SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › domeinnaam, subdomein of map?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
30 augustus 2015 om 2:38 pm #24343
Beste SEOguru-forumgebruikers!
Mijn situatie:
Ik heb een landingpage gemaakt voor een nieuw soort fiets ontwerp, met als doel email-leads te genereren, omdat het product binnenkort te koop is en we nu vooral de interesse van mensen willen peilen. De website legt het gehele concept uit en vraagt de bezoeker om zijn/haar email achter te laten voor een newsletter. Het product heeft de naam “Drupple” en valt onder het bedrijf/merknaam “Biker” (verzonnen namen). Biker is een bedrijf met al redelijk wat online reputatie, zowel op haar domeinnaam als door de producten die zij in het verleden heeft geproduceerd en verkocht, maar momenteel niets meer verkoopt. Een herintroductie vh bedrijf dmv de nieuwe fiets zal dan ook binnenkort dmv de landingpage plaatsvinden. Enerzijds willen we dus meeliften met de reeds bestaande merknaam/bedrijf “Biker” en haar opgebouwde online waarde en anderszijds willen we de leads vooral en eigenlijk direct naar de landingpage geleiden.Mijn vraag:
Wat is jullie advies voor het online gaan met onze landingpage; op ofwel een losstaand domeinnaam ofwel een subdomein ofwel een map? Dus:
Optie 1: Los domein – vb: drupplefiets.nl (naam+belangrijkste zoekterm en dus losstaand van de biker-domeinnaam)
Optie 2: Subdomein – vb: drupple.biker.nl
Optie 3: Map – vb: biker.nl/druppleIk heb hier natuurlijk verschillende artikelen over gelezen, maar allen niet recent of niet voor deze specifieke situatie toepasbaar…
Als informatie om hier iets over te kunnen zeggen ontbreekt, dan hoor ik dat graag:)
Alvast bedankt voor jullie advies!
-
30 augustus 2015 om 3:29 pm #28361
In een Whiteboard Friday uit februari 2015 legt Rand Fishkin van Moz 3 onderwerpen uit, waarvan onderwerp 1 en 3 antwoord geven op jouw vraag. De samenvatting is: maak alles onderdeel van één domein. Niet meerdere domeinnamen, niet meerdere subdomeinen, maar één domein.
Toepassend op jouw geval: doordat het valt onder het paraplumerk dat al enige linkwaarde heeft, heeft de introductie van de fiets een kruiwagen, een voorsprong die het niet zou hebben als je met een volledig nieuwe domeinnaam begint.
Bovendien, alle linkwaarde die de fiets verzamelt, heeft dan niet alleen voordeel voor de fiets maar ook voor het paraplumerk, wat in de toekomst mogelijkheden biedt om eenvoudig meer producten onder het paraplumerk aan te bieden; immers, het gehele domein heeft dan meer linkwaarde opgebouwd (m.b.v. het fietsmerk). -
30 augustus 2015 om 3:56 pm #28362
Hi Roger, bedankt voor je snelle reactie en top-link! Ik heb net het filmpje bekeken en het lijkt me vrij duidelijk dat het advies is om te gaan voor 1 domeinnaam + eventueel mappen. In ons geval betekent dit dus dat we alle bedrijfsinfo en reeds opgebouwd portfolio onder “biker.nl” plaatsen en de landingpage onder biker.nl/drupple. Klopt dit dan zo:)?
-
1 september 2015 om 8:03 pm #24344
Ja, klopt. Maar voor de duidelijkheid, het belangrijkste is dat alle content onder één domein valt; of het mapjes zijn, is minder belangrijk. Maar omdat een goede site vaak best wat content heeft, zul je het na 10 pagina’s vaak vanzelf al in mapjes organiseren.
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.