SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › "Eigen" zoek resultaten in Google index
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
27 oktober 2009 om 3:25 pm #21427
Is het volgende verstandig te doen en zoja, hoe kan je dit dan het beste aanpakken?
Ik liep van de week tegen het volgende aan. Ik sprak met een Franse collega en tikte tijdens dit gesprek de volgende zoekopdracht in:
kisch lorraine – Google zoeken (vraag me niet waarom deze zoekopdracht)Het eerste resultaat is een “leeg” zoek resultaat bij een site:
kisch lorraine Recipes at Epicurious.comIk heb hetzelfde (veel zoekopdrachten laten indexeren) bij veel meer sites gezien.
Aangezien wij ook een zoekmachine op onze site hebben staan is het zeker een optie om deze zoekresultaten van deze zoekmachine open te zetten via een lange lijst met zoek opdrachten. Is dit SPAM?
Zo niet, hoe zou ik dit dan moeten oppakken? Zou ik een sitemap.xml kunnen aanmaken met een groot aantal zoekopdrachten en er voor kunnen zorgen dat de zoek resultaten pagina’s in onze zoekmachine goed indexeerbaar zijn? Of moet ik een hierarchische structuur door deze zoekopdrachten maken? En moet er in een bepaald percentage een wisselend resultaat zijn of is dat niet belangrijk?
Bedankt voor het advies. Mocht mijn vraag onduidelijk zijn laat het me dan even weten.
-
27 oktober 2009 om 4:31 pm #25065
1. Vreemd dat Google dit niet verbeterd in Quiche Lorraine. Een woord verkeerd spellen kan veel opleveren (denk aan buro ipv bureau), maar de zoekvolumes zullen een stuk lager zijn. Google zal vaak verbeteringen geven, dus verwacht niet veel bezoekers op dit soort trefwoorden.
Het eerste resultaat is een “leeg” zoek resultaat bij een site:
kisch lorraine Recipes at Epicurious.comKlopt ik verwacht echter een heel hoog weigeringspercentage, 99% ofzo..
Aangezien wij ook een zoekmachine op onze site hebben staan is het zeker een optie om deze zoekresultaten van deze zoekmachine open te zetten via een lange lijst met zoek opdrachten. Is dit SPAM?
Wat zijn deze zoekresultaten? Zijn dit niet gewoon pagina’s die sowieso wel te bereiken zijn. In dat geval zouden ze al geïndexeerd moeten zijn en ga je met deze pagina’s de concurrentie aan.
Ik krijg het gevoel dat je erg gefixeerd bent op bezoekersaantallen, maar bekijk eens goed wat een zoekresultaat een bezoekers vanuit een zoekmachine voor meerwaarde geeft en of er niet een meer natuurlijke mogelijkheid is om te scoren op de trefwoorden van je website.
-
28 oktober 2009 om 10:11 am #25066
Ik krijg het gevoel dat je erg gefixeerd bent op bezoekersaantallen, maar bekijk eens goed wat een zoekresultaat een bezoekers vanuit een zoekmachine voor meerwaarde geeft en of er niet een meer natuurlijke mogelijkheid is om te scoren op de trefwoorden van je website.
Ik begrijp je opmerking over dat het op traffic gebaseerd is en minder op de kwaliteit van het bezoek. Er zijn echter vele sites die hun resultaat pagina’s van hun zoek machine openen voor SEO en ik vroeg me af of dit “white hat” of “black hat” is en als dit “white hat” is op welke manier je dit dan het beste kunt inzetten.
Mijn voorbeeld was misschien ongelukkig gekozen waardoor mijn werkelijke vraag niet duidelijk overgekomen is. Het is beslist niet mijn intentie om mensen naar een leeg resultaat te leiden, maar zoals gezegd hebben we relatief veel content en ik wil dat op de slimste en eenvoudigste manier openen voor zoekmachines en dus de bezoekers. Maar wel op een geoorloofde manier en op een voor bezoekers logische manier. Als ze een bepaalde zoekopdracht doen bij Google en als wij verschillende content hebben die daar aan voldoet, dan zou het zinvoller kunnen zijn om meer dan één resultaat te tonen en ze dus naar onze resultaten te leiden.
-
28 oktober 2009 om 3:34 pm #25072
Het is geen spam, je laat immers aan Google niet iets anders zien dan je aan je gebruikers laat zien. Ik heb redelijk recent een verhaal vernomen van een bedrijf die precies hetzelfde heeft gedaan en daar zeer goede resultaten mee bereikte. Als de pagina’s verder geen of weinig content hebben is het aan Google om ze niet hoog te laten waarderen. Het probleem ligt dus bij hen en niet bij jou.
-
28 oktober 2009 om 3:41 pm #25073
Op welke manier zou je dit aanpakken? Google sitemap.xml, of pagina direct gelinkt vanaf homepage met vervolg pagina’s met veel directe zoekopdrachten, of is er volgens jullie nog een betere/sterkere methode?
-
28 oktober 2009 om 3:52 pm #21428
sitemap.xml voegt niet iets toe, behalve dat e.e.a. sneller wordt geindexeerd, maar dat lijkt me niet direct van belang. Als je een goede hierarchie weet aan te brengen in je zoekopdrachten en je die laat terugkomen in je directorystructuur is dat goed. Dan zou je homepage de top van de hierarchie worden.
Als je bijvoorbeeld een website over vervoersmiddelen hebt en men bij jou bijvoorbeeld zoekt op ‘fiets’, ‘auto’, ‘gazelle’ en ‘audi x290′, kan je vanaf de homepage linken naar auto’s zowel als fietsen en vanuit auto’s weer door naar audi x290′, etc. De url’s worden dan /autos/, met een link naar /autos/audi-x290. En neem dan breadcrumbs op de pagina’s op. Het liefst zou je zo’n hierarchie geautomatiseerd opstellen.
-
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…
- Google Analytics alternatieven 23 december 2024 Hi allemaal, ik ben op zoek naar alternatieven voor GA4 om organische omzet te meten. Hebben jullie aanbevelingen? Dankjewel!
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.