SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Invloed instellen locatie (Google mijn bedrijf)
Tags: Google locations, Seo locatie
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 4 maanden geleden door Jean.
-
AuteurBerichten
-
-
4 juli 2018 om 9:30 am #38561
Beste,
Een half jaar geleden dacht ik er goed aan te doen om de locatie van mijn website in te stellen. Met het idee om (ook) lokaal goed gevonden te worden. De vraag is of dit wel zo’n goed idee is geweest?
Het gaat om een informatieve/ toeristische Nederlandstalige pagina over een Europese stad. Mijn buitenlandse adres met regio heb ik ingesteld bij Google mijn bedrijf. Ondermeer met het idee dat mensen die in de stad zijn de pagina snel zien.
Wanneer ik incognito zoek vanuit deze stad, staat de pagina inderdaad bovenaan. Dit was voorheen in Nederland ook altijd het geval.
Zet ik de zoekinstellingen in Google op regio Nederland, dan staat de pagina op 3. Ik heb het idee dat er meer pagina’s zijn gedaald en dat de locatie instelling hier invloed op heeft gehad.
Bezoekers beginnen in Nederland met het zoeken naar informatie over deze stad. Daarna komen ze pas in de stad zelf. Wellicht is het daarom beter om de locaties instelling te verwijderen?
Wie kan mij hier een inzicht ingeven? Is mijn aanname juist dat deze instelling in Nederland gevolgen heeft in het zoekresultaat?
Alvast bedankt voor het meedenken!
-
7 juli 2018 om 10:32 am #38567
Wat meer specifiek
De locatie die ik heb aangemeld in places/mijn bedrijf van Google is geen fysiek bedrijfsadres.
We geven alleen informatie over deze stad met affiliate en reserverings opties. Dus geen diensten ter plaatse. Daarom heb ik in places een servicegebied aangemeld.
Vanuit de stad zelf scoren we hierdoor beter, maar in Nederland en België zijn goede posities gezakt.
Mijn idee is om de locatie te verwijderen, met het idee dat we in NL/BE weer beter naar voren komen. Goed idee?
-
7 juli 2018 om 1:51 pm #38568
Het antwoord op je vraag lijkt mij af te hangen van de vraag waar vandaan je de meeste bezoekers krijgt of wilt krijgen. Omdat je hebt ontdekt dat de bij Google Mijn Bedrijf opgegeven bedrijfslocatie helpt bij het scoren indien men zoekt vanuit die locatie, zou ik die bedrijfslocatie aanpassen op het antwoord op die vraag. Hierbij overigens aangetekend dat Google je feitelijke bedrijfslocatie wil zien in Google Mijn Bedrijf. Je kan ook simpelweg daar gehoor aan geven, met name omdat ik begrijp dat je geen fysieke bedrijfslocatie hebt in de betreffende toeristische stad.
-
7 juli 2018 om 3:33 pm #38569
Bedankt voor je antwoord. Een bevestiging dat ik hier een keuze in moet maken.
Uiteindelijk begint de eerste oriëntatie van onze bezoekers in Nederland. Eenmaal ter plaatse komt men vaak terug bij onze website. Bezoekers kennen dan inmiddels de website.
In het seizoen is er enig voordeel van de locatie vermelding (bezoekers die ter plaatse last minute informatie zoeken of reserveren voor bv. een stadstour d.m.v. affiliate). Over het geheel gezien willen we potentiële bezoekers het liefst in een zo vroeg mogelijk stadium bereiken. Kortom meer bezoekers in Nederland.
Daar is dus geen adres. Kortom het lijkt me daarom beter om de huidige locatie te verwijderen. Deze lijkt nu voor Nederland een negatieve invloed te hebben.
Wat betreft de huidige vermelding. We werken vanuit de stad. De locatie ter plaatse is er, alleen is dit geen fysieke winkel of bezoekadres. In die zin voegt het adres niks toe voor bezoekers van de website. Het adres laat ‘Mijn bedrijven’ ook niet zien, omdat we hebben gekozen voor een zgn. ‘servicegebied’ van 15 km vanuit ons adres. Dit dekt in feite de stad.
Nogmaals dank!
-
-
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.