SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Aantal backlinks of kwalitatieve backlinks?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
23 februari 2010 om 7:59 am #21593
Case:
Als webdesign bedrijf realiseer je vele websites, vanaf al deze websites is nog geen link geplaatst naar jou website. Je bent van plan om dit nu wel te gaan doen. Wat is het verstandigst en heeft het meeste effect voor je eigen website.
1. Plaats alleen backlinks op de gerealiseerde websites met een hoge PR.
2. Plaats op alle gerealiseerde websites backlinks.
Ik vraag me af wat Google belangrijker vindt. Het aantal backlinks, of de kwaliteit van deze backlinks? Natuurlijk het liefst een combinatie van beide, maar wat is in dit geval verstandig?
Thanks!
-
23 februari 2010 om 9:10 am #25406
Wat je wilt doen is een beetje grijze SEO..
Ik zou beginnen met optie 1, kijken of het effect heeft en dan langzaam uitbreiden. Nummer 2 in één keer doen zal Google spam vinden. Let ook op variatie in je anchor teksten!
-
23 februari 2010 om 9:18 am #25407
Wat je wilt doen is een beetje grijze SEO..
Ik zou beginnen met optie 1, kijken of het effect heeft en dan langzaam uitbreiden. Nummer 2 in één keer doen zal Google spam vinden. Let ook op variatie in je anchor teksten!
Bedankt voor je reactie!
Hoezo grijze SEO? Ik neem aan dat het bedrijf waar jij werkt ook links van websites van klanten naar jullie website hebben. Dat is in principe toch gewoon gebruik maken van de diensten die je levert?
En is het niet beter om de anchor tekst juist op elke website hetzelfde te maken? Aangezien ik me vooral wil richten op de woorden die ik in deze anchor tekst plaats. Dan zal Google mijn website hoger waarderen op deze woorden als ze vaker in de anchor voorkomen dan wanneer ze slechts in 1 anchor voorkomen toch?
-
23 februari 2010 om 9:29 am #25408
…het kunstmatig opvoeren van het aantal links naar uw site of het aanmelden van uw site bij duizenden zoekmachines. Dit zijn onbruikbare methodes die geen enkele invloed uitoefenen op de positie van uw site in de resultaten van de belangrijkste zoekmachines…
– GoogleHet zit hem in het kunstmatig opvoeren van links. Dit is niet wat Google wilt dus grijs, dus geen goede lange termijnstrategie.
We zijn zelf erg voorzichtig met het toevoegen van links en plaatsen soms zelfs nofollows op deze links om juist geen PR door te laten stromen.
Als je opeens veel dezelfde anchors gebruikt, in links in de footer van een site, op niet relevante webpagina´s loop je een grote kans dat je acties geen enkel efffect hebben op je getargete trefwoord.
-
23 februari 2010 om 9:42 am #25409
Ok, maar het gaat hier om een link of 20, die ik langzamerhand wil opvoeren met overal nagenoeg dezelfde anchor tekst. Dit om te zorgen dat ik op die woorden beter ga scoren.
Kan me niet voorstellen dat Google dit als spam zal zien, in het meest ongunstige geval zal Google geen waarde geven aan de links, maar ook dat kan ik me lastig voorstellen met dit beperkte aantal.
Ik ga het eens langzaam aan opvoeren en kijken naar de resultaten.
-
23 februari 2010 om 9:53 am #25410
Goedemorgen heren. Ik meen dat het geen enkel probleem is als de websitebouwer op de door hem/haar gerealiseerde websites (ik begrijp dat het daarom gaat) een soort “made by” link plaatst naar de eigen site. Dat zie je voortdurend en is in mijn optiek geheel witte seo. Ik zou dan niet alleen maar zoekwoorden in de linktekst plaatsen, maar ook de naam van je bedrijf. Bv: “BestMedia webdesign”. rel=nofollow is dan ook niet nodig omdat het geen betaalde link is.
-
23 februari 2010 om 9:58 am #25411
Goed om te horen, dan ga ik er direct mee aan de slag.
Hoe zie jij de eerste vraag:
Zoveel mogelijk links creeeren, of liever minder links maar met een hogere PR?
-
23 februari 2010 om 10:00 am #25412
Gewoon standaard een net linkje op de homepage van iedere door jullie gerealiseerde website. Je zal daar wel afspraken over moeten maken met je klanten.
-
23 februari 2010 om 2:28 pm #25414
Geheel met SeoGuru eens.
Google kijkt ook voornamelijk naar wat gebruikelijk is, en een link van je eigen werk naar je eigen pagina is volstrekt normaal en zal zeker niet als spam worden gezien.
En als je er 20 in 1 keer toevoegt ook niet. Kijk als je van 10 jaar nog honderden links toevoegt kan ik mij voorstellen dat het minder goed is.
Een vraag heb ik hier nog wel bij, is het dan ook verstandig als deze websites in je Portfolio op te nemen zodat je ook zelf waarde geeft aan het werk dat je gemaakt hebt ?
Ik zou dat wel doen namelijk.
-
23 februari 2010 om 2:32 pm #25415
Een vraag heb ik hier nog wel bij, is het dan ook verstandig als deze websites in je Portfolio op te nemen zodat je ook zelf waarde geeft aan het werk dat je gemaakt hebt ?
Ik zou dat wel doen namelijk.
Dat zou ik niet doen, ik zou een link toevoegen bij het portfolio maar dan met een rel=”nofollow”. Zo zorg je er voor dat de pagerank op je eigen website blijft. Daarnaast kun jij niet continu in de gaten houden wat je klanten doen, er zouden dus klanten kunnen zijn die hun website zo verprutsen dat ze een google ban krijgen(extreme situatie), dan staat jou link naar deze website wel open en link je dus naar slechte websites.
Daarnaast ga je dan linkjes over en weer geven en lijkt het een soort linkruil.
-
23 februari 2010 om 2:53 pm #25416
Nee dat lijkt geen linkruil, want je bent de ontwikkelaar van de website. Dan is het volkomen normaal dat je een link (al dan niet met nofollow) naar die website hebt staan in je portfolio en een link op de ontwikkelde website naar de ontwikkelaar. Dit is normaal gebruik en gaat door google niet als linkruil gezien worden, want dat is het ook niet.
Het gaat mij om een hoger liggend niveau.
Als je als goede ontwikkelaar goede websites maakt wil ik weten of google het als een extra waarde ziet dat je linkt naar die websites. Immers geef je op die manier extra goede informatie aan je bezoekers door ze te laten zien wat je kan. In dat geval zou ik zelfs zeggen dat als je een rel=follow “durft” te plaatsen dat google dat zou kunnen zien als extra pluspunt omdat je daarmee vertrouwen uitspreekt over die gebouwde website.
-
23 februari 2010 om 3:04 pm #25417
Als je goede websites maakt dan heb jij meer baat van een link vanaf deze goede website dan een link naar deze website. Ik zou dus gewoon een rel=”nofollow” gebruiken.
Ik kan ook zeggen dat ik de ontwikkelaar ben van nu.nl en daar een link naar toe plaatsen maar dat heeft weinig nut.
Om de PR op de pagina te houden zou ik persoonlijk kiezen voor een nofollow.
-
23 februari 2010 om 3:20 pm #25418
Daarom lijkt het mij dus van belang een link heen en terug te hebben. Want een link terug van nu.nl krijgt je niet zomaar. Zeker niet als ze daar bij moeten zetten dat jij de ontwikkelaar bent, dus die vlieger gaat niet op.
Ben wel benieuwd naar andere reacties.
-
23 februari 2010 om 7:25 pm #25420
Om de PR op de pagina te houden zou ik persoonlijk kiezen voor een nofollow.
Valt dit niet onder PageRank sculpting? Waarvan men zegt dat de PR sowieso wel ‘lekt’ ook via nofollow-links? Lees bijv. Pagerank-sculpting via de nofollow: einde verhaal | SEO blog | SEO guru
Persoonlijk heb ik er geen moeite mee om verwijzingen zonder nofollow op te nemen naar websites die ik zelf heb gemaakt (zolang de webmaster zich houdt aan Googles richtlijnen). Dan profiteren zij weer een beetje van mij (en dat is helemaal wel zo handig als je ook nog de SEO voor zo’n website doet).
Wat ik me afvraag: hoe zit het met de hosting van die websites die je zelf hebt gemaakt? Zitten die allemaal op dezelfde server, met bijv. eenzelfde ip-adres? Want in dat geval komt dit niet ten goede aan de ‘diversiteit’ van linkbronnen (wat volgens SEOmoz een belangrijke ranking factor is). Zomaar een gedachte…
-
24 februari 2010 om 7:35 am #25421
Dat artikel had ik ook gelezen, maar dat is blijkbaar niet blijven hangen;)
De nofollow is in mijn geval wel van toepassing omdat ik verwijs naar geslicede prototypes van de ontworpen pagina’s. Het gaat hier om het slicen van PSD haar XHTML. Enkele voorbeelden zijn in het portfolio gezet, maar deze verwijzen dus naar prototypes(met lorem ipsum content).Op de daadwerkelijk gerealiseerde websites, dus die online staan, wordt een backlink geplaatst. De verwijzing van mijn website is enkel naar het prototype en niet naar de online website.
Wat betreft de hosting: Veel websites zitten dus op een verschillende hosting, hier had ik inderdaad al naar gekeken.
Bedankt voor je reactie!
-
24 februari 2010 om 3:19 pm #21594
Dat zou ik niet doen, ik zou een link toevoegen bij het portfolio maar dan met een rel=”nofollow”. Zo zorg je er voor dat de pagerank op je eigen website blijft.
Zoals al door Annemieke aangegeven klopt deze uitspraak dus niet. Via de nofollow hou je de pagerank niet in je eigen website. In jargon: pagerank sculpting bestaat niet. Nu kan je in mijn optiek de pagerank-lek wel beperken door alle verwijzingen op één (portfolio) pagina op te nemen. Ik heb daar twee jaar geleden iets over gepubliceerd en klopt volgens mij nog steeds: Winst in PageRank door goede websitestructuur | SEO blog | SEO guru
Daarnaast kun jij niet continu in de gaten houden wat je klanten doen, er zouden dus klanten kunnen zijn die hun website zo verprutsen dat ze een google ban krijgen (extreme situatie), dan staat jou link naar deze website wel open en link je dus naar slechte websites.
Inderdaad wel een wat extreme situatie. Ik zou me daar dus niet al te veel zorgen over maken, tenzij je specialisme ligt in het maken van websites voor dubieuze partijen.
Daarnaast ga je dan linkjes over en weer geven en lijkt het een soort linkruil.
Is waar, maar niet met het primaire doel om hoog te scoren. Primair is het doel vanuit jouw website (portfolio) te laten zien voor wie je opdrachten hebt uitgevoerd en vanuit de website van de klant te laten zien wie die mooie website heeft gebouwd. Allemaal legale en informatieve mededelingen.
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.