SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Multilanguage
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
2 december 2014 om 4:38 pm #24173
Goedemiddag SeoGuru’s,
Ik heb een website met een geïntegreerde webshop, deze draait op wordpress met als shop plugin WooCommerce. Werkt verder helemaal prima. Nu heb ik mijn website enkel op de Nederlandse en Belgische markt gericht. Graag wil ik dit uitbreiden naar ook Duits en Engels.
Ik twijfel echter over de juiste manier hiervan, ik heb twee opties hiervoor:
1. Direct via een vlaggetje op de website doorverwijzen naar http://www.domein.nl?lang=en of http://www.domein.nl?lang=de – je blijft ten alle tijden op het .nl domein.
of
2. Door op het vlaggetje te klikken en doorverwezen te worden naar het .com, .de, .be domein – http://www.domein.com en http://www.domein.de
Mijn vraag hier is, wat is het beste voor SEO? indexeert Google de lang=en op dezelfde manier als .com? (robots.txt staat dan bij beide op “English/en”)
Alvast bedankt voor de hulp!
Groeten,
Nick -
16 december 2014 om 8:28 pm #24174
Bij een niet-landspecifieke domeinextensie (.com, .net, etc.) is ’t het beste om de landensecties in aparte folders te plaatsen, dus al het Engelstalige onder domein.com/en/ en het Nederlandstalige onder domein.com/nl/. Statische URL’s dus, dwz niet werken met een lang-parameter. Via de hreflang (even op Googlen) in de metasectie van de pagina’s geven we vervolgens aan welke pagina’s in welke landen/talen getoond moeten worden.
Als je je website op de Duitstalige markt wilt richten moet je dat niet doen onder je .nl-domein. Je moet dat óf doen zoals beschreven in de vorige alinea óf via een landspecifieke domeinextensie, dus domein.nl, domein.de en domein.co.uk.
Succes!
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.