SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Content van pagina in meta description
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
19 november 2009 om 4:08 pm #21457
Goeiedag,
Omdat mijn interesse voor SEO groeit, en ik een vraag niet beantwoord krijg door te zoeken, heb ik me hier aangemeld. Ik wil met deze vraag dan ook gelijk binnen vallen:
in de SEO beginnershandleiding van Google staat het volgende: “De volledige inhoud van het document kopiëren en in de metatag met de beschrijving plakken”
Is het raadzaam om helemaal geen content van de pagina te kopieren en daarin te plakken? En waarom dan niet? Of is het raadzaam om niet ALLE content te kopieren en daarin te plakken. En waarom dat niet?
Volgens mij is het sowieso het beste om voor elke pagina een aparte description te schrijven, maar dat staat hier voor mij even los van.
bvd,
Tim
-
19 november 2009 om 5:40 pm #25127
Het is niet handig om op 1 en dezelfde pagina twee keer hetzelfde neer te zetten.
In de beschrijving tag van de meta data kun je het beste een samenvatting van de webpagina geven met extra aandacht voor het zoekwoord waar die pagina zich op richt.
Deze beschrijving wordt vaak in de zoekresultaten gebruikt en is een goede plek om eventuele bezoekers naar je website te krijgen. Google houdt zich echter het recht voor andere snippets in de zoekresultaten te tonen als ze dat goed dunkt.Denk ook aan een goed titel voor je pagina.
-
20 november 2009 om 10:35 am #25128
Ik sluit met aan bij site-maker. Voor de meta description geldt een maximum van 150 tekens, dus de volledige inhoud van het document kopiëren lijkt een beetje veel. Ik gebruik ons eigen tooltje om het aantal karakters bij te houden per pagina: Tel het aantal karakters – GoalGorilla
-
20 november 2009 om 11:43 am #25130
Bedankt voor de reacties. Dat teveel tekst overbodig is, was gelukkig al bekend bij mij. Er is maar plaats voor een bepaald (150 blijkt nu dus?) karakters. Maar waarom werkt het beter om voor deze beschrijving een samenvatting van je content te maken, ipv de eerst 150 karakters te kopieren? Om de gebruiker in Google met die samenvatting het beste beeld te geven van wat er op de pagina te zien is?
Ziet Google het als duplicate content wanneer je besluit om de tekst letterlijk uit je content te halen?
-
20 november 2009 om 11:49 am #25131
Maar waarom werkt het beter om voor deze beschrijving een samenvatting van je content te maken, ipv de eerst 150 karakters te kopieren?
Ik zou niet zo zeer een samenvatting maken. De tekst is een middel om een bepaald doel te bereiken. Je wilt de lezer aansporen een handeling te verrichten of hem ergens van te overtuigen.
Het doel van je description is dat als een zoeker in Google deze tekst leest dat hij geprikkeld wordt om je website te bezoeken. Je moet dus een goede teaser schrijven waardoor mensen graag verder willen lezen.
Daarna zijn ze al op je website en is het doel anders, je wilt de bezoeker behouden op de site en ze vervolgens verder informeren om een bepaalde conversie te maken.
Goede copywriters kunnen lezers hiertoe prikkelen. Dit zorgt voor een hogere click-trough-rate van jou zoekresultaat in Google. Dit levert dus meer bezoek op! -
6 december 2009 om 1:39 pm #21458
Neem hier eens een kijkje: Google centrum voor Webmasters.
Kan je veel nuttige informatie vinden en op het forum krijg je meestal redelijk goede antwoorden.
-
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- 3,18K pagina's zijn uitgesloten 4 maart 2022 Hallo, Om te beginnen wil ik vast zeggen dat ik nieuw ben in het opzetten van een website. Ik heb een eigen website ( mijnsportartikelen.nl…
- Canonicals op blogpages om meer verkeer op categorie pagina's te krijgen 15 april 2022 Hoi, Ons online marketing bureau heeft onder een aantal rankende blog pages een canonical gezet die gaat naar een categorie pagina om zo meer verkeer…
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.