SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Locatie in tekst
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
11 december 2013 om 2:03 pm #23880
Hallo allemaal,
Op het moment ben ik bezig met een website waar diensten worden aangeboden.
Hierbij merk ik dat het voor SEO handig is om daarbij de locatie neer te zetten,
mensen zoeken namelijk vaak iets in hun eigen buurt.Mijn probleem is dat het lastig is om de locatie te verwerken in de tekst.
Dit heeft namelijk totaal niet te maken met wat de dienst inhoudt (de inhoud beschrijf ik op de pagina’s).
Toch zou ik het graag in die tekst/pagina willen verwerken.Heeft iemand een goed idee om dit te doen, zonder dat de tekst minder leesbaar wordt?
Alvast bedankt!
-
13 december 2013 om 10:25 am #28051
Als de locatie feitelijk niet relevant is voor je product dan is het niet zinvol daar toch op gevonden te willen worden. Natuurlijk kan je daar omheen trucen door landingspagina’s te maken die je optimaliseert op de locatie, maar de conversie zal dan laag worden, omdat je niet kan bieden wat de zoeker zoekt (namelijk je product in die locatie).
-
13 december 2013 om 10:48 am #28055
Misschien heb ik het niet goed geformuleerd. Het is wel degelijk van belang omdat we graag lokaal diensten willen verlenen. Mensen aan de andere kant van het land hebben er dus niet veel aan, maar mensen in de regio wel.
Maar de van de dienst heeft niets te maken met de locatie.Ik zou het dus handig vinden om gevonden worden met de locatie omdat het voor de zoekers van belang is dat het in de buurt kan.
Hoe bedoel je “Natuurlijk kan je daar omheen trucen door landingspagina’s te maken die je optimaliseert op de locatie”?
-
17 december 2013 om 11:10 am #28058
Het is goed om in ieder geval aan te geven in welke regio’s de diensten bij jullie mogelijk zijn. Dit kan je wel in de tekst benoemen lijkt mij.
Hierbij enkele punten die helpen met het positioneren van je website in de regio:
– Zorg dat je een Google+ bedrijfspagina hebt! De locatie wordt mede bepaald door de bedrijfspagina van Google+.
– Zorg dat er op de website een duidelijke contact pagina bestaat waarop je in 2-3 regels aangeeft in welke regio je actief bent.
– Voeg de geografische meta data toe aan je website (GEO tagging), deze codes in de HTML geven de locatie aan waar het bedrijf zit.
– Zorg dat je webserver in Nederland staat wanneer je een bedrijf hebt dat producten aanbiedt in Nederland. (uitgebreid informatie van Alain via zijn link: https://www.seoguru.nl/seo-blog/seo-voor-meerdere-landen-en-talen/
– Voeg locatie bestanden zoals het KML bestand en GEO sitemap toe aan je website. Deze bestanden kan je op de volgende link genereren: http://www.geositemapgenerator.com/generate- Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 8 maanden geleden door Erik Hermeler.
- Deze reactie is gewijzigd 4 jaren, 8 maanden geleden door Alain Sadon. Reden: 404-link verwijderd
-
23 december 2013 om 3:04 pm #23881
Nog een sneaky tip: Je kan de plaatsnaam ook verwerken in de alt en/of description van een image op de betreffende pagina. Zo hoef je de plaatsnaam niet in de tekst te noemen, maar zal je wel beter gevonden worden voor de trefwoord + plaatsnaam query.
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.