SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Hoge bouncerate
Tags: bouncerate, conversie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
14 augustus 2010 om 12:00 pm #21876
-
14 augustus 2010 om 5:29 pm #25834
Kan niemand met 100% zekerheid zeggen maar ik raad aan om eens te testen met Google Website Optimizer.
Als ik je homepage zie, heb ik nog totaal geen idee wat ik er kan kopen. Probeer eens populaire producten op je homepage te zetten die je kunt aanklikken. Daarnaast vind ik de homepage vrij druk. Eenvoudige oplossing is de pagina op te delen in verschillende blokken. Dat kun je doen met achtergrondkleuren of randen om de blokken heen te plaatsen.
Succes!
-
14 augustus 2010 om 5:44 pm #25835
Bouncerate geeft aan dat bezoekers op je website niet verder kijken dan 1 pagina en meteen weer vertrekken.
Ik zie op je website veel specialistisch hobby materiaal staan, ik kan mij voorstellen dat het gros van de bezoekers geen idee heeft wat het is.
Je website is wel erg ouderwets (met alle respect), met die boomstructuur aan de zijkant, het is wel is waar Joomla, maar die moeten toch wel wat modernere templates hebben.
De informatie in het menu kijkt mij ook niet op een duidelijke manier gecatagoriseerd.
Ik zou inderdaad wat verschillende vormgevingen testen zoals bas3pix voorsteld,
maar beter nog als je professioneel wilt werken met de webshop zou ik hem goed laten ontwerpen en designen.
Succes!
-
15 augustus 2010 om 11:03 am #25836
In de vorige reacties staat idd het grote nadeel. Het is erg onduidelijk wat je wil aanbieden en een bezoeker zal dan ook snel weg surfen
Schrijf een stukje op je homepage waar je uitlegt wie je bent en waarom mensen juist bij jullie moeten kopen. Iets meer verhaal op de homepage zetten. Met alleen artikelen is het allemaal erg kaal.
Tevens zou een nieuwe layout ook veel verbetering geven. je kunt voor weinig geld leuke templates kopen die de site meer aantrekkelijker maken.
Kijk maar eens op sites als:
Joomla Templates, Drupal Themes, WordPress Themes and phpBB3 Styles – RocketTheme
Virtuemart Templates – Virtuemart Template Themes For Joomla – Home
Powered by VirtueMart Themes VirtueMart Themesgrt
Frank -
17 augustus 2010 om 11:23 am #25837
Dankje, heb nu een ander thema geïnstalleerd.
Hoe vinden jullie dit? Het is wel een stuk rustiger allemaal. -
18 augustus 2010 om 9:38 am #21877
Dankje, heb nu een ander thema geïnstalleerd.
Hoe vinden jullie dit? Het is wel een stuk rustiger allemaal.De header is iets te hoog. Je ziet te weinig van de pagina op een laptop scherm. Probeer hoofdzaken en call2actions binnen de fold te plaatsen (960px bij 650px). De eerste impressie is vaak de laatste als iets niet meteen duidelijk is. Het telefoonnummer kan naast de winkelwagen en de logo herhaling en kleine foto kan weg.
De homepagina verdiend ook plaatjes: hetzij van de producten(!) hetzij van mensen.
Hoge bouncerate kan veel (gedeelde) oorzaken hebben. Ook oorzaken die niet per sé aan de website liggen: De site kan bv goed ranken in belgie, maar belgen klikken weg bij een nederlandse webshop.
Om hier echt achter te komen dien je in Google analytics een geavanceerd rapport te maken waarbij je bouncerate ten opzichte van andere meetbare factoren zet: browsergebruik (als site stuk is op IE6 zullen deze mensen bouncen)
referent (via adwords? landingpagina en adcopy aanpassen, via aggregaat site? slecht getargette bezoekers)
zoekwoorden (rankt goed op bepaalde term, maar bied deze niet aan op de homepage)Google website optimizer is idd een handige tool hierbij. Je komt toch meer in het hokje conversie ratio optimalisatie dan SEO. Deze tips hebben mij enorm geholpen om e-commerce conversie ratios omhoog te brengen:
Google Website Optimizer – 108 Free Tips | Conversion Rate Experts
1 tip bijvoorbeeld over de eerder aangestipte onduidelijke homepage copy is bijvoorbeeld:
Rank the top 5 points you want to communicate to your visitors. You want to make sure that, whatever else your visitors learn from your site, they definitely learn these top 5 points.
P.S. Mensen navigeren een site steeds vaker via Google. Men land op diepere paginas van je site die getarget zijn op de zoekwoorden. De algemenere termen als “hobbywinkel” zijn zoiezo lastiger te ranken. De diepere pagina’s op de site echter hebben vrij weinig content om te ranken, misschien zelfs te weinig om in de index te worden opgenomen. Dan zul je automatisch gemiddeld meer bezoekers op home krijgen. En die krijgen dan niet meteen voorgeschoteld waar men naar op zoek was. Voor E-commerce shops zijn juist de diepergelegen pagina’s belangrijk om sales te maken. Dankzij site architectuur, content copy en deeplinks probeer je de categorie en productpaginas zo hoog mogelijk te laten ranken. Kijk naar de grotere webshops van nederland en zie hoe zij de homepagina inrichten: Veel plaatjes, veel geruststelling (keurmerken), betaalmethoden, aflevervoorwaarden, laatste producten enz. enz. Het is geen schande om hier een beetje van af te kijken.
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.