SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Meta tag lang=en-us versus lang=en
Tags: geo targeting, language, meta tag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
11 januari 2012 om 9:34 am #22839
Ik ben een website aan het optimaliseren voor een bedrijf dat wereldwijd produkten levert.
De site is in meerdere talen online, waaronder het Engels.
De meta tag in de header van het Engelstalige deel staat nu ingesteld op lang=en-US.In google.com rankt de site al vrij aardig voor een aantal belangrijke keywords.
Echter is dit niet in de australische google.com.au het geval. In google.co.uk lijkt de site wel redelijk te scoren (vergelijkbare positie als .com)
In google analytics zie ik dat het gros van de bezoekers ook daadwerkelijk uit de USA komt en dat andere engelstalige landen als Australië en UK echt achterblijven.Via insights for search zag ik dat de grootste zoekvolumes juist andersom liggen: de meeste mensen zoeken juist in Australië op de betreffende keywords, in de USA in verhouding juist het minst. Dus het is niet waarschijnlijk dat het lagere bezoekersaantal daar door komt.
Nu komt de hamvraag: zou de meta tag aanpassen van lang=en-us naar lang=en al het gewenste effect geven? Of zou het zo zijn dat ik dan lager ga ranken in de USA en verder weinig extra voordeel in de UK, Australië, Canada etc. hiervan ga krijgen?
Graag hoor ik adviezen en ervaringen van jullie, alvast bedankt!
-
11 januari 2012 om 9:53 am #26954
Het meta lang attribuut wordt niet door Google gebruikt.
Wat is de domeinextensie van je site? Waar staat de server? Heb je geografische doelregio’s ingesteld bij Google Webmaster Tools?
-
11 januari 2012 om 11:57 am #26955
Ok, dus de instelling voor meta language tag maakt in principe dus echt helemaal niets uit?
De server staat in Nederland, het betreft een .com domein, waarbij elke taal in een aparte subfolder staat: /en/ voor engels, /de/ voor duits etc.
De geografische doelregio’s bij Google Webmaster tools heb ik niet ingesteld staan, juist om een zo groot mogelijk publiek te bereiken op basis van taal i.p.v. land. -
11 januari 2012 om 1:22 pm #26956
Yep: Official Google Webmaster Central Blog: Working with multilingual websites
Keep in mind that Google ignores all code-level language information, from “lang” attributes to Document Type Definitions (DTD). Some web editing programs create these attributes automatically, and therefore they aren’t very reliable when trying to determine the language of a webpage.
.
De overige zaken heb je goed gedaan, dus daar ligt het niet aan. Het enige is dat het gunstig kan zijn de server in het land te hebben staan waar je wilt scoren, maar dat is onmogelijk als je je niet richt op een land, maar op een taal. Je bent dan afhankelijk van de grillen van Google.
Wat nog wel van belang is, zijn de inkomende verwijzingen. Misschien heb je meer verwijzingen vanuit .com sites dan vanuit .com.au sites?
-
11 januari 2012 om 1:57 pm #26957
Ja dat klopt inderdaad, het zal er dus op neerkomen om links te regelen vanuit websites uit australië, uk etc…?
-
11 januari 2012 om 2:42 pm #26958
Dat denk ik wel, ja.
-
13 januari 2012 om 9:57 pm #22840
Ja dat klopt inderdaad, het zal er dus op neerkomen om links te regelen vanuit websites uit australië, uk etc…?
Precies. Ik kan me verder ook goed voorstellen dat als het zoekvolume in .AU groter is, dat de concurrentie dat ook is?
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.