SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › De toekomst van zoekmachines – vraag 7
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
12 februari 2009 om 9:57 am #21235
Search Engine Advertising wordt steeds meer ingezet door bedrijven. Gaat het adverteren winnen van de normale website optimalisatie of blijven beiden onderdelen belangrijk?
=========
-
22 februari 2009 om 10:27 pm #24769
Search Engine Advertising wordt steeds meer ingezet door bedrijven. Gaat het adverteren winnen van de normale website optimalisatie of blijven beiden onderdelen belangrijk?
Er wordt aanzienlijk meer besteed aan SEA dan aan SEO. Door de enorme groei aan de kant van zoekmachine adverteren nemen daar de prijzen per klik toe vanwege het veilingmodel wat hieraan ten grondslag ligt. Mede daardoor zie ik een toename van SEO bestedingen.
Beide onderdelen blijven in ieder geval belangrijk. Want uiteindelijk gaat het om het meest relevante antwoord na een zoekvraag. En of dit antwoord in het gesponsorde- of natuurlijke antwoordenlijstje staat, maakt dan in feite niet uit.
-
26 februari 2009 om 9:32 pm #24782
Een gecombineerde optimalisatie- campagne strategie komt mijns inziens de relevatie en daardoor de vindbaarheid ten goede. De kans op hoog scoren via SEO en SEA neemt toe. Afhankelijk van het beoogde doel zal een keuze gemaakt worden. Ga je voor quickwins dan is SEA de keuze.
-
27 februari 2009 om 2:15 pm #21236
Er gaat veel meer geld naar sea dan naar seo. Dat zal zo blijven, hoewel ik verwacht dat de investeringen in seo relatief gezien sneller zullen stijgen dan die in sea, gegeven de economisch uitdagende tijden. Voordeel van seo is namelijk dat het beperkte investeringen betreft. Bij sea heb je te maken met continu doorlopende klikkosten (en meestal ook maandelijkse beheerkosten, bij uitbesteding van het onderhoud van de campagnes).
Bij seo is het de kunst om op belangrijke zoekwoorden hoog te gaan scoren. Als dat eenmaal gerealiseerd is, kan je daar meestal langere tijd van profiteren. Dan zijn de kliks gratis en zijn er geen maandelijkse beheerkosten meer nodig.
Ben het met Jurgen eens dat een gecombineerde aanpak helemaal ideaal is. Dan kan je via AdWords uitzoeken welke zoekwoorden goed renderen om op die woorden vervolgens te gaan optimaliseren m.b.t. de organische resultaten. Maar ik haast mij toe te voegen dat dit zeker niet noodzakelijk is: rechtstreeks optimaliseren op basis van de door zoekers gebruikte zoekwoorden (via het Google hulpprogramma voor zoekwoorden) is meestal ook afdoende.
-
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.