SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › kapper in Leiden vs kapper Leiden
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 5 maanden geleden door Alain Sadon.
-
AuteurBerichten
-
-
26 mei 2017 om 11:50 am #37505
Hallo, ik zal me kort voorstellen. Ik heb net de training SEO voor Webontwikkelaars gevolg en ben nu druk bezig met het boek van Alain. Ik heb zelf een kapperszaak en ben ook trainer voor kappers op gebied management en marketing bij JUMP! management voor kappers: http://www.jump-mvk.nl
Wij maken tegenwoordig ook sites voor kappers en ik doe daar de seo voor. Ik heb best wel wat klanten die in kleinere plaatsjes zitten waar het zoekvolume erg laag is. Eigenlijk is de seo een beetje saai daar, want het woord bijna altijd inzetten op “kapper plaatsnaam”
Zowel in het boek van Alain en in de training hebben we het gehad over het feit dat google steeds intelligenter wordt en zoektermen als kapper amsterdam en kapper in amsterdam steeds meer hetzelfde gezien gaat worden….. De huidige praktijk is echter anders. Ik zie een wezenlijk verschil zowel in zoekvolume als in posities als het woordje “in” erbij staat. Het probleem is dat met het zoekwoord kapper Nijmegen bijna geen normale Nederlandse zin gemaakt kan worden. De home page optimaliseren voor deze zoekterm is dan in mijn perceptie verre van ideaal.
Het mooie is dat ik nu een aantal sites heb draaien waar ik de test kan maken hoe dit “probleem” aan te vliegen. Nu heb ik een idee en wilde dit even met jullie overleggen. Wat ik zou willen proberen is om bij drie sites de homepage te optimaliseren voor “kapper in plaatsnaam” en er een landing pagina naast te plaatsen “kapper plaatsnaam” Je zou kunnen denken dat deze dan met elkaar gaan concurreren maar ik heb in het verleden ook wel meegemaakt (vanaf de afstand gezien) dat ze elkaar kunnen versterken.
Excuses voor de mogelijke triviale vraag, maar ik lijk dit probleem heel vaak tegen te gaan komen dus meedenken wordt gewaardeerd 🙂
Dank,
-
29 mei 2017 om 10:02 am #37506
Dag Ronald,
Mijn opmerkingen:
1. De termen “kapper amsterdam” en “kapper in amsterdam” leiden op dit moment blijkbaar nog tot verschillende zoekresultaten. Mijn inschatting is dat dit verschil op termijn zal verdwijnen, omdat de intentie achter de twee zoektermen identiek is.
Overigens vallen de verschillen wel mee: de eerste 8 zoekresultaten bij “kapper amsterdam” komen ook bij de eerste 9 zoekresultaten voor als je zoekt op “kapper in amsterdam”. Ze zijn alleen iets gehusseld.
2. De twee termen hebben een sterk verschillend zoekvolume.
kapper amsterdam: 9900
kapper in amsterdam: 170Omdat de homepage je sterkste pagina is zou ik die, in jouw experiment, inzetten voor “kapper <plaatsnaam>” en de extra landingspagina op “kapper in <plaatsnaam>”.
Succes en hou ons op de hoogte van je experiment!
Alain
-
29 mei 2017 om 10:41 am #37507
Dank voor je antwoord Alain 🙂
Ok dus homepagina inzetten op kapper plaatsnaam. Maar dan ga je dus kromme zinnen krijgen.“Kapper Haarlem levert een goede kwaliteit.”
Daar wordt ik niet vrolijk van. Maar wat ik belangrijker vind is dat je het idee van een landing pagina wel ondersteund. Ik ga een experiment houden en houd jullie op de hoogte.
Groetjes
Ronald
-
29 mei 2017 om 3:27 pm #37508
Ga in de content van je homepage niet continu spreken over ‘Kapper Amsterdam’, dat geeft inderdaad kromme zinnen. Laat die combinatie één keer vallen, en spreek verder over ‘Kapper in Amsterdam’. Zorg wel dat in de title van de homepage (zoveel mogelijk vooraan) melding wordt gemaakt van ‘Kapper Amsterdam’.
Het experiment van een extra landingspagina ondersteun ik in die zin, dat ik ieder experiment ondersteun. Ik zou zelf geen tweede pagina maken omtrent een woord met dezelfde zoekintentie.
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.