SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › AuthorRank – Wat u moet weten voor SEO succes in 2013
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
17 december 2012 om 4:25 pm #23430
Google AuthorRank is het nieuwste op het gebied van SEO in 2013. U kunt zich nu al voorbereiden zodat u niet voor onaangename verrassingen komt te staan. Ik heb een lijst gemaakt met kwaliteitswebsites die precies uitleggen wat AuthorRank is en hoe zich het beste kunt voorbereiden.
-
17 december 2012 om 6:04 pm #27613
Mooie lijst, dank!
Past deze er ook niet bij: https://www.seoguru.nl/seo-blog/verrijk-zoekresultaten-google-plus/ ?
Zie nabespreking.
Kom ik toevallig tegen… -
17 december 2012 om 7:30 pm #27614
Mooie lijst, dank!
Past deze er ook niet bij: https://www.seoguru.nl/seo-blog/verrijk-zoekresultaten-google-plus/ ?
Zie nabespreking.
Kom ik toevallig tegen…Die is ook zeker goed genoeg. Is gelijk toegevoegd aan de lijst.
-
17 december 2012 om 8:53 pm #27615
Content is king en auteurschap wordt een belangrijke factor. Die combinatie kan dus een factor van belang worden, of is het al. Vak inhoudelijke discussie’s worden ook vaak gevoerd op Linkedin groepen die gesloten zijn. Op die groepen kunnen wel waarderingen worden gegeven, maar ze zijn niet openbaar. Tellen deze artikelen / bijdragen aan discussie’s dan niet mee in de auteur ranking?
-
17 december 2012 om 9:20 pm #27616
@Lever
Als de groepen gesloten zijn, dan kan Google ze niet zien en dus ook niet indexeren. Dat betekent ook dat van de discussies in de gesloten groepen dus niet de likes, tweets, etc. geteld kunnen worden. +1’s zouden nog wel geteld kunnen worden, maar het is dan onbekend hoe de tekst eruit ziet en wie de auteur is.Maar ik denk dat je authorrank breder moet zien. Zelf vind ik authorrank ook geen goede naam. Socialrank is al beter. Het zal het komend jaar veel meer gaan om de autoriteit die je opbouwt als persoon of bedrijf. Die autoriteit zal een berekening worden over al je profielen (waar bekend is wie je volgers, vrienden, connecties, etc zijn), die we straks technisch kunnen gaan koppelen (ik verwacht via de rel=”me”). Die berekening zal de vorm hebben van de huidige PageRank berekening, maar dan dus op het niveau van profielen. Hoe hoger de autoriteit, hoe meer impact je berichten (tweets, google plus berichten, blog/forum posts, etc) zullen gaan krijgen op de rankings van de personen of sites waar hij/zij over spreekt.
Als die persoon met een hoge autoriteit dat vervolgens doet in een gesloten groep, dan zal die impact dus ook afwezig zijn.
-
19 december 2012 om 2:06 pm #23431
Ik ben persoonlijk van mening dat beide termen op hetzelfde neerkomen, AuteursRank of SocialRank. Het komt nmi beide op hetzelfde neer, als auteur zijnde autoriteit voor zoekmachines opbouwen op een social platform tbv auteursrank.
Dit is overigens een leuk overzicht van de SERPS waar ik wel enigszins een stukje eigen bijdrage mis aan hoe SEO-Visuals over dit thema denkt.
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.