SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Internationaal vindbaar via 1 of meerdere domeinen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
15 juli 2011 om 2:13 pm #22525
Beste SEO-ers,
Onlangs had ik een discussie met een communicatie adviseur over de internationale vindbaarheid via Google. Graag hoor ik jullie mening en ervaring over vindbaarheid via Google in het buitenland.
Het gaat over een MKB bedrijf dat 60% exporteert, voornamelijk binnen Europa. Momenteel beschikken zij alleen over .nl domein van de eigen bedrijfsnaam. Het doel is zo hoog mogelijk te scoren in buitenlandse zoekmachines.
Hiervoor zijn er de volgende twee opties:
1. .com domeinnaam met verschillende subdomeinen voor verschillende talen (en/of landen)
2. Per land een aparte domeinnaam
In beide gevallen zal gekozen worden voor de bedrijfsnaam + algemene productomschrijving. Door een breed assortiment aan producten wat zij aanbieden zullen alle pagina’s naar 10 buitenlandse talen vertaald worden, met uitzondering van de productpagina’s welke enkel in het engels worden getoond.
Graag hoor ik van jullie welke optie beter is en waarom?
-
15 juli 2011 om 4:00 pm #26606
Ik zou voor ieder land een andere extensie nemen en op de .com de shop zetten.
Dan heb je iig. geen duplicate content.
Nadeel is dat het natuurlijk wel een beetje vreemd is voor een duitser als ie iets
wil kopen dat ie op een engelse shop terecht komt.De productpagina’s ook vertalen en voor ieder land een eigen site bouwen is de beste optie.
-
21 juli 2011 om 8:32 am #26625
Wij geven er de voorkeur aan om te werken met een .com structuur te werken en als volgt te werk te gaan .com/nl, .com/de .com/fr. Combineer deze structuur met het gebruik van de language tag. De reden waarom deze structuur op internationaal niveau de voorkeur geniet is het feit dat je niet onverhoopt geconfronteerd wordt met domeinnamen die al geclaimd zijn door een ander.
-
21 juli 2011 om 4:27 pm #22526
Dat is natuurlijk een optie en ook de goedkoopste manier.
En als het een naam is die overal al geclaimd is dan moet je wel.Misschien kijk ik als vergelijking naar te grote namen zoals nestle, shell, mc Donalds en de automerken.Je ziet daar dat ze gewoon de extensies van de landen gebruiken.
a. is dat vertrouwder voor de bezoekers en
b. een extensie van het land scoort gewoon het beste in dat land mits je ook gericht links regelt in dat land. Misschien is het voor MKB te hoog gegrepen en is het voor een klein bedrijf niet echt de moeite.Edit: Ik zie net een artikel over meertalige websites. De locatie van de server kun je ook nog rekening mee houden.
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.