SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › geen indexering
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
3 november 2009 om 5:09 pm #21441
Hallo allemaal,
Voor mijn website bingobingo.nl heb ik de site zover geoptimaliseerd als mogelijk is. Helaas zit de tructuur van de site niet echt Google vriendelijk in elkaar en moeten er wat grotere aanpassingen gebeuren.
Toch heb ik een vraag over de voorlopige ranking :
Voor de meeste zoektermen scoor ik een positie in Google (slecht,maar wel een positie), alleen voor de twee belangrijkste termen scoor ik totaal NIET, ik heb dit bij verschillende Position Checkers getest en nergen krijg ik een positie. Het gaat om de volgende zoektermen :
” BINGO ”
” ONLINE BINGO”Iemand enig idee hoe dit kan, ik krijg namelijk wel een score bij bijv. ” ONLINE BINGO SPELEN”
Bij voorbaat dank voor de reacties,
Elsje
-
4 november 2009 om 9:18 am #25082
“online bingo spelen” is om veel redenen makkelijker mee te scoren. Ten eerst bestaat het uit 3 trefwoorden ipv 1 of 2. Ten tweede heb je met je genoemde trefwoorden concurrentie van alle websites in het Engels. En dat zijn er nogal wat. Daarnaast staat dit trefwoord exact zo in de title van je frontpage. Hier hecht Google waarde aan. Gewoon laten staan dus.
Op “online bingo” sta je nummer #296. Je hebt dus wel een positie. De meeste positie checkers gaan niet zover. Tip: zet zoekresultaten op 100 per pagina en dan gewoon zoeken naar je site met Ctrl + F. Op “bingo” sta je misschien wel ergens in de top 1000. Ik heb niet gekeken.
Vergeet de trefwoorden ‘online bingo’ en ‘bingo’ hier heb je massive concurrentie op. Heb je al een goed trefwoord onderzoek gedaan? Gebruik je Analytics data en gebruik dit als basis. Als je echt op deze trefwoorden wilt gaan scoren zul je een zeer grote linkbuilding campagne moeten gaan starten.
Waarom redirect je je homepage naar:
http://www.bingobingo.nl/bingobingonl/bingo/h ome/
?
Overigens vind ik het lettertype wel erg klein op je website en je front page erg druk. Denk aan je doelgroep dat is volgens mij niet de TMF generatie…
-
4 november 2009 om 9:53 am #25083
Super bedankt voor je reactie,
Ik begrijp dat de concurentie killing is op deze trefwoorden, alleen ik dacht dat ik alleen met de nederlandse sites hoefde te concureren 🙁 ..
De redirect is helaas (voorlopig) noodzakelijk, dit omdat we in een soort netwerk zitten van Bingo Sites.
Homepage punt zal ik oppakken, zijn idd geen TMF bezoekers :p
Thanks a lot !!!
-
5 november 2009 om 8:11 pm #25084
Op je homepage staat weinig inhoud, althans weinig tekst. Google ziet dit daarom als een pagina waar weinig informatie op staat waar mensen wat aan hebben, en dat klopt denk ik ook wel. Het is vooral bedoeld om mensen binnen te krijgen.
Als je hoger wilt scoren zul je veel meer tekst op de pagina moeten zetten en bij voorkeur met het woord bingo er vaak in, zie de handleiding van onze grote SEOguru. Je kunt de tekst die er nu staat wel laten staan en onder de knoppen een andere, lange tekst zetten over bingo met daarin je keywords en keywordcombinaties. Alleen de mensen die gaan scrollen zien die tekst en je ranking verbetert wel. Overigens heeft de goalgorilla gelijk als hij stelt dat je op het woord bingo alleen hoog scoort als je een hogere pagerank krijgt en dat lukt je alleen door linkjes te organiseren naar je homepage.
Als tekst zou je iets over de geschiedenis van bingo kunnen vertellen en misschien iets van de ontwikkelingen van bingo op internet, je kunt hier veel keywords combinaties in kwijt waardoor je hoger scoort.Kijk voor tips over webdesign voor ouderen bijvoorbeeld hier.
Succes!
-
9 november 2009 om 9:54 am #25086
bij voorkeur met het woord bingo er vaak in
Ik ben het hier niet mee eens. We gaan dan weer terug naar en dit heeft nauwelijks waarde bij het verhogen van online vindbaarheid. Keyword density wordt vooral door matige SEO bedrijven misbruikt om hun sales pitch op te leuken.
Is dat zo GoalGorilla? Ja, dat is zo. Jullie willen referenties en bewijs? Jullie krijgen referenties en bewijs:
Eenvoudige uitleg waarom keyword density geen nuttige meetwaarde is:
How Search Really Works: The Keyword Density Myth | Search Engine People BlogTientallen experts leggen uit waarom keyword density een mythe is:
Keyword Density | HoboPittige, wiskunde uitleg waarom keyword density niet geschikt is voor het meten van de relevantie van een tekst (voor een bepaald onderwerp) ten opzichte van een index:
The Keyword Density of Non-Sense by Dr. E. Garcia.OK?
Ik zou geen extra content toevoegen op je homepage. Dit gaat je echt niet helpen. Doe een trefwoordonderzoek en maak goede landingspagina’s of begin een blog. Hier is goede copywriting (en SEO) wel op zijn plaats.
-
9 november 2009 om 6:53 pm #25087
Beste Goalgorilla,
Ik baseer bij hier op de handleiding van de SEOguru, waar het volgende staat:
Het is altijd aardig als mensen het niet met je eens zijn, daar kun je dan weer van leren. Bedankt dus voor je post en je linkjes. Ik ben trouwens benieuwd naar wat de SEOguru hierover te zeggen heeft:is dit achterhaalde informatie? Of bestaan hier verschillende meningen over?
-
10 november 2009 om 1:05 pm #21442
Ja, goed dat we deze discussie een keer voeren, dank ook voor de goede verwijzingen. Weliswaar zojuist teruggekeerd van een wortelkanaalbehandeling, en nog een beetje beduusd, hierbij mijn reactie.
In letterlijke zin lijkt keyword-density tegenwoordig geen onderdeel meer uit te maken van de zoekmachine-algoritmes die de rankings bepalen. Wellicht heeft het uberhaupt nooit onderdeel uitgemaakt van de algoritmes, zelfs niet in de 90’s. Zo begrijp ik de artikelen van GoalGorilla. Het is inderdaad een té eenvoudige maat om iets zinnigs te zeggen over een tekst. Waarschijnlijk daarom dat zoekmachines zo veel meer waarde hechten aan de ankerteksten in de verwijzingen naar de verschillende pagina’s. Keyword density kan dus worden geschrapt uit het seo jargon, en daarmee uit mijn handleiding en ebook …
Dit gezegd hebbende moet vermeld worden, en de betreffende artikelen zijn hier heel duidelijk in, dat de keyword frequentie wel degelijk een rol speelt. Niet zo expliciet in de vorm van een dichtheids-getal, maar een complexer getal, namelijk de ’term weight’, die bepaald wordt op basis van een ‘local weight’ en de ‘global weight’. Nu blijkt die local weight berekend te worden uit de keyword frequentie op een pagina. (De global weight is overigens het percentage van het aantal geindexeerde pagina’s binnen de site dat betreffend keyword bevat.)
Ik kan dit niet anders lezen dan dat de pagina’s van de site bij voorkeur wel degelijk betreffende keywords dienen te bevatten. Ik neem daarbij aan dat er een minimum is, en een ook een maximum. Als een pagina namelijk is volgepropt met een bepaald keyword kan dat een indicatie zijn voor spam. Als daarentegen een keyword nauwelijks op een pagina voorkomt kan je je afvragen of je die pagina wilt lezen als je op zoek bent naar dat keyword. Ik ben van mening dat je dit minimum en maximum, ter indicatie, best mag uitdrukken in een dichtheids-getal.
In mijn handleiding noem ik een minimum van 1.5% en een maximum van 15%. Dit is misschien nog steeds wel een aardige maat. Maar, natuurlijk, het verhogen van de dichtheid heeft geen verbeterde rankings tot gevolg, noch het omgekeerde is het geval. Het zijn uitersten of signalen op basis waarvan een contentbeheerder actie kan ondernemen. Keyword density is echter geen factor van belang in de zoekmachine algoritmes.
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.