SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Dierenpark Emmen met evenementensite bovenaan
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
18 november 2009 om 5:55 pm #21459
Een vreemde ontwikkeling. Dierenpark Emmen heeft op dit moment het evenement “China Festival of lights”. Hiervoor hebben ze een website gelanceerd en deze website staat zonder pagerank in Google boven de eigen website als je in Google zoekt op Dierenpark Emmen. Dit terwijl er in mijn opinie geen discussie over mogelijk is wat er relevanter is.
Wat me verder ook opviel is dat de site van Dierenpark Emmen niet start in de root.
Is er een redirect(301 of 302) geplaatst vanaf de root?
Is het mogelijk om dit op deze wijze te doen?
-
18 november 2009 om 9:21 pm #25115
Google houdt van RELEVANTE en NIEUWE content. Voor dierenpark emmen is niets relevanter op dit moment dan dit festival. Ik kom er twee keer per maand ongeveer en ook IN dierenpark emmen heb je het idee dat er meer festival is dan dierenpark.
Zeer goed geindexeerd dus in dit geval door Google. Ook zuller er veel en recente backlinks zijn die dit ondersteunen.
Er is ook een redirect geplaatst inderdaad. dierenparkemmen.nl en dierenpark-emmen.nl gaan direct naar de nieuwe site.
Dat zegt eigenlijk al genoeg. Als het dierenpark het zelf al de belangrijkste website van het dierenpark vindt ?!?
-
18 november 2009 om 10:21 pm #25116
Ik kom er twee keer per maand ongeveer en ook IN dierenpark emmen heb je het idee dat er meer festival is dan dierenpark.
Misschien is Matt Cutts ook in Dierenpark Emmen geweest? :rolleyes:
En als we nog een paar keer ‘dierenpark emmen’ in onze discusie noemen, staan wij waarschijnlijk straks nr1…. Mooi in ieder geval dat de naam van de thread ook netjes begint met ‘dierenpark emmen’.
-
19 november 2009 om 8:40 am #25117
Als je Dierenpark Emmen intikt, wordt deze geredirect naar China Festival Of Lights – Chinees festival in Emmen. Vandaar dat Google deze bovenaan zet. Op de site staat dan een link naar Dierenpark Emmen.
En inderdaad houdt Google ook van content, die sterk in de belangstelling staat (query deserves freshness noemen ze dit). Als je in Google Trends for Searches de trend voor de zoekterm ‘china festival of lights’ bekijkt, dan zie je een lijn die steil omhoog loopt. Dat betekent dat het aantal zoekopdrachten met deze term sterk toeneemt de laatste tijd. Het is ‘hot’ nieuws en daarom zet Google de site ook bovenaan.
-
19 november 2009 om 10:58 am #25118
deze website staat zonder in Google boven de eigen website als je in Google zoekt op Dierenpark Emmen.
Ok, nogmaals. Als de website boven de andere site staat is de PageRank uiteraard hoger dan die van de eigen website, anders zou deze pagina niet hoger ranken. Waar je naar hebt gekeken is de Toolbar PageRank. Dit is iets anders en kun je dus niet als argument gebruiken.
Redirects check ik altijd met deze Redirect Checker, die werkt goed.
We zien dan dat er geen 302 of 301 wordt gebruikt, maar een meta refresh redirect na 0 seconden. Blijkbaar ziet Google dit als een permanente redirect en heeft daarom deze tijdelijke website inclusief sitelinks bovenaan gezet op dit trefwoord.Dit heeft dus niets met links, content of een bezoek van Matt Cutts aan de dierentuin (:p) te maken.
Ik heb even contact opgenomen met Dierentuin. Ze waren hier niet van op de hoogte. Ik heb ze aangeraden een tijdelijke 302 redirect te plaatsen ipv de meta refresh.
-
19 november 2009 om 11:18 am #25120
Het lijkt me nu wel duidelijk: het feit dat Dierenpark Emmen zélf (via de meta-refresh, inderdaad) meent dat de ‘China Festival of lights’ – website getoond moet worden als men naar hun website gaat, is voldoende reden voor Google om de laatste te tonen. Dat is dus mooi gedaan van Google.
Wat PageRank betreft begrijp ik de stelling van GoalGorilla niet helemaal. Indien een website hoger scoort dan de andere kan je niet zeggen dat de PageRank van de ene hoger is dan de andere. PageRank wordt (eens in de zoveel tijd) berekend op basis van de verwijzingen naar de betreffende pagina (d.w.z. de PageRank’s van die verwijzende pagina’s en het aantal verwijzingen van de verwijzende pagina’s). Daar komt voor iedere pagina dus een getal uitrollen. Daar dit een nogal onhandig getal is, wordt het afgebeeld (via een logaritmische formule) op een getal tussen 0 en 10. Dit is de Toolbar PageRank.
PageRank en Toolbar PageRank zijn dus in de kern dezelfde.
Pagerank en Trustrank uitgelegd | SEO guru -
21 november 2009 om 9:51 am #21460
Het vervolg van deze discussie is verplaatst naar een nieuwe thread onder de naam ‘PageRank (PR) versus Toolbar PageRank (TBPR)
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.