shorttail informatie,en omgekeerd. Je denkt dan niet in termen van landingspagina’s, maar landingsstructuren. Als ik tijd heb zal ik dit principe eens een keer goed uitwerken in een artikel.
-
21 september 2009 om 3:13 pm #21386
Onthoud dat er een verschil is in de long tail theorie die gaat over de product diversificatie van het aanbod en long tail zoals we dat in SEO gebruiken. Dit artikel gaat over het eerste, van SEO hebben ze nog niet echt kaas gegeten (“Vanzelfsprekend bent u aangemeld bij diverse zoekmachines”?).
Onze ervaring is dat long tail trefwoorden een groot deel van het totale bezoek kan uitmaken en dat bounce en conversie ratio’s erg goed kunnen zijn.
Een goede tool om je long tail te analyzeren en te filteren voor je eigen brand is die van Juice Analytics: https://www.concentrateme.com/features/
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.