SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Belang van competition
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
13 december 2015 om 8:38 pm #24469
Hallo,
Het boek van seo Guru heeft me al een pak verder geholpen, waarvoor dank.
Echter, waar ik voorlopig nog geen antwoord op vind: hoe kies je de zoekwoorden uit waarop je wil focussen, rekening houdende met de competitie (via Google Keyword Planner).Zowat al de interessante keywords hebben een competition van 1, het hoogste. Welke moet ik daar nu uitkiezen? Daar vind ik niet meteen een antwoord op.
Groet!
-
21 december 2015 om 1:08 pm #28490
Dag Lisa, fijn dat het boek je verder heeft geholpen.
Als alle zoekwoorden een hoge concurrentie hebben (ik neem aan dat je doelt op de concurrentie in de zoekwoordplanner, en je het dus hebt over de AdWords-concurrentie), dan zou ik mij niet op voorhand laten afschrikken. AdWords- en organische-concurrentie zijn immers niet hetzelfde. Maar goed, als je niet verwacht, gegeven je tijd en middelen, organisch te kunnen concurreren, dan zou je kunnen onderzoeken of er ook interessante zoekwoorden in de long-tail te vinden zijn.
-
21 december 2015 om 5:09 pm #28493
Bedankt voor je antwoord!
Ik heb zeker onderzocht of er interessante longtail-zoekwoorden zijn, echter hebben die volgens de keyword planner ook allemaal een concurrentie (adwords) van 1 of 0,95 etc…
Als ik dan de SEO-tools test (moz, kwfinder, market samurai, …), krijg ik ook al geen eenduidig antwoord. KWfinder stelt dat het op vlak van SEO-concurrentie best wel meevalt, terwijl MOZ me eerder de hoop doet verliezen. Echt grote verschillen in hun analyses!
Welke tool gebruikt u liefst om de SEO-concurrentie te analyseren (en dus niet de SEA-concurrentie, die je standaard meekrijgt via de Keyword Planner, maar mijn insziens niet veel zegt.)
groet!
-
23 december 2015 om 11:40 am #28494
Beide tools (KWfinder en Moz) werken op basis van de moeilijkheid van de top10-zoekresultaten op betreffend zoekwoord. KWfinder gebruikt daarbij getallen van MajesticSEO (trustflow, citationflow) en Moz gebruikt hun eigen getallen (MozTrust, MozAutority, etc.). KWfinder gebruikt daarbij ook PageRank (PR) en een aantal sociale signalen (FB likes, Google +1’s). Juist op dat punt lijkt me KWfinder wat slechter: PR is al twee jaar niet meer geüpdatet en Google maakt geen gebruik maakt van sociale signalen als FB likes. Ik zou dus Moz gebruiken.
-
29 december 2015 om 9:55 am #24470
Keyword finder kende ik niet niet en lijkt me erg handig, bedankt voor de info 🙂
Zelf vind ik de volgende blogpost/video erg goed, waarin ook naar andere criteria wordt gekeken voor keyword onderzoek.
https://moz.com/blog/cant-do-keyword-research-like-its-2010-whiteboard-friday
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.