SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Hoeveel plaggiaat mag voor google
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
15 maart 2013 om 3:03 pm #23582
Als marketing medewerker krijg ik voor mijn werk vaak persberichten toegestuurd. Deze herschrijf ik om unieke content te krijgen. Vaak zitten hier citaten in die uiteraard niet herschreven worden.
Is het in te schatten hoeveel (in %) hoeveel van de tekst uniek moet zijn om door google als waardevol in te worden gedeeld.
-
15 maart 2013 om 8:41 pm #27801
Ik weet even geen bronnen maar Google kan ook plagiaat herkennen wanneer teksten herschreven zijn. Dat is ook best logisch als je bedenkt dat er veelal tientallen of honderden andere sites zijn die precies hetzelfde nieuws brengen en ook allemaal zo min mogelijk moeite doen om ermee te scoren, dus de tekst licht herschrijven. Bekende sites scoren met weinig herschrijven nog steeds hoog, doordat linkwaarde van de rest van de site meetelt voor content van minder toegevoegde waarde. Onbekende sites krijgen niet zozeer een penalty, ze voegen bij slechts herschreven content geen waarde toe en dus ook geen reden om ze hoger te laten scoren dan sites die al meer waarde van zichzelf hebben.
Als je de teksten verrijkt met extra content als links, foto’s, video’s etc. dan voeg je al meer waarde toe. Maar het belangrijkste is dat het interessant genoeg moet zijn dat bezoekers ernaar willen linken en/of het liken. Een nieuwsartikel een unieke draai geven kan bijvoorbeeld door het te verbinden aan andere nieuwsberichten, door een expert te interviewen of door er een opinieartikel van te maken.
-
18 maart 2013 om 8:48 pm #27802
Google beschouwt twee teksten als identiek als ze ook werkelijk zo goed als identiek zijn.
-
19 maart 2013 om 1:01 am #23583
De Google Panda-updates die vanaf 2011 plaatsvinden, gaan over belangrijke veranderingen in algoritmes om pagina’s die weinig waarde toevoegen, beter te kunnen herkennen. Er zijn inmiddels voor zover bekend sinds het begin 24 aanpassingen aan Panda geweest en is inmiddels het idee van duplicate content wel voorbij, wat je bijvoorbeeld kunt zien aan de afname van content van contentfarms, sites die over alles schrijven waar je maar naar op zoek bent. Contentfarms ‘lenen’ veel van hun content van andere sites, ze herschrijven het wat en dat was voldoende om te scoren. Een contentfarm verdient aan de advertenties die ze plaatsen om die content. Anywayz, die zijn flink afgestraft sinds Panda.
Dus een semantische discussie over duplicate of niet lijkt me niet zinvol, ook bij herschrijven prikt Google er dus doorheen. Tot slot een leuk citaat van Google zelf over Panda:In dat artikel kun je ook lezen wat men beschouwt als content van hoge of lage kwaliteit en dus indirect of je ranking met die content vooruitgaat.
-
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.