SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Het gaat niet om kwaliteit, maar kwantiteit
Tags: linkbuilding
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 maanden, 3 weken geleden door Nexus Studio.
-
AuteurBerichten
-
-
12 februari 2023 om 12:51 pm #40986
10 Links in grote blogs op de meest hoogwaardige sites met een DA van 50+ vs 10 links op schimmige copycat sites van startpagina = exact evenveel waard
Wat Google en SEO “experts” ook beweren, “het gaat allemaal om content”. het is allemaal gebakken lucht. Dankzij een bepaalde linkbuildstrategie is een site van ons de laatste maanden op talloze 90+ sites verschenen, het heeft amper uitwerking. Je kan beter €200 uitgeven en 30 links kopen van schimmige startpagina achtige sites, dat heeft veel meer effect.
Ik wel heel erg het vermoeden dat de branche een wegingsfactor is. Aan iedereen hier die denkt verstand van SEO te hebben en het “content”-argument geloven.. heeft iemand al eens gemeten dat “kwaliteitslinks” meer opleveren dan bulklinks? Of papegaait men elkaar na op basis van de Google propaganda?
-
12 februari 2023 om 1:31 pm #40987
Dank voor het delen van je ervaring!
Misschien kan je je onderzoek met aanvullende getallen onderbouwen? Zoals de grootte van de steekproef (m.a.w. hoeveel sites er zijn onderzocht), per site de gelegde links, vanaf welke plekken, etc.? Of is het meer een eerste indruk?
Dat het alleen om content zou gaan, beweert volgens mij geen enkele SEO-specialist. En ook Google niet. Backlinks zijn nog steeds van cruciaal belang, inderdaad.
-
30 maart 2023 om 10:18 am #41186
En toen was het stil … 😉
Zelf stel ik toch echt liever kwaliteit boven kwantiteit. Ja, links vanaf startpaginaklonen kunnen werken. Toch zal dat een kwestie van “it depends” zijn en spelen er mogelijk nog andere factoren dan alleen het aantal links en eventuele domeinautoriteit.
Als ik het verhaal zo lees is het anekdotisch bewijs en dat geeft ook aan hoe belangrijk het is om niet zomaar iets te stellen dan wel over te nemen van anderen.
Ik geloof er wel in dat de minder kwalitatieve links op den duur in kracht kunnen(!) afnemen. Onlangs stelde John Mueller in een podcast dat links vooral belangrijk zouden zijn voor Google om websites en webpagina’s te ontdekken en dat ze verder geen rol van belang meer zouden spelen. Iets wat ik absoluut niet onderschrijf als ik zie welke resultaten er behaald worden wanneer er aan linkbuilding gedaan wordt.
Kortom: zowel Googles woordvoerders als mensen die het tegendeel willen bewijzen mag je zowel met interesse als met gezonde kritiek benaderen 🙂
-
30 maart 2023 om 2:09 pm #41191
“En toen was het stil … ”
Haha, ja…
-
-
23 november 2023 om 11:44 am #41283
Dankzij een bepaalde linkbuildstrategie is een site van ons de laatste maanden op talloze 90+ sites verschenen, het heeft amper uitwerking.
Het is moeilijk om zonder inzicht daarin te beoordelen of die 90+ sites dan ook daadwerkelijk kwaliteit zijn.
Ik zie ook veel zoektermen hoog in Google met bijna alleen maar startpagina links. En hoger dan een artikel die wel een verdiende in-content link heeft. Dat is soms frustrerend. Aan de andere kant zijn rankings ook niet blijvend. Je ziet dan ook dat sites komen en gaan voor die zoektermen.
Het zou fijn zijn als we wat meer inzicht krijgen in deze test.
-
26 juni 2024 om 11:42 pm #41307
De kwaliteit van de links zal wel degelijk uitmaken. Ik zie sites van klanten die met een paar honderd links en goede content en marketing extreem veel meer zoekverkeer ontvangen en een veel hogere Domain Authority hebben.
Ook heb ik een test gedaan met een vrij nieuwe site. Hiervoor duizenden 60+ DA links gekocht. Allemaal schone links, maar inhoudelijk vrij simpel. Direct een halvering van DA 8 naar 4 en afname van direct zoekverkeer van 50%. Na een maand en want content plaatsen zag ik de DA weer stijgen en ook weer meer zoekverkeer binnen komen. Na het plaatsen van handmatige linkbuilding is het zoekverkeer weer normaal geworden. Maar pas op, uit de algo leaks blijkt wel dat google een zwart boekje bij houdt over ALLES wat er ooit is gebeurt. Zowel goed als slecht.
Google officials roepen van alles en nog wat. Maar ondanks dat er heel wat data bronnen bijgekomen zijn waaruit ze putten blijken de oude vertrouwde SEO tactieken nog altijd te werken.
-
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.