SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › concurreren met onszelf?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
19 januari 2016 om 1:09 pm #24509
Onlang ben ik aan de slag gegaan bij TeleForwarding, en loop gelijk al tegen een lastige kwestie aan. Er zijn nu meerdere domeinen/identiteiten:
– http://www.teleforwarding.com main site
– http://www.teleforwarding.de – Duitse markt is de voornaamste, apart servicen
– http://www.i-plus.nl – focust op Nederlandse nummers, is een volledig Nederlandse site en de oorsprong van TeleForwarding
– http://www.teleforwarding.nl – focust op Nederlanders en Belgen die internationale telefoonnummers behoeven (bestaat met name ivm NL-talig zoekgedrag)
– http://www.teleforwarding.at /.be/.ch linken door naar .nl & .de (ook deze bestaan ivm gebruik van lokale google domeinen om te zoeken)Het probleem zit in het bestaan van TeleForwarding.nl naast I-Plus.nl, beide bedienen feitelijk een andere doelgroep: IP focust puur op Nederlandse nummers/doelgroep en TF focust op Nederlanders en Belgen die internationale telefoonnummers behoeven. Hun zoekcriteria zijn anders maar deze leveren erg weinig tot geen traffic op. Waar wel veel op wordt gezocht (en we ook traffic uit halen) is bijvoorbeeld 0800 nummers.
Dus ook al is de dienstverlening anders, de keywords zijn hetzelfde. Evt zouden we paginas met keywords kunnen maken als 0800 nummers België en 0800 nummers Duitsland om TeleForwarding.nl internationaler te maken, maar dan nog zit 0800 wel in de keyword combinatie en daarom vermoed ik dat we met TeleForwarding.nl met I-Plus.nl concurreren qua keywords, in elk geval in bepaalde gevallen (0800, geo, deels 0900), want er is geen andere mogelijkheid.
We kunnen ook niet opboksen tegen de grote spelers en adwords budgetten, veel relevante zoektermen leveren (vrijwel) geen traffic op, en de goed scorende termen doen zowel TeleForwarding.nl als I-Plus.nl het goed als we kijken paginas/posities bij de zoekresultaten. De vraag is dus of ons vermoeden mbt zelf-concurrentie juist is, of dat er wellicht een oplossing is die we over het hoofd zien?
-
19 januari 2016 om 3:35 pm #28510
Misschien wat kort door de bocht, maar als i-plus en teleforwarding dezelfde keywords targeten, maar met een andere dienstverlening… is het dan geen goed idee om de sites te combineren? Oftewel alles op bijv. teleforwarding.nl? Hoef je niet aan twee sites te werken en kun je ook voor de lagere keywords gaan, met dezelfde website.
-
19 januari 2016 om 4:09 pm #28511
Misschien wat kort door de bocht, maar als i-plus en teleforwarding dezelfde keywords targeten, maar met een andere dienstverlening… is het dan geen goed idee om de sites te combineren? Oftewel alles op bijv. teleforwarding.nl? Hoef je niet aan twee sites te werken en kun je ook voor de lagere keywords gaan, met dezelfde website.
Dank voor je reactie Klaas! Ja dat leek mij ook voor de hand liggend, maar we moeten nu de owner daar van zien te overtuigen (hij begon 12jr terug met I-Plus) met harde data en/of stevige onderbouwing, los van het feit dat het ook beter is voor de algehele identiteit van TeleForwarding..
Wat bedoel je precies met ‘lagere keywords’? De keywords waar minder op wordt gezocht op de site versterken om daar beter op te scoren?
-
19 januari 2016 om 4:15 pm #28512
Dank voor je reactie Klaas! Ja dat leek mij ook voor de hand liggend, maar we moeten nu de owner daar van zien te overtuigen (hij begon 12jr terug met I-Plus) met harde data en/of stevige onderbouwing, los van het feit dat het ook beter is voor de algehele identiteit van TeleForwarding..
Sentimentele waarde, altijd vervelend om tegen te argumenteren. Leg uit wat de positieve en wat de negatieve punten zijn. Het enige negatieve wat ik namelijk kan verzinnen is dat een bepaalde domeinnaam niet meer gebruikt wordt. Je mag mij altijd quoten als SEO Specialist, wellicht dat dat helpt. 😉
Wat bedoel je precies met ‘lagere keywords’? De keywords waar minder op wordt gezocht op de site versterken om daar beter op te scoren?
Met lagere keywords bedoel ik de zoektermen/keywords waar minder op gezocht wordt. De andere optie is namelijk om die zoektermen te gebruiken op de 2e website, zodat je niet je eigen concurrent wordt. Ipv eigen concurrent te worden, kun je die nu op de 1e website erbij pakken en zodoende die website in z’n totaliteit verbeteren.
-
19 januari 2016 om 4:29 pm #28513
Sentimentele waarde, altijd vervelend om tegen te argumenteren. Leg uit wat de positieve en wat de negatieve punten zijn. Het enige negatieve wat ik namelijk kan verzinnen is dat een bepaalde domeinnaam niet meer gebruikt wordt. Je mag mij altijd quoten als SEO Specialist, wellicht dat dat helpt. 😉
Met lagere keywords bedoel ik de zoektermen/keywords waar minder op gezocht wordt. De andere optie is namelijk om die zoektermen te gebruiken op de 2e website, zodat je niet je eigen concurrent wordt. Ipv eigen concurrent te worden, kun je die nu op de 1e website erbij pakken en zodoende die website in z’n totaliteit verbeteren.
Hehe zal t onthouden… Maar ja dat is het juist, hij wil ze beide in stand houden omdat hij ervan overtuigd is dat het aparte entiteiten betreft die ook prima gescheiden kunnen bestaan. Dus voordelen van samenvoegen liggen voor de hand en we hebben munitie genoeg, daarom ben ik op zoek naar meer concrete nadelen van het in stand houden van beide. Fijn om te horen dat we op de goede weg zaten 🙂
Wat betreft keywords: de overlap is dusdanig groot en het verschil in keywording dusdanig klein, dat splitsen feitelijk geen optie is en we inderdaad ons hard willen maken voor het creeeren van 1 optimaal (NL) platform!
-
19 januari 2016 om 6:21 pm #28514
Nadelen van het in stand houden van beide:
– Extra kosten (hosting, domeinnaam, linkbuilding)
– Extra werk (extra content, linkbuilding, social media)Maar als voordeel kun je ook trachten beide websites voor dezelfde keywords laten ranken, al raad ik dat persoonlijk vaak af, indien je het ook kunt bundelen.
-
21 januari 2016 om 4:18 pm #28518
Nadelen van het in stand houden van beide:
– Extra kosten (hosting, domeinnaam, linkbuilding)
– Extra werk (extra content, linkbuilding, social media)Maar als voordeel kun je ook trachten beide websites voor dezelfde keywords laten ranken, al raad ik dat persoonlijk vaak af, indien je het ook kunt bundelen.
We hebben ons best gedaan, maar er spelen ook wat andere belangen. Helaas, in ieder geval hartelijk dank voor je reacties Klaas!
-
21 januari 2016 om 5:36 pm #28519
We hebben ons best gedaan, maar er spelen ook wat andere belangen. Helaas, in ieder geval hartelijk dank voor je reacties Klaas!
Geen probleem. Hoe gaan jullie nu verder, is dat al duidelijk?
-
23 januari 2016 om 2:36 pm #28527
Geen probleem. Hoe gaan jullie nu verder, is dat al duidelijk?
Ja, i-plus.nl blijft bestaan maar daar zal verder geen marketing/communicatie aan te pas komen. Beetje aparte constructie, maar het is niet anders…
-
23 januari 2016 om 3:04 pm #28528
Ja, i-plus.nl blijft bestaan maar daar zal verder geen marketing/communicatie aan te pas komen. Beetje aparte constructie, maar het is niet anders…
Okay, dat is duideiljk. Veel succes verder met de SEO campagnes, indien je hulp nodig hebt, weet je mij/ons te vinden!
-
23 januari 2016 om 6:25 pm #24510
Okay, dat is duideiljk. Veel succes verder met de SEO campagnes, indien je hulp nodig hebt, weet je mij/ons te vinden!
Zeker! Dank voor je input 🙂
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.