SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › No-follow backlinks en de Google Panda Update
Tags: backlinks, google panda, nofollow, tijd op site
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
12 juli 2011 om 9:55 pm #22531
Wat denken jullie?
No-follow backlinks zijn altijd goed geweest om extra relevante bezoekers naar je site te krijgen, maar nu “average spending time” op een pagina nu ook een rol gaat spelen bij de uitrol van Google Panda, is het misschien een goed idee om ook aan no-follow linkbuilding te doen?
Daarmee bedoel ik dat je de aandacht ook kan gaan vestigen op het verkrijgen van backlinks vanaf relevante websites met no-follow links, aangezien Google de “gemiddelde tijd op site” nu ook gaat meenemen als ranking factor?
Stel dat uit je webstatistieken blijkt dat de bezoekers van YouTube 2x zo lang op je site blijven, terwijl YouTube no-follow links gebruikt, kan dit, nu de nieuwe update klaarstaat, toch een positief effect hebben op de totale “tijd op site” en dus voor rankings?
Graag jullie mening.
-
12 juli 2011 om 10:28 pm #26588
Average spending time is weer zo’n wazige maatregel. Kan me er wel iets bij voorstellen als het gaat om sites waar mensen binnen 2 seconden weg klikken. Maar na 1 minuut zegt het helemaal niks meer over de kwaliteit van de site.
Als je je site vol met filmpjes zet blijven mensen veel langer hangen maar wat zegt dit??Een goede do-follow link heeft veel meer impact dan de tijd die een bezoeker besteed op je site. Dus als je kunt kiezen tussen een nofollow en een gevolgde link zou ik voor de laatste gaan. Tenzij de nofollow link natuurlijk heel wat bezoekers oplevert.
-
13 juli 2011 om 11:55 am #26591
Volgens mij wordt dit bekeken met het “type site”.
Ik denk dat hierbij ook wordt gekeken naar de gekeken tijd per pagina in vergelijking met de hoeveelheid tekst en dergelijke op de betreffende pagina.
Al wordt dit nu ook al wel gedaan…..Zou Google verder nog kijken wat de resultaten van de zoekmachines zijn in vergelijking met het overige verkeer van de site?
En hierop de zoekresultaten aanpassen? -
13 juli 2011 om 6:10 pm #22532
Het lijkt inderdaad zo te zijn dat de Panda update zaken als weigeringspercentage, tijd op de site en aantal pagina’s meeneemt. Maar in mijn optiek zou je die parameters dan alleen moeten beschouwen vanuit de zoekresultaten, sterker: vanuit ieder individueel zoekwoord in de zoekresultaten.
Zo beschouwd staat dit Panda-verhaal dus los van de nofollow-tag. Je kan wel veel en goed verkeer via een nofollow-link op YouTube naar je website trekken, maar die weegt in mijn optiek niet mee in de rankings. Niet omdat er een nofollow op zit, maar omdat het effect van dat verkeer op de genoemde parameters niet meeweegt in de bepaling van rankings. Dat zou ook heel vreemd en onlogisch zijn.
In google analytics kan je die parameters -per zoekwoord- inzien via Verkeersbronnen – zoekwoorden. Google stelt in dit verband overigens dat ze geen Google Analytics gegevens gebruiken. Maar via met name de Chrome browser en ook de Google toolbar kunnen ze die getallen nauwkeurig reproduceren.
-
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.