SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Google Analytics: Eén site, meerdere domeinen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
12 januari 2010 om 10:03 am #21555
Ik kan op het internet geen duidelijk antwoord vinden op het volgende…
Ik heb een fysieke website die te bereiken is via meerdere domeinnamen. In Google Analytics heb ik de site toegevoegd en de bijbehorende volgcode geplaatst. Betekend dit dan ook dat alle bezoeken via http://www.mijnsite.com ook automatisch goed worden gemeten en weergegeven in hetzelfde profiel in Google Anyltics? Dit omdat immers dezelfde volgcode wordt ingeladen. Of is de UA code in de volgcode echt gebonden aan een unieke domeinnaam.
Bij zoeken op dit onderwerp kom ik voornamelijk voorbeelden tegen waarin uit wordt gegaan van twee fysieke websites…
-
14 januari 2010 om 11:22 am #25304
Ik heb een fysieke website die te bereiken is via meerdere domeinnamen.
Je dient je andere domeinnamen met een 301 redirect door te verwijzen naar je ‘fysieke’ website dus waar je hosting etc. achter zit. Je .com wordt dan doorverwezen naar je .nl, hier draait je GA code op dus deze wordt goed gemeten. Die 301 is belangrijk anders wordt het idd een zooitje.
-
14 januari 2010 om 11:31 am #25306
Bedankt voor je reactie. Ik ben bekend met het doorverwijzen op die manier. Dat betekend dat wanneer iemand http://www.mijnsite.com intikt, er uiteindelijk ‘www.mijnsite.nl’ in de adresbalk staat… Maar eigenlijk wil ik niet met zo’n 301 werken en gewoon de URL in de adresbalk tonen die de gebruiker intikt. Is dat dan een manier om alles nog goed te meten?
-
14 januari 2010 om 12:00 pm #25307
Tim, dit is niet goed voor verschillende redenen:
1. Je verdeelt je PageRank over alle domeinen
2. Je branding van je website wordt verdeelt over meerdere domein
3. Dubbele content is niet goed en je weet nooit welke content gaat scoren.Advies: Kies 1 domein en redirect de rest hierheen.
Anders moet je op alle domeinen andere GA codes plaatsen. Maak 1 account aan en werk vervolgens met verschillende GA profielen. 1 code heeft geen zin, hoe weet je dan welk domein, waar en waarmee beter scoort?
-
15 januari 2010 om 8:04 am #21556
Bedankt voor je toelichting. Dat zijn goede argumenten om daar niet voor te kiezen.
Ik vraag me dan alleen wel af of er manier is om in Google Analytics te zien via welke URL de gebruiker binnen is gekozen. Staat dat dan gewoon tussen de verkeersbronnen?
edit: Ik heb het al gevonden via de volgende url http://groups.google.com/group/analytics-help-tracking/browse_thread/thread/5689e5949f92f85e?pli=1
Bij een 301 redirect wordt er geen pagina ingeladen, dus kan google analytics ook niet zien waar je vandaan kwam.
-
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.