SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Linkbuilding voor klant
Tags: backlinks, link builden, link building
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
26 juli 2011 om 3:58 pm #22549
Hoe zou jij link builden voor een klant?
Welke manieren zou jij gebruiken om links naar de website aan te maken?Stel nou dat de klant het geheel helemaal zou willen uitbesteden en er zelf niet mee bezig zou willen zijn, welke linkbuilding werkzaamheden zou jij dan uitvoeren?
Een blog starten en flink bloggen?
Artikelen schrijven? Zo ja, waar haal je de informatie dan vandaan?
Aanmelden bij startpagina’s?
Webmasters mailen?
Goede inhoud maken op de site?Ik zou zelf aan article marketing doen omdat het één van de makkelijkere manieren is om backlinks te maken.
-
27 juli 2011 om 6:59 am #26640
Het lijkt me af te hangen van het bestaande link-profiel en het budget. Daarnaast lijkt het me altijd een mix van activiteiten.
Dit vind ik een grappige combinatie:
Een blog starten en flink bloggen?
Artikelen schrijven? Zo ja, waar haal je de informatie dan vandaan?Plaats je artikelen niet op een blog? Dus als je geen informatie hebt hoe gebruik je die dan op een blog?
-
27 juli 2011 om 10:57 am #26641
Waar kijk je dan precies naar als je kijkt naar het bestaande link-profiel?
Ga je meer startpagina’s benaderen als je ziet dan er nog geen links van startpagina’s aangelegd zijn of zo?Budget?
Bedoel je dat klanten met een klein budget meer geschikt zijn voor de snelle, minder actieve linkbuilding activiteiten zoals startpagina’s, aanmelden op “link aanmelden websites” (submit your URL) en dergelijke?
Voor klanten met groot budget bedenk je een grote linkbait campagne?Plaats je artikelen niet op een blog? Dus als je geen informatie hebt hoe gebruik je die dan op een blog?
Denk je dat het beter is voor SEO om artikelen op een blog te plaatsen? Ik zou het in eerste instantie vooral via article marketing directories doen om linkwaarde van externe websites te verkrijgen. Een blog starten is in mijn optiek een goede manier voor lange termijn backlinks die je van andere webmasters zal krijgen, maar vaak wel tijdrovend.
Bloggen is wel één van de beste manieren voor linkbuilding, alleen moet je langer wachten voordat mensen naar je blog gaan verwijzen, terwijl je met artikel marketing soort van “instant links” hebt, toch?
-
27 juli 2011 om 11:14 am #26642
Ik denk bij een blog vaak in artikelen en niet in posts of items. Het is meer terminologie waar we onduidelijkheid over hebben. Ik ben met je eens dat je andere of aangepaste artikelen gebruikt voor article marketing dan de artikelen (of blogposts / items) die op je blog staan.
Welke link-building tactiek je gebruikt is erg afhankelijk van wat de doelstellingen van je opdrachtgever zijn, het budget ze er voor overhebben en zoals gezegd het bestaande profiel. En wat is er al gedaan door het bedrijf zelf of door een ander SEO bedrijf?
Het onderzoeken van een link profiel bepalen doe ik door in Google te bepalen vanaf welke sites er gelinkt wordt en welke anker teksten ze gebruiken. Dit doe ik afhankelijk van het doel op basis van één of een paar trefwoorden of op basis van concurenten. Hiervoor gebruik ik tools zoals: opensiteexplorer, majesticseo en google.
Het schrijven van artikelen en het beheren van een bedrijfs-blog kan je overigens nooit doen zonder inbreng van het bedrijf. Elke bedrijf heeft een beeld hoe ze communiceren met de buitenwereld (of ze zouden dit moeten hebben). Daarnaast is het moeilijk schaalbaar als voor de markt waar ze inzitten erg veel artikelen gelanceerd moeten worden. Vragen die beantwoord moeten worden en waar voldoende budget voor moet zijn is: hoeveel tijd mag het beheren van een blog kosten en hoeveel en wat voor artikelen is voldoende om een voldoende link groei te veroorzaken, hoeveel tijd gaat het modereren van een blog kosten en wie gaat dat doen? Je kunt alles in tijd en dus in kosten berekenen. Het schrijven van een artikel kost een bepaalde tijd. Het aanmelden bij directories kost tijd. Het beheren van een blog CMS kost tijd, enz.
Dit zijn overigens ook de vragen die je beantwoord moet krijgen bij social media marketing. Bedrijven willen graag op social media, maar ze vergeten dat het relatief veel tijd kost om interessant te blijven bij de doelgroep.
-
15 augustus 2011 om 2:25 pm #26683
Bedankt voor je reactie.
Dus als je als SEO’er een blog zou starten t.b.v. linkbuilding zou je dat beter op een eigen domein kunnen doen? Eigen blog starten op eigen domeinnaam en van daaruit artikelen publiceren met backlinks om de hoofdsite te boosten?
Waar moet je voor je klant informatie vandaan halen om te bloggen?
Ik denk me zo in dat het verzamelen van informatie op het internet een enorme hoeveelheid tijd gaat kosten.En om dit topic nieuw leven in te blazen en ook meer reacties te ontvangen, verwijs ik terug naar de beginvraag. Hoe zou jij linkbuilding werkzaamheden uitvoeren voor je klanten?
-
18 augustus 2011 om 3:16 pm #26693
Dat is voor mij dagelijkse kost.
Afhankelijk van het linkprofiel en eventuele werkzaamheden in het verleden besluit ik samen met de klant welke linksoorten een uitstekende aanvulling zijn op het linkprofiel. Dit kan je bepalen door o.a. naar de competitie te kijken en te putten uit je ‘deskundige’ ervaring.
Mocht je niet weten wat je moet doen is het ‘na-apen’ van de competitie (top10) geen slecht idee om mee te beginnen. Ik ben 6 jaar geleden ook zo begonnen door gewoon te kijken wat werkt om vervolgens dat process zoveel mogelijk te stroomlijnen en automatiseren.
Over het algemeen bestaat het linkprofiel van nederlandse website en paginas voornamelijk uit start pagina’s en dergelijke, wat een soort link directory met gerelateerde content is. Vaak is het dan zo dat ik mijn klanten eerst adviseer om een stevige contentrijke contextueel correcte linkbasis op te zetten door o.a. artikelen, blog posts en web2.0 properties te submitten.
-
25 augustus 2011 om 11:16 am #26697
Lijkt me eerst handig om te weten van voor bedrijf het is en op wat voor keywords ze gevonden willen worden.
Is het iets regionaal of zelfs stedelijk dan kan je met Google maps optimalisatie, een paar directoires en wat comment links ver komen.
Wilt het bedrijf nationaal gevonden worden? Dan wordt het extra werk.
De basis moet dan al bestaan (zoals net gezegd een content rich webpagina die geoptimaliseerd zijn voor keywords).
– Blog is een goed idee, maar het is lastig (qua bedrijfscultuur) om via hun manier en op hun wijze te bloggen. Ik zou hun adviseren om zelf te gaan bloggen. (die blog kan jij maken dan (een blog met web 2.0 integratie)). Dus als een artikel wordt geplaatst wordt die ook gedeeld via RSS feeds en Social media.
– Directories kan wel, maar die krijgen (en hebben) minder waarde.
– Artikel submission kan ook (ook aan te raden) (Probeer hierbij echte informatie te geven (niet commerciële) Hoe? Google het onderwerp waar je over wilt schrijven en zoek informatie in de eerste 10 resultaten (voeg dit samen en herschrijf het in je eigen woorden (belangrijk))).
– Minisites kunnen ook nog.. (maak een mini website met 10 pagina’s over dat onderwerp en link naar de website waar je linkbuild)
– zoek relevante blogs en forums (over dat onderwerp). Zet in je handtekening een of twee links en reageer op berichten.
– etc -
26 augustus 2011 om 11:20 am #22550
Hartelijk bedankt voor je waardevolle reactie.
Het optimaliseren van Google Maps, heb je daar toevallig info van of een bron waar ik meer kan leren
over het verbeteren van de ranking op Google Maps?Lol @ “Hoe? Google het onderwerp waar je over wilt schrijven en zoek informatie in de eerste 10 resultaten (voeg dit samen en herschrijf het in je eigen woorden” Ha ha. Thanks voor de tip.
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.