SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Featured snippets
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 8 maanden geleden door Alain Sadon.
-
AuteurBerichten
-
-
30 maart 2017 om 5:51 pm #37189
Beste seoguru’s,
De laatste maanden heb ik mij erg verdiept in Featured snippets, echter blijft het een vaag gebied. Meerdere malen is het mij gelukt om een featured snippet te bemachtigen, van positie 8 naar 0 is natuurlijk heel erg mooi.Toch zit ik met enkele vragen, helpt structured data zoals; creativework etc. In de ranking van de snippet? Zo ja, zijn er meer soorten markups waarmee ik de kans op een featured snippet kan verhogen?
Zoals veel sites in google meegeven is dat er geen vaste richtlijnen zijn. Toch denk in dat er marketeers zijn die vaste richtlijnen gebruiken die ze zelf als positief ervaren. Voor mij is dat; het gebruiken van sterke synoniemen in de snippet.
Bedankt voor het lezen, ik hoop op nuttige reacties waar iedereen wijzer van word 🙂 featured snippets zijn nieuw voor de meeste onder ons dus discussie mogelijkheden genoeg dacht ik zo.
Groetjes,
Gerwin
- Dit onderwerp is gewijzigd 7 jaren, 8 maanden geleden door gerwinmorren. Reden: Spelfout
- Dit onderwerp is gewijzigd 7 jaren, 8 maanden geleden door gerwinmorren. Reden: Html zichtbaar
-
31 maart 2017 om 10:49 am #37193
Featured snippets (of zoals Google het noemt “aanbevolen fragmenten”, of zoals we het ook wel noemen “nul-posities”) zijn het laatste jaar een interessante aanvulling geworden op ons seo instrumentarium. Met de landingspagina moeten we dan een direct antwoord formuleren op de zoekvraag. Het betreft dan vragen als “wat is…”, “hoe hoog is…”, “wat betekent…”, etc. Vroeger toonde Google het directe antwoord op basis van Wikipedia, maar nu gebruiken ze ook onze sites.
We kunnen onze pagina op precies zo’n vraag optimaliseren via Title, H1, URL, ankerteksten en content. De content beginnen we dan met “Huppeldepup is…”, en voegen een mooie foto toe van huppeldepup.
Nu betreft jouw vraag de rol van structured data (of rich snippet markup) hierbij. In het algemeen gesproken is de toepassing van structured data goed als 1) Google de content daardoor beter gaat begrijpen en 2) Google de zoekresultaten daardoor kan verrijken en de CTR omhoog gaat. Maar of het behulpzaam is voor het bemachtigen van een featured snippet, weet ik niet. Ik heb dat in ieder geval nooit zo zien gebeuren, noch heb ik daar iets over gelezen. Maar het interessante vraag. Misschien iemand anders?
Meer info Google: https://support.google.com/webmasters/answer/6229325?hl=nl
-
31 maart 2017 om 3:16 pm #37194
Bedankt voor uw reactie, waar ik ook mee zit is dat er langzamerhand ook featured snippets worden gevonden op meer “Commerciële” zoekwoorden als: Payrolling, internet marketing, zoekmachine optimalisatie, keerwanden en ga zo maar door.
Dit zijn echter niet hoe, wat, is vragen. De positie op zoekwoord keerwanden, internet marketing heb ik al eens veroverd voor de featured snippet. Het was een moeilijke opgave, aangezien de website 3 ranken onder de website waarvoor ik de featured snippet wou maken de snippet in bezit had. Het direct kopieren van deze featured snippet werkte echter niet. Wat naar mijn mening best raar is, na veel wikke en wegen heb ik structured data toegevoegd en na het fetchen heb ik de featured snippet kunnen overnemen.
Daarom denk ik persoonlijk dat structured data zeker een rol speelt in het verkrijgen van de featured snippet, zoals u al zij (Google leest de content makkelijker met gemarkeerde data). Het lijkt mij interessant om te weten of meer marketeers hier ervaring mee hebben, en hoe zij dit aanpakken.
Bedankt voor uw reactie
-
-
3 april 2017 om 8:14 pm #37197
Het is interessant je ervaringen hier te vernemen, dank daarvoor. Je verhaal roept twee vragen bij mij op:
1. Hadden je scoringsposities zelf ook voordeel van de implementatie van structured data? In mijn optiek namelijk wel: de ctr gaat omhoog en daarmee je ranking. (En door die hogere ranking maak je meer kans op een featured snippet. Zo bezien zou er een indirect effect kunnen zijn van structured data op de featured snippet.)
2. Met welke schema.org classes heb je die positieve effecten waargenomen?
Dank wederom.
-
13 april 2017 om 8:20 am #37436
Zojuist iets ontdekt omtrent featured snippets, tis iets interessants naar mijn mening. De afbeeldingen in de featured snippet hoeven niet altijd de afbeelding te zijn van een website waarvan de tekst is. Hier een voorbeeld:
Ben benieuwd wat jullie hiervan denken, is dit iets nieuws vanuit de featured snippet? Of bestond dit al, viel mij vandaag op. En ik dacht ik deel het met jullie.
-
13 april 2017 om 10:03 am #37437
Zojuist nog een voorbeeld gevonden, ik denk dat ze bij google iets nieuws aan het uit proberen zijn. Afbeeldingen worden nu (denk ik) ook in de featured snippet weergegeven op basis van of het bij de snippet past en niet op website van de snippet.
Zou dit een experiment zijn van google omtrent featured snippets? Ik hoor graag iemands mening hierover.
-
14 april 2017 om 4:13 pm #37438
Wonderlijk. Lijkt me algoritmisch erg lastig en omslachtig ook om dit soort featured snippets te realiseren.
-
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.