SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Google indexeert niet meer na optimalisatie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
15 februari 2012 om 6:11 pm #22905
Hallo mensen,
Ik zal mijn even voorstellen. Mijn naam is Kevin. Ik ben nieuw op het forum en heb mij aangemeld aangezien ik de hulp van een expert nodig heb voor een kwestie. Het zit namelijk zo:
Ik heb een verouderde website geoptimaliseerd om hoger te scoren in Google. Wat hierbij allemaal veranderd is, is het volgende:
– Het CMS is overgezet van Joomla naar een ander CMS-platform
– Domeinnaam is hetzelfde gebleven, maar het gedeelte in de url na de ‘/’ (slash) is bij elke pagina veranderd
– Web- en ankerteksten zijn aangepast
– Titels en meta discriptions zijn aangepastDe nieuwe website is online gegaan en wat daarna gebeurde is dat er in de SERP’s niks veranderde. Naar mijn weten duurt het max 2 a 3 weken voordat de veranderingen zijn te zien in de zoekresultaten. Nu na 1,5 maand is er nog steeds niks veranderd en beginnen de pagina’s langzaam te verdwijnen in de SERP’s aangezien de titel en de meta discription niet meer te zien zijn. Alleen de oude url is nog te zien in de zoekresultaten.
Het logische gevolg is dat de bezoekersaantallen sterk teruglopen.Aangezien ik weinig verstand heb van webtechniek zou het wel eens hier aan kunnen liggen. Is dit een gevalletje verkeerde webtechniek in ons nieuwe CMS systeem of is er wat anders aan de hand?
Graag jullie hulp. Ik ben jullie alvast zeer dankbaar!
-
15 februari 2012 om 7:26 pm #27020
Kan je de link geven? Naar welk cms is het overgezet?
-
16 februari 2012 om 1:33 am #27022
Ik vermoed dat je de oude urls niet hebt geredirect naar de nieuwe veranderde urls.
Als je urls vervangt is het de bedoeling dat je die 301-redirect naar de nieuwe.
Dat kan met .htaccess op Linux of met httpd.ini op windows server. -
16 februari 2012 om 11:06 pm #27024
Dat de URL in de SERPs blijft, maar de andere links langzaam verdwijnen, is een helder signaal.. Kom ik zo op terug.
Als je zelf de diagnose wilt stellen, zou je eerst moeten beginnen met een gratis account bij Google Webmaster Tools (GWT): http://www.google.com/webmasters/tools/
Verifieer dat je de sitebeheerder bent en je kunt aan de slag. Klik wat rond en doe wat testjes om te kijken wat er mis is. Google zal je site proberen te crawlen en ook aangeven wat er mis is. Bij problemen altijd eerst in GWT kijken.
Wanneer pagina’s in de SERPs blijven maar de descriptions verdwijnen, duidt het vaak op een block in robots.txt. Ik heb even gegoogeled đ , in jouw geval staat er:
User-agent: * Disallow: / #Sitemap: /sitemap.xml
Dat betekent dat geen enkele zoekmachine je site mag bezoeken. En je wilt ze ook al niet je sitemap.xml laten zien. Dat verklaart waarom je site uit de SERPs verdwijnt.
Oplossing: verander ‘disallow’ in ‘allow’ en verwijder het hekje/hashtag.
-
17 februari 2012 om 9:27 am #27026
Wauw, Roger, goed gevonden! Als ik Kevin was zou ik je even een bloemetje mailen…
-
17 februari 2012 om 1:28 pm #27027
Ja dat is knap gevonden. Ik zie geen enkele aanwijzing over welke domein het gaat. đŽ
-
17 februari 2012 om 2:08 pm #27029
Dat vraagt inderdaad om een verklaring van Roger.
-
20 februari 2012 om 1:00 pm #27030
Ik denk dat hij zijn naam heeft gegooglet en gekeken welke site hij beheert. Bij zijn linkedin wordt verwezen naar een website. Dat is het waarschijnlijk đ
-
20 februari 2012 om 6:15 pm #27032
Ja 000 dat zal ‘m zijn. sportclubpartner.nl
Goed gevonden. De blokkering staat er nog steeds in.Het merendeel van de h1’s en titles bestaan uit 1 woord. Daar zou ik meer woorden voor nemen. En de backlinks komen meest van dezelfde domeinen. Daar is meer variatie ook beter.
Maar eerst die Disallow: / eruit !!!
-
28 februari 2012 om 10:14 am #27033
Aansluitend hierop: binnen een maand of 2-3 lanceer ik een drastisch vernieuwde site van een bestaand bedrijf. Dat bedrijf staat op bijna alle belangrijke zoektermen op pagina 1 van de zoekresultaten.
Moet ik me zorgen maken dat ik qua rankings helemaal opnieuw ga moeten beginnen?
-
28 februari 2012 om 3:00 pm #27038
Als de url’s hetzelfde blijven hoef je geen zorgen te maken.
-
28 februari 2012 om 3:11 pm #27039
De domeinnaam blijft uiteraard hetzelfde, maar die url’s zouden wel eens wat kunnen “moderniseren”: nu staat er een soort code achter het domainnaam, maar dat zou moeten wijzigen in wat gebruiksvriendelijkere benamingen. Ook dan geen zorgen?
Bart
-
28 februari 2012 om 3:25 pm #27041
Dan wel.
Wel ff goed nadenken wat het op kan leveren en zal gaan kosten. Stel je voor je bent een paar weken/maanden minder goed vindbaar. Wat dan?
Als het om een paar honderd euro gaat, kan je het gewoon doen. Maar bij tienduizenden euro’s is het een ander verhaal.
Als je de urls toch gaat veranderen, zet wel een 301 redirect van elke oude link naar de nieuwe link.
-
28 februari 2012 om 3:30 pm #27042
Dan is het een ander verhaal. Het is voor die firma zeer belangrijk.
Maar ja, wilt dat dan zeggen dat je als je de website verbetert – hij zal een stuk gebruiksvriendelijker zijn- je ‘gestraft’ wordt met een slechtere ranking? Hmmm….
Die 301 redirect, daar ken ik niets van, maar ik vermoed dat ik dit aan mijn webbouwer kan vragen.
Bedankt voor je feedback.
-
28 februari 2012 om 6:13 pm #22906
Een 301 redirect is essentieel als je url’s gaat veranderen. Zeker vragen aan je webbouwer dus đ
Je wordt niet gestraft, maar Google ziet het als een nieuwe url en die heeft tijd nodig om de positie te krijgen die hij hoort te krijgen. De oude URL is geen unieke pagina meer en daalt dus in de rankings en verdwijnt langzaam. Met een 301 redirect geef je alle waarde van de oude link door naar de nieuwe link.
De nieuwe link zal met de tijd even goed of beter gaan ranken. Het is op lange termijn altijd verstandig, maar als het om grote websites gaat die afhankelijk zijn van Google is het soms een ander verhaal. Dan kan het handig zijn om er goed over na te denken hoe je het gaat aanpakken en of je het mogelijk in delen gaat omzetten etc etc
-
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…
- Canonicals op blogpages om meer verkeer op categorie pagina's te krijgen 15 april 2022 Hoi, Ons online marketing bureau heeft onder een aantal rankende blog pages een canonical gezet die gaat naar een categorie pagina om zo meer verkeer…
- Het gaat niet om kwaliteit, maar kwantiteit 12 februari 2023 10 Links in grote blogs op de meest hoogwaardige sites met een DA van 50+ vs 10 links op schimmige copycat sites van startpagina =…
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.