SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Gaat verse content een nog belangrijkere rol spelen?
Tags: content, verse content
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
4 november 2011 om 10:49 am #22739
Google heeft zojuist aangegeven verse content in meer gevallen een betere positie te geven in de zoekresultaten, althans, ze zijn beter in staat om te bepalen wanneer ze fresh content in de zoekresultaten weergeven. Dit geven ze zelf aan:
Building upon the momentum from Caffeine, today we’re making a significant improvement to our ranking algorithm that impacts roughly 35 percent of searches and better determines when to give you more up-to-date relevant results for these varying degrees of freshness.
Meer info: Giving you fresher, more recent search results – Inside Search
Moeten we hier nou uit opmaken dat verse content een nog belangrijkere rol gaat spelen bij het bepalen van de rankings in Google?
-
4 november 2011 om 1:32 pm #26821
Ik denk dat dit voornamelijk opgaat voor nieuwswaardige berichten. Dat maak ik op uit de voorbeelden die ze geven. Google probeert te begrijpen als je zoekt naar ‘stand Ajax’ (of welke club je ook geïnteresseerd bent) dat je de huidige stand wilt en niet die uit 1960.
Dus is “verse content nog belangrijker” … niet persé. Als er een duidelijk signaal bekend is wel. Ik denk dus dat voor de meeste sites er niets gaat veranderen in hun content strategy.
-
4 november 2011 om 4:53 pm #26822
‘verse content’ is een beetje een containerbegrip. Wat ermee bedoeld wordt is:
– onlangs gepubliceerd
– unieke content
– gerelateerd aan andere unieke, verse content (bijvoorbeeld externe links naar verwante artikelen die ook net zijn gepubliceerd)Natuurlijk speelt dit een (meer) belangrijke rol, omdat het moeilijk te faken is. Het hangt ook af van het type zoekopdracht en de instellingen die je gebruikt (bijvoorbeeld: setting op zoekresultaten van de laatste 24 uur).
-
6 november 2011 om 8:53 pm #26825
Beide goede punten. Het is ook niet verkeerd om oude content up-to-daten zodat je aangeeft dat de tekst actualiteit is en dus nog steeds up-to-date
-
8 november 2011 om 4:03 pm #26835
Beide goede punten. Het is ook niet verkeerd om oude content up-to-daten zodat je aangeeft dat de tekst actualiteit is en dus nog steeds up-to-date
Ik denk dat het volgende ook bedoeld, maar vond het nodig om jouw opmerking enigszins te nuanceren.
Het “up-to-date” houden van je content hangt heel erg af van de omvang van de site. Daarnaast denk ik dat je dit alleen moet doen als er ook werkelijk een toegevoegde waarde is aan de wijziging. Ga niet wijzigen alleen om het wijzigen.
De sites waar ik verantwoordelijk voor ben hebben bijvoorbeeld duizenden content pagina’s en het is heel kostbaar om deze allemaal continu aan te passen alleen maar omwille van het aanpassen. Waar wij naar kijken is of de pagina nog actueel is. Als dit niet zo is dan passen we of de pagina aan of we verwijderen de content en re-directen de URL naar wel actuele content.
-
9 november 2011 om 2:53 pm #22740
Ik heb geen ervaring met redirecten. Zou dat geen oplossing kunnen zijn voor mijn huidige probleem (zie topic Google pikt wijzigingen niet op). Dat ik de pagina’s die hij nog wel vindt, redirect naar de nieuwe?
-
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Het gaat niet om kwaliteit, maar kwantiteit 12 februari 2023 10 Links in grote blogs op de meest hoogwaardige sites met een DA van 50+ vs 10 links op schimmige copycat sites van startpagina =…
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.